חדשות

"קיבלתי צו 8, תוציא לי מסלקה"

בימים האחרונים מתנהלת יוזמה להפקת שטר ביטחון שיאפשר, חס וחלילה, במקרה של אדם נשוי שנעדר בקרב או נכנס לקומה לשלוחיו לתת גט לאשתו. מענה נוסף שיש לתת עליו את הדעת הוא נושא הביטוח הפנסיוני, בשגרה אנחנו לא נותנים על כך את הדעת, איפה הביטוח הפנסיוני שלנו מתנהל ומה הוא כולל אבל חס וחלילה בימים אלה חשוב להבין איזה חיסכון פנסיוני יש לנו ואיזה כיסויים ביטוחים הוא כולל.

את המוצרים הפנסיונים, קרן פנסיה, ביטוח מנהלים או קופת גמל ניתן למצוא במסלקה הפנסיונית. בעוד שלאדם חי ניתן להוציא מסלקה פנסיונית ולקבל את הנתונים תוך מספר שעות, לאדם שנפטר לא ניתן להוציא מסלקה פנסיונית ותהליך איתור המוצרים הפנסיונים יהיה מורכב הרבה יותר.

קיבלתם צו 8, אתם עובדים באזורים רגישים, אני מפציר בכם. תפנו לסוכן הביטוח שלכם שיוציא עבורכם את נתוני המסלקה הפנסיונית. כך שחס וחלילה במקרה של פגיעה יהיה אפשר לדעת היכן המוצרים הפנסיונים שלכם מנוהלים.

איזה כיסויים ביטוחיים קיימים בחיסכון הפנסיוני?

החיסכון הפנסיוני כולל כיסוי למקרה של מוות וכיסוי למקרה של אבדן כושר עבודה. חוסכים שמבוטחים בקרן הפנסיה מבוטחים באופן אוטומטי בביטוח למקרה של מוות. חס וחלילה במקרה של מוות תשולם קצבה לשאירים, השאירים הם בן או בת הזוג וילדים עד לגיל 21.

לצורך המחשה, חוסך עם שכר של 10,000 ש"ח נוי עם שני ילדים, חס וחלילה במקרה של מוות, אשתו תקבל קצבה של 6,000 ש"ח לכל ימי חייה וילדיו יקבלו קצבה של 4,000 ש"ח עד לגיל 21.

חשוב לדעת כי קרן הפנסיה לא תקזז את התשלום מול תשלומים אחרים להם זכאית המשפחה.

מלבד קצבת השאירים בקרן הפנסיה, לחוסכים רבים יש ביטוח חיים ו/או ביטוח משכנתא, במקרה של מוות ביטוחים אלו ישלמו סכום חד פעמי למוטבים. בביטוח חיים כפי שהוגדרו בתכנית ובביטוח משכנתא הכספים ישלמו לכיסוי המשכנתא על הבית.

למי שיש מוצרים פנסיונים כמו קופת גמל או קרן השתלמות, כספים אלו לא כוללים כיסוי ביטוחי ובמקרה של מוות הם ישולמו כסכום חד פעמי למוטבים ובמידה שלא הוגדרו מוטבים בתכניות הם ישולמו ליורשים.

הכיסוי לאבדן כושר עבודה בקרן הפנסיה

מלבד כיסוי למקרה של מוות, החיסכון הפנסיוני כולל גם כיסוי לאבדן כושר עבודה. אך בניגוד לחוסך שנפגע בנסיבות רגילות וקצבת אבדן כושר עבודה שלו עשויה להגיע ל- 75% מהשכר. למי שנפגע במסגרת פעולה צבאית או אפילו סובל מפוסט טראומה תשלם קרן הפנסיה קצבה חודשית שיכולה להגיע עד 25% מהשכר המבוטח שלו בקרן הפנסיה בהנחה שאת יתרת התשלום הוא יקבל ממשרד הביטחון.

חוסכים שרוצים להגדיל את הפיצוי יכולים לרכוש כיסוי ביטוחי בשם מטריה ביטוחית, מטריה ביטוחית תבצע השלמה של הפיצוי שהיה משולם מקרן הפנסיה. במידה שרכשתם כבר את ביטול הקיזוז במטריה הביטוחית חשוב לודא שהוא מבצע ביטול קיזוז גם מול תשלומים של משרד הביטחון ולא רק מול ביטוח לאומי (תאונות עבודה).

הכיסוי לאבדן כושר עבודה בביטוח המנהלים

בביטוחי מנהלים, במקרים רבים, לא תהיו זכאים לתשלום אבדן כושר עבודה במקרה של פגיעה באירוע מלחמתי. לצורך הדוגמה בפוליסות ביטוח מנהלים שהופקו לאחר שנת 2017 ככל שהאירוע נמשך מעבר 48 שעות והמבוטח זכאי לתשלום גבוה יותר ממשרד הביטחון מזה שהיה מקבל מהפוליסה הוא לא יקבל תשלום מהפוליסה.

במידה שהפיצוי שיקבל ממשרד הביטחון נמוך מהפיצוי שהיה מקבל מהפוליסה יקבל המבוטח השלמה מהפוליסה עד ל- 100% מהשכר ולא פחות מ- 30% מסכום הפיצוי שהיה צריך לקבל אלמלא הקיזוז.

בשורה התחתונה

החיסכון הפנסיוני כולל כיסויים ביטוחים שעשויים לשמור על יקירנו במקרה של אסון. בימים קשים אלו חשוב שיהיה מידע מעודכן אודות החיסכון הפנסיוני וכתובת אליה ניתן לפנות לקבלת המידע.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
אנחנו מזמינים אותך להגיע לפגישת תכנון פנסיוני אישית
למידע נוסף על שירות תכנון פנסיוני אישי https://pensuni.com/?page_id=7283

"קיבלתי צו 8, תוציא לי מסלקה" by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. הי, לעניין היכן נמצא הכסף, האם יש הבדל בין פלט שמוציאים מהמסלקה הפנסיונית לבין פלר מהר הכסף/הר הביטוח ?

    1. כן, הר הכסף מתייחס רק למוצרים פנסיונים לא פעילים והוא לא כולל סכומים רק את שם הגוף. חס וחלילה במקרה של מוות ללא מסלקה פנסיונית יהיה צריך לאתר את הגופים הפנסיונים באמצעות העתקי דוחות, תלושי שכר והר הכסף. מסלקה מעודכנת יכולה למנוע את כל זה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button