צרכנות

משיכת כספי נפטר ללא צו ירושה

לצורך משיכת כספי נפטר נדרש להציג צו ירושה או צו קיום צוואה. לאחרונה אושרה אפשרות למשיכת כספים מחשבון של עמית שנפטר עם יתרה נמוכה גם ללא צו ירושה.

במידה שנותרו כספים בקופת הגמל או בקרן ההשתלמות של הנפטר המוטבים יכולים לפדות את הכספים, המיסוי על קופת הגמל של הנפטר יהיה באופן הבא:

לצורך משיכת הכספים על המוטב לפנות לחברה המנהלת את הקופה. הקופה תבדוק מול מול הרשם לענייני ירושה האם הופקדה ירושה על ידי המנוח ככול שלא הופקדה צוואה יקבלו המוטבים את הכספים.

משיכת כספי נפטר כאשר לא מונו מוטבים בקופה

כאשר בחשבון של עמית שנפטר לא מונו מוטבים, נדרש להוציא צו ירושה או צו קיום צוואה על מנת למשוך כספים מהחשבון. תהליך הוצאת הצו כרוכה בעלויות כספיות שלעתים קרובות עולות על גובה החיסכון הצבור בחשבון העמית.

מצב זה הביא לכך שגם אנשים הזכאים למשוך את כספי קופת הגמל מתקשים לממש את זכאותם. החוזר אותו הוציא האוצר הסדיר מקרים שבהם מתאפשר תשלום כספי עמית שנפטר גם ללא דרישת לצו ירושה או צו קיום צוואה.

מתי יהיה ניתן למשוך כספים ללא צו ירושה?

  • יתרת הכספים בחשבון אינה עולה על 8,720 ש"ח – שימו לב כי הסכום צמוד למדד ומתעדכן בכל שנה.
  • עברו לפחות 3 שנים ממועד פטירת העמית.
  • המבקשים למשוך את הכספים הם בן זוגו, הורה, או ילדו של העמית.
  • החברה המנהלת בדקה מול הרשם לענייני ירושה, לרבות באמצעות אתר האינטרנט שלו, כי לא הוצא צו ירושה או צו קיום צוואה לגבי עזבון העמית שנפטר.
  • על המבקשים למשוך את הכספים לחתום על כתב שיפוי  והצהרה כי הם יורשים לפי דין של העמית שנפטר.

יורש אחר המבקש למשוך את הכספים שאינו נמנע עם בני המשפחה המוגדרים בתנאים אינו  יכול להגיש בקשת לפדיון הכספים בהליך מזורז זה, וייאלץ להציג צו ירושה או צו קיום צוואה.

אחד השירותים בתשלום שאנו מציעים לגולשי האתר הוא סיוע במשיכת כספים, אתם מוזמנים לפנות אלינו ואנו ננסה לסייע לכם.

    שם (חובה)

    דואר אלקטרוני (חובה)

    טלפון (חובה)

    נושא

    תוכן ההודעה

    רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
    רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
    קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
    כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

    משיכת כספי נפטר ללא צו ירושה by

    נדב טסלר

    נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

    תגובות

    1. תודה על האינפורמציה נדב!
      האם לא כדאי לכתוב ישיר יותר ולהגיד – תגדירו מוטבים! אחרת, משלמים כספים סתם על כל נושא היורשים וכו'.
      נשמע שאנשים סומכים על צוואות, וסומכים על החוק הטבעי שלפיו לא חייבים צוואה, ולכן הרכוש והכל פשוט מתחלק שווה בשווה בין היורשים החוקיים, אבל לפי מה שאתה רושם כאן, זה עולה כסף (לא מדברים על זה, כמו שלא מדברים על צוואות) ואנחנו בתחום שרוצה לחסוך בכספים.

        1. לא הבנתי מה עולה כסף. הרי להוציא צו קיום צוואה צריך כמעט תמיד לעשות בכל מקרה. בוודאי אם יש נכסים או חשבון בנק של הנפטר. בהינתן שיש ביד צו קיום צוואה, האם חברת הביטוח לא תשחרר את הכספים מיד?

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    אולי יעניין אותך גם

    Back to top button