חדשות

המסלקה הפנסיונית תאפשר קבלת מידע על נפטרים ונעדרים

בהודעה שפרסמה הבוקר המסלקה הפנסיונית היא מודיעה כי תאפשר קבלת מידע אודות החיסכון הפנסיוני של נפטרים, נעדרים או אפילו כאלה שנפצעו קשה ללא עלות.

המסלקה הפנסיונית היא פלטפורמה המאפשרת קבלת מידע אודות כלל המוצרים הפנסיונים של החוסכים, בהם קרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים, קופות גמל וכד'. בימים כתיקונם, המסלקה הפנסיונית אינה מעבירה מידע על חוסכים לגביהם דווח לגופים המוסדיים כי נפטרו.

ביומיים האחרונים, ולאחר שהתברר היקף ההרוגים והנעדרים הגדול מקרב האוכלוסייה האזרחית ואנשי המילואים, נעשו פניות רבות למסלקה הפנסיונית בדבר האפשרות והדרך לקבל מידע שכזה.

המידע יכול לסייע רבות למשפחות הנפגעים ולבעלי הרישיון המטפלים בהם.

המסלקה הפנסיונית תפעל בשבועיים הקרובים, ככל שיש בידה, לאפשר לבעלי רישיון ולמשפחות הנפגעים לקבל את המידע.

המסלקה תפנה לכל המוסדיים בבקשה להימנע בתקופה הקרובה ככל שניתן מדחיית בקשות מידע על מי שדווח על פטירתו החל מה- 7.10.2023.
המסלקה תסייע לכל בעל רישיון שידווח לה כי בקשת המידע שלו על הרוג או נעדר נדחתה על ידי גוף מוסדי בפעילות ישירה שלה מול המוסדי להשלמת דיווח המידע. המסלקה תאפשר לבעלי רישיון ולחוסכים, בכפוף לתנאים שיפרטו בהמשך, להגיש בקשת מידע ללא עלות כספית, על חוסכים שנהרגו או שהוגדרו כ"נעדרים".

בנוסף תאפשר המסלקה הפנסיונית לבעלי רישיון ולחוסכים, בכפוף לאותם התנאים, להגיש בקשות מידע ללא עלות כספית גם על כל חוסך שנפצע במהלך המבצע ומאושפז בבית חולים.

מי יכל להגיש בקשה בשם נפטר, נעדר או פצוע קשה?

מי שיכל להגיש בקשה הוא רק מי שמוגדר כסוכן של הלקוח או שיש בידו יפוי כוח עדכני. התנאים לצורך הגשת הבקשה הם:

  • בהעדר יכולת להחתים את אותם החוסכים על ייפוי כוח עדכני, הגשת בקשת מידע על ידי בעל רישיון על נפטר, נעדר או פצוע מאושפז, מותנת בהיות בעל הרישיון מוגדר כסוכן ממונה במוצר/י החוסך ו/או יש בידו ייפוי כוח מסוג א' שנחתם על ידי אותו החוסך במהלך השנה האחרונה, ורק לאחר שקיבל פניה מקרוב משפחה ממדרגה ראשונה של החוסך.
  • בעל רישיון ישלח למסלקה במייל במהלך החודש והחודש הבא, רשימה של בקשות מידע שהוגשו על ידו העומדות בתנאים אלו. יש לפרט במייל : ח.פ./ת.ז ושם מלא של בעל הרישיון, מספר תיק מסלקה, ת.ז הלקוח בשמו הוגשה הבקשה, תאריך הגשת הבקשה.
  • לדיווחים שיגיעו עד ל– 20 בכל חודש נפעל ככל שניתן כי לא יבוצע בגינם חיוב או שניתן לבעל הרישיון זיכוי בגינם בחודש העוקב.
  • כל בעל רישיון זכאי להגשה של עד 10 בקשות העומדות בתנאים אלו ללא צורך בתיאום מראש. בעלי רישיון הפועלים באזורים בהם היקף הפגיעה גדול יותר, מתבקשים לפנות לשרון דינר, מנהלת קשרי מפיצים ולתאם מראש הגשות בהיקף גדול יותר.

בהודעה שפרסמה המסלקה היא קוראת לסוכנים לפנות ללקוחותיהם, בדגש לאוכלוסייה הגדולה שגויסה למילואים ופרוסה בקווי העימות בדרום ובצפון, בהמלצה להגיש בקשת מידע ולהחזיק בידם, בידי המשפחות, או בידכם, מידע עדכני על תיק מוצרי הביטוח והפנסיה שלהם, וזאת לכל מקרה או מצב אשר חס וחלילה העלול להתרחש. וזאת כפי שהמלצנו בכתבה הקודמת המפרטת את הכיסויים הביטוחים במוצרים הפנסיונים.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
אנחנו מזמינים אותך להגיע לפגישת תכנון פנסיוני אישית
למידע נוסף על שירות תכנון פנסיוני אישי https://pensuni.com/?page_id=7283

המסלקה הפנסיונית תאפשר קבלת מידע על נפטרים ונעדרים by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

One Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button