תכנון פרישה

הקורונה גרמה לך לחשוב על פרישה מוקדמת? 7 שאלות שעליך לבחון

חודש וחצי בבית גרמו לכם לחשוב על פרישה מוקדמת? 7 שאלות שעליכם לשאול את עצמכם לפני שאתם ממהרים להודיע בעבודה.

בזמן שהסגר מאחורינו והמשק חוזר לאט לאט לשגרה, עובדים רבים בעיקר לקראת גיל הפרישה מתחילים לפלרטט עם מחשבות על פרישה מוקדמת. אחרי הכל, הפרישה המוקדמת תיראה כמו הסגר, רק טובה יותר?

רבים גילו שהסגר נתן להם הזדמנות להתבוננות פנימית, סוג של פיילוט לאיך תיראה הפרישה. חלקם גילו שהם אוהבים את הזמן הפנוי שנוצר להם. רובם לא חשבו בעבר שהם מפספסים את הזמן וכעת אחרי שהם אולצו לצמצם את העבודה או לעבוד מהבית תוכנית הפרישה שלהם השתנתה והם גילו שהם רוצים לפרוש מוקדם יותר.

לפני שבכלל נכנסים לסוגיות של מיסוי ופרנסה, תעשו ניסוי מחשבתי קטן ותבחנו את עצמכם האם אתם באמת מוכנים לצאת לפנסיה:

פרישה מוקדמת, אישה עושה יוגה
Photo by Keren Perez on Unsplash

1. איך נראית הפרישה עבורכם?

זה ממש לא מספיק רק לחסוך כסף לפרישה, אתם צריכים לדעת גם איך להשתמש בכסף הזה. האם רציתם לטייל בעולם? קצת קשה לעשות זאת בתקופה הזאת. האם חשבתם לעבור לגור קרוב לילדים ולפנק את הנכדים?

איך הסגר השפיע על חלום הפרישה שלכם? אולי תמיד חלמתם לצאת לפנסיה והמציאות של חודש וחצי בבית שינתה עבורכם את התכניות. ובמילים אחרות גיליתם שפנסיה שמתקיימת ברובה בין ארבע קירות היא פשוט משעממת.

>>>קריאה נוספת : 8,000 ימים של פרישה

2. עד כמה חשובה לכם השגרה?

העבודה כופה עלינו שגרה יומיומית שרובינו זקוקים לה. אנו קמים בכל בוקר באותה שעה, נוסעים לאותו מקום ופועלים בהתאם לסדר יום ולוח זמנים שמוכתב לנו על ידי מקום עבודה. הסגר ביטל עבור רבים מאיתנו את אותה השגרה, כך יהיה גם בפנסיה.

תשאלו את עצמכם, איך הגבתם לביטול השגרה היומיומית? האם זה גרם לכם לאי נוחות?

פורשים רבים מתקשים להתמודד עם שבירת השגרה ומחפשים את עצמם עד שהם יוצרים לעצמם שגרה חדשה כפנסיונרים.

3. מי אתם?

אנשים רבים, בעיקר גברים, מגדירים את עצמם לפי התפקיד שלהם או מקום העבודה שלהם. לפעמים זה מקשה עליהם לפרוש מכיוון והם חוששים לאבד את הזהות שיצרו בעמל רב במשך שנים. הסגר הממושך אפשר לאנשים לבחון לראשונה את הקיום שלהם ללא עבודה או ללא התואר הנלווה אליה. האם גם אתם פתוחים מספיק כדי לוותר על הזהות שלכם ולאמץ אחת חדשה?

4. איך תבלו את הזמן בפנסיה?

לפורשים מאושרים יש מספר מאפיינים אחד מהם הוא "עיסוקים קבועים", תחביבים או פעילויות שמסייעות להם להעביר את הזמן בפרישה. עיסוקים אלו חיונים לגמרי לפרישה מוצלחת. הם מביאים שמחה, מספקי תחושה של מטרה ולעיתים קרובות הם מציעים הזדמנויות להתרועע עם אנשים אחרים.

האם יש לכם עיסוקים כאלה? האם יש לכם תחביבים שאמורים למלא לכם את הזמן בפרישה? אילו פעילויות גיליתם מחדש בתקופות הקורונה?

האם התחלתם את הסגר הכפוי בדאגה משיעמום אבל נשארתם מאושרים ועסוקים, כנראה שזה סימן טוב לקראת הפרישה. אבל אם כתוצאה מהסגר הפכתם למתוסכלים וכועסים, כנראה שעדיף לדחות את הפרישה או להתחיל לפתח עיסוקים חדשים שילוו אתכם בפרישה.

5. איך תשמרו על הקשרים החברתיים?

אולי התופעה הקשה ביותר של הסגר היתה הבידוד החברתי שהוטל עלינו. הקשרים האישיים עם בני משפחה, חברים ואפילו קולגות לעבודה הוכנסו תחת כללי ריחוק חברתיים מחמירים שאפילו השימוש בזום לא פיצה עליהם.

חוסר שכזה במגע אנושי הוכח כמזיק הן לבריאות הנפשית והן לבריאות הגופנית שלנו. למרבה הצער, הסכנה הגדולה שמאיימת על הפורשים היא הבדידות. יותר ויותר גמלאים מוצאים את עצמם מנותקים מהמשפחה והחברים, במיוחד כאשר הם מתבגרים. ולכן אחת השאלות המורכבות שעליכם לשאול את עצמיכם היא איך תשמרו על הקשרים החברתיים גם בפרישה?

6. ואיך אפשר בלי לדבר על כסף

אי אפשר לדבר על פרישה מוקדמת בלי לגעת בנקודה הכספית. הקורונה לימדה רבים מאיתנו שאנחנו יכולים לחיות עם פחות כסף ממה שחשבנו. השיעור הזה עשוי לעזור לכם הרגיש טוב יותר בפרישה – שבמקרים רבים מובילה לירידה בהכנסות ולעיתים גם לירידה בהוצאות.

אולי צמצום ההכנסות בתקופת הקורונה גרם לכם להתכנס לתקציב אישי? בניית תקציב אישי היא מיומנות חיונית עבור פורשים. בחינת ההוצאות והכנסות עשויים להראות לכם שאתם קרובים יותר לפרישה מוקדמת ממה שחשבתם.

>>>קריאה נוספת : כמה כסף צריך בפנסיה?

7. האם תמשיכו לעבוד בפרישה?

עבודה בפרישה היא לא רק עניין של כסף. עבודה חלקית יכולה לענות על חלק גדול מהשאלות שהצגנו מעל. היא יכולה להקנות שגרה מסוייימת. היא גם מקלה על הירידה הצפויה ברמת החיים בפרישה.

>>> קריאה נוספת : 3 סיבות להפסיק את הפנסיה ולחזור לעבודה

מעסיקים רבים אפשרו לעבודים לעבוד מהבית בתקופת הקורונה, זה פותח את האפשרות לשלב יחד עם הפרישה המוקדמת גם המשך עבודה במשרה חלקית או במקום העבודה הקודם או אולי כעובד קבלן בחברה אחרת.

עוד בנושא הזה : פרישה בימי קורונה : 4 טיפים לפורשים

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

הקורונה גרמה לך לחשוב על פרישה מוקדמת? 7 שאלות שעליך לבחון by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

One Comment

  1. נדמה לי שיותר אנשים בפרישה "מוקדמת" מאולצת מאשר בפרישה מוקדמת אמיתית.
    מקווה שהתקופה הנוראית הזו תעבור ומהר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button