צרכנות

חמש סיבות למה אתה צריך לקנות ביטוח

חוסכים רבים מרגישים בפגישה עם סוכן הביטוח שכל מטרתו היא למכור להם ביטוחים נוספים. מצד השני בביקורת שערך משרד האוצר התגלה שסוכני הביטוח והמשווקים הפנסיונים לא משקיעים מספיק בבדיקת צרכי המבוטח. לכן הכנו בשבילכם חמישה כללי אצבע שיעזרו לכם להחליט האם אתם צריכים לרכוש ביטוח נוסף מעבר לזה הקיים בקרן הפנסיה.

ביטוח

(תמונה ברישיון שימוש CC צולמה על ידי David Hilowitz)

אתם רווקים, או גרושים?

אמנם קרן הפנסיה כוללת ביטוח למקרה מוות, אך ביטוח זה ישולם רק לשאריו של העמית (ילדים עד לגיל 21 ובת הזוג). חוסכים רבים, בהם רווקים ואפילו גרושים זקוקים לביטוח נוסף חד פעמי אשר יבטיח תשלום שידאג לרווחתם של הוריהם או בני משפחה אחרים. הפתרון טמון ברכישת ביטוח למקרה מוות על סכום חד פעמי וביטול התשלום לביטוח למקרה מוות (ביטוח שארים) בקרן הפנסיה.

אתם מבוטחים בפנסיית חובה, ומרוויחים מעל השכר הממוצע?

לפי צו ההרחבה לפנסיית חובה המעסיק חייו לבטח את עובדיו עד השכר הממוצע במשק. בשנת 2016 עומד השכר הממוצע במשק 9,464 שקלים. במידה ואתם מרוויחים מעבר לשכר זה נוצר פער בשכר שאינו מבוטח לאובדן כושר עבודה ומקרה של מוות. את הפער ניתן לסגור באמצעות רכישה של כיסוי ביטוחי לאבדן כושר עבודה ורכישה של ביטוח למקרה של מוות.

יש לכם רכיבי שכר לא מבוטחים כמו שעות נוספות או עמלות?

בדומה לסעיף הקודם, במידה ויש לכם סעיפי שכר שאינם רכיבי שכר פנסיונים כמו עמלות מכירה, שעות נוספות וכד' נוצר פער בין השכר האמיתי לבין השכר המבוטח בקרן הפנסיה. באפשרותך לרכוש כיסוי לאבדן כושר עבודה וביטוח למקרה מוות כדי לכסות על הפער.

יש לכם עבודה שאיש לא משלם לכם עליה?

כמו במקרה שלי, ישנם מקרים בהם אנחנו (או בן הזוג שלנו) מבצעים עבודות שאיש לא משלם לנו עליהם. מצד אחד ההכנסה שלנו מבוטחת בקרן הפנסיה ומצד שני על הפעולה שאינה נחשבת כעבודה אנחנו לא מבוטחים. במידה ומחר, חס וחלילה, יקרה לנו משהו. נצטרך לשכור בן אדם אחר שיבצע אותם. לדוגמא, טיפול בילדים או בהורים. הפתרון במקרה הזה יכל להיות ביטוח למקרה של מוות או ביטוח מחלות קשות וכד'.

הגעתם לגיל מבוגר, ישנם בעיות חיתום?

ככל שהגיל עולה גדלות גם הבעיות הבריאותיות. עובד שמתקשה בחיתום לביטוח למקרה מוות יכל לרכוש ביטוח תאונות אישיות. אמנם הביטוח לא יכסה את כל האפשרויות הקיימות בביטוח החיים, אך הוא יעניק גם לעובדים עם בעיות חיתום, ביטוח למקרה מוות.

רגע, מה לגבי ביטוח בריאות וביטוח מפני מחלות קשות?

מטרתו של הביטוח להגן עלינו ולא לגרום לנו לרווח. אחרי שהבנו מטרה זו כדאי שנבחן האם אנו צריכים לרכוש ביטוחים נוספים כמו ביטוחי בריאות פרטיים וכיסוי מיוחד בעת גילוי מחלה קשה.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

חמש סיבות למה אתה צריך לקנות ביטוח by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. שלום נדב,
    אני בת 28, נשואה + ילד בן שנה. המשכורת שלי כ- 9,800 ש"ח ברוטו לחודש. יש לי קרן פנסיה ממקום העבודה.
    עכשיו, אני לא מבינה מדוע אני צריכה את זה ?
    הרי על החלק שאני משלמת לקרן הפנסיה אני לא מקבלת הטבת מס בכלל, כי אני לא משלמת מס הכנסה, אלא רק ביטוח לאומי ומס בריאות.
    האם יש דרך אחרת לחסוך כחוק את החלק שלי, מבלי להפקיד לקרן הפנסיה את החלק שלי ? ( כי זה מהנטו שלי מבלי שאני מקבלת מהמדינה כלום, אבל סוגרת את זה לגיל פרישה – זאת עסקה גרועה ביותר ! ).
    תודה,

    1. לא, קיימת חובה להפקיד לפנסיה (הן על העובד והן על המעסיק) בדיוק כמו שקיימת חובה לבצע תשלום לביטוח לאומי או מס בריאות.

      1. זה ברור, השאלה האם אני יכולה להפקיד את החלק שלי למשל לקופת גמל ולא לקרן פנסיה ?
        ואז בגיל פנסיה, יהיה לי קרן פנסיה מהחלק של המעביד, שלא אני הפקדתי, פלוס יהיו לי כספים בקופת גמל מהחלק שאני הפקדתי ושממנו אוכל לקבל מזומן ולא פנסיה ( הסוכן הסביר לי שאחרי שיש פנסיית מינימום אני יכולה למשוך מזומן ).
        בקיצור, את החלק שלי אני לא מוכנה להפקיד לקרן פנסיה, אלא אך ורק לקופת גמל, בלי ביטוח ( שאותו אני רוכשת בזול בנפרד ).
        איך עושים את זה ?

        1. את יכולה לבחור להעביר את ההפקדות שלך ושל המעסיק לקופת גמל. אי אפשר להעביר רק את ההפקדות שלך לקופת גמל.
          הערה נוספת, גם מקרן הפנסיה תוכלי למשוך חלק מהכסף כסכום חד פעמי במידה ותהייה לך פנסיה מעל לפנסיית המינימום.

          1. כלומר, אני יכולה לחייב את המעסיק להעביר הכל לקופת גמל מבלי קרן פנסיה כלל.
            מצויין, כי אין סיכוי שאסכים להפקיד לקרן פנסיה, זאת גניבה ושוד של אזרחים תמימים.
            בעתיד, בעוד איזה 35 שנה ומעלה אני יכולה להחליט כיצד לקבל את הכסף וגם יהיו עד אז איזה 35 רפורמות שכל אחת יותר מטומטמת מקודמתה.
            לא רוצה הטבות מס ושלא יחליטו בשבילי כיצד לחסוך לפנסיה. אני למשל בטוחה שלקחת את הכסף מקופת גמל ולרכוש נדלן יאפשר לי פנסיה הרבה יותר טובה וגם ישאיר לי נכס בבעלותי.

            1. גם מקופת גמל את לא יכולה לקחת את הכסף סתם כך.
              כיום את חייבת להבטיח לעצמך פנסיה מינימלית של כ- 4500 שקלים, את הסכום מעבר לכך את יכולה למשוך.
              את הפנסיה תוכלי לקבל מקרן פנסיה, ביטוח מנהלים ובעתיד גם מקופת גמל.

  2. אני מבין את ההעדפה של רלי לגבי קופ"ג מההיבט של קבלת סכום כסף גדול ולא רק קצבה. יחד עם זאת חשוב לזכור שבקרן פנסיה יש מרכיבי ביטוח (חיים ואכ"ע) שאין בקופ"ג. זה לא יתרון?

    1. שלום ינון,
      גם מקופת גמל היום נדרש לקבל קצבה, ולא ניתן לקבל את הכסף כסכום חד פעמי. בנוסף כפי שציינת בקרן הפנסיה קיימים כיסויים ביטוחים שהחוסכים בקופת הגמל רוצים לרכוש באופן עצמאי. בעבר כתבתי קצת על ההבדלים, אפשר לקרוא עוד על כך כאן. https://pensuni.com/?p=1489

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button