קרן פנסיה

עשה ויתור על שאירים בקרן הפנסיה ונפטר, למה תהייה זכאית האלמנה?

מבוטח ויתר על כיסוי לשאירים, אחרי שנה התחתן וחודש אחרי החתונה נפטר מתאונה בטרם עדכן את הקרן. האם האשה תהיה זכאית לכיסוי שאירים לפי השכר המבוטח?

קצבת השאירים בקרן הפנסיה לעמיתים מבוטחים מחושבת בהתאם לשכר המבוטח בקרן. לצורך הדוגמה, חוסך עם שכר של 10,000 ₪ בת הזוג שלו תהייה זכאית לקצבה בגובה של 6,000 ₪ לכל החיים. מה יהיה הדין במקרה של חוסך שהלך לעולמו לאחר שביצע ויתור על שאירים? האם האלמנה הטרייה תהייה זכאית גם היא לקצבה על בסיס השכר הקובע בקרן?

כולנו יודעים שהכיסוי הביטוחי לשאירים חוזר אוטומטית לאחר שנתיים ממועד הויתור, אבל מה יקרה במידה שטרם חלפו שנתיים והחוסך התחתן ונפטר?

בדומה לסיום עבודה, כך גם בחתונה, הקרן יודעת שאנו לא בראש מעייניה וככל הנראה לחתן הטרי ישנם סידורים נוספים כמו הפקדה של הצ'קים או יציאה לירח דבש ולכן בדומה לארכת הביטוח שקיימת לאחר סיום עבודה כך ישנה סוג של "ארכת ביטוח" גם לאחר שינוי סטטוס (חתונה או לידת ילד) במהלך התקופה הזאת, תקופה בת שלושה חודשים, החוסך יהיה מבוטח בביטוח שאירים וחס וחלילה במקרה של מוות תשולם קצבת שאירים כמו עמית פעיל.

בניגוד לתקופת ארכת הביטוח, לא נגבה כיסוי ביטוחי מהעמית לעניין השאירים באותם שלושה חודשים. במידה ומועד הפטירה יהיה לאחר שלושה חודשים משינוי הסטטוס קצבת השאירים תחושב לפי תנאי עמית לא מבוטח על בסיס הצבירה בקרן ולא על בסיס השכר המבוטח.

כאשר מבצעים ויתור על שאירים (כחוסכים או כבעלי רישיון) חשוב לזכור כי בעתיד יש לעדכן את קרן הפנסיה על שינוי הסטטוס. במידה ואתם סבורים שתשכחו לעדכן בעתיד את הקרן, יתכן שכדאי למנע מויתור זה שעשוי לחסוך עשרות שקלים בשנה אבל לעלות מאות אלפים במקרה פטירה.

>>>למה הפסקתי להמליץ לאנשים לבצע ויתור על שאירים בקרן הפנסיה?

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
אנחנו מזמינים אותך להגיע לפגישת תכנון פנסיוני אישית
למידע נוסף על שירות תכנון פנסיוני אישי https://pensuni.com/?page_id=7283

עשה ויתור על שאירים בקרן הפנסיה ונפטר, למה תהייה זכאית האלמנה? by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. היי.
    אנחנו מאוד מתעניינים וקוראים את הכתבות, האם ניתן והאם חוקי לפרסם את הכתבה בניוזלטר של הארגון שלנו?
    מדובר על סוכנות ביטוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button