סוגיות מיסוי בביטוח פנסיוני

אישה פרשה מעבודה וטרם משכה פיצויים, מה יהיה המס על הפיצויים במקרה של מוות?

כאשר בוחנים את השילוב של משיכת פיצויים ופטירה יש לבחון את מועד הפטירה.

פטירה תוך כדי עבודה

ככל שמועד הפטירה היה בתקופת העבודה, כספי הפיצויים של המעסיק הנוכחי וכספי פיצויים של מעסיקים קודמים שנמצאים ברצף פיצויים ישולמו לשאירים, בנוסף השאירים יהיו זכאים "לפטור כפול" על כספי הפיצויים בגין כל שנת עבודה או שנת רצף כספי פיצויים נוספים מעבר לתקרת הפטור יהיו חייבים במס השולי שחל על השאירים אך לא מעבר ל- 40%. על כספי פיצויים של מעסיקים קודמים שנמצאים ברצף קצבה יחולו הכללים המפורטים בהמשך.

פטירה לאחר סיום עבודה ופיצויים של מעסיקים ברצף קצבה

במידה שמקרה הפטירה מתרחש לאחר סיום העבודה המוטבים יהיו זכאים לפטור לו היתה זכאית העובדת במועד סיום העבודה ולא לפטור בהתאם לתקרה הידועה במועד הפטירה.

בנוסף, ככל שהעובדת ניצלה את מלא הפטור במועד סיום העבודה ונותרו בתכנית כספי פיצויים חייבים המס יראו במועד הפטירה אירוע מס וכספי הפיצויים יהיו חייבים במס השולי שהיה חל עליה במידה שהיתה מושכת את הכספים.

סיימתם לעבוד ולא הסדרתם את מעמד הפיצויים?

במועד סיום העבודה חשוב להסדיר את נושא הפיצויים. גם במידה שישנם כספי פיצויים חייבים שלא מעוניינים למשוך צריך להבין שהמס לא ייעלם במקרה של מוות, פשוט המוטבים יהיו אלה שיצטרכו להתמודד איתו. כחלק מהטיפול בכספי הפיצויים אפשר לבחון מה האפשרויות הטובות ביותר להקטנת המס על ידי החוסך או המוטבים כמו המרת הפיצויים לקצבה או פריסת המס על הפיצויים.

כספי הפיצוייםפטירה לאחר העבודהפטירה בתוך תקופת העבודה
למי ישולמו?למוטביםלשאירים
האם קיים פטור ממס?תקרת הפטור במועד סיום עבודהפטור כפול לכל שנת עבודה
מס מעבר לפטורמס שולי של המנוח בשנת הפטירהמס השולי של השאירים ולא מעבר ל- 40%

קריאה נוספת : על העברה בינדורית של כספי החיסכון הפנסיוני

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
אנחנו מזמינים אותך להגיע לפגישת תכנון פנסיוני אישית
למידע נוסף על שירות תכנון פנסיוני אישי https://pensuni.com/?page_id=7283

אישה פרשה מעבודה וטרם משכה פיצויים, מה יהיה המס על הפיצויים במקרה של מוות? by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. שלום נדב,
    מה הסטטוס של עצמאית שנפטרה לפני גיל פרישה. הייתה לה נכות רפואית מלאה שלא מומשה בקצבת נכות. קיימים שאירים – מבחינת האפשרות למשיכה הונית של כספי פיצויים מקרנות של עמיתים.

      1. התכוונתה ולא לתיקרה שהיתה ידועה ביום הפטירה ולא ביום הפרישה שהרי אין הבדל בין תיקרה בסיום העבודה לתקרה ביום הפרישה במאמר הזה.
        תודה

  2. הי נדב
    " ולא לפטור בהתאם לתקרה הידועה במועד הפרישה"
    האם התכוונתה – לתקרה הידועה במועד הפטירה ?!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button