צרכנותהגנות ביטוחיות שחייבים להכיר

השוואת ביטוחי רכב : כיצד תוזילו את מחיר ביטוח הרכב

קיימים שלושה סוגים של ביטוחי רכב, ביטוח חובה, ביטוח צד ג' וביטוח מקיף. בביטוח חובה חייב כל רכב, אך רכישה של ביטוח מקיף או ביטוח צד ג' יש לרכוש בהתאם לצרכיו של הנוהג ברכב. על הכיסויים הניתנים במסגרת הפוליסה, כיצד להשוות בין הצעות המחיר ואיך להוזיל את העלות החודשית.

ביטוח רכב חובה

ביטוח רכב חובה, בניגוד לשמו הוא לא ביטוח רכב, ביטוח החובה נועד לכסות פגיעות של הנוסעים ברכב ושל הולכי רגל.
עד שנת 2001 תעריף הביטוח היה אחיד בכל חברות הביטוח והוא נקבע על ידי משרד האוצר. כיום מחיר ביטוח החובה שונה מחברה לחברה ונקבע בהתאם לקריטריונים של חברות הביטוח. קריטריונים הלוקחים בחשבון את מאפייני הנהג (גבר או אישה), היסטוריית תאונות והרכב.

קריטריונים לקביעת המחיר בביטוח חובה לרכב

במידה ויש מספר נהגים ברכב נבחן בכל פעם את הנהג הצעיר ביותר

  • מין הנהג – גבר או אישה
  • גיל – מהו גילו של הנהג הצעיר ביותר
  • ותק נהיגה – מספר השנים שיש בבעלותו של הנהג הצעיר ביותר רישיון נהיגה
  • היסטוריה של תאונות – היסטוריית התאונות של הרכב ובעל הפוליסה בשלוש השנים הקודמות
  • היסטוריה של הרשעות ופסילות הרישיון – מספר פסילות הרישיון שאירעו בשלוש השנים שקדמו לתאריך תחילת הפוליסה. מספר הפסילות ימנה לכל הנהגים הצפויים לנהוג ברכב.
  • סוג רכב – פרטי/מסחרי, האם רכב מהשכרה ועוד.
  • מאפייני רכב – יש/אין כריות אוויר, נפח מנוע ולאחרונה נוספו גם שאלות על מערכות התרעה נוספות.

השוואת מחיר ביטוח חובה

ניתן להשוות בין מחירי ביטוח החובה במחשבון מיוחד שפיתח משרד האוצר (לכניסה). חשוב לזכור כי לפעמים חברות הביטוח מציעות הנחות מיוחדות לרוכשים חבילות של ביטוח חובה ומקיף. כך שהחבילה הזולה ביותר היא לאו דוקא אצל החברה מציעה את ביטוח החובה הזול ביותר.

לדוגמא, עבור נהג בן 39 עם וותק של 20 שנים ועבר ללא תאונות, מחיר ביטוח החובה בהתאם למחשבון משרד האוצר נע בין 1,459 ש"ח בחברה הזולה ביותר (wesure) לבין 1,827 ש"ח בפניקס חברה לביטוח.

פער של כמעט 400 ש"ח בביטוח החובה לרכב

ביטוח מקיף לרכב

ביטוח מקיף לרכב, כשמו כן הוא. ביטוח הכולל פיצוי במקרה של תאונה לרכב שלכם ולרכב שבו פגעתם. בניגוד לביטוח חובה, לא חובה לרכוש ביטוח מקיף.

לאחר הרפורמה בביטוחי החובה שהוזילו את המחירים לנהגים החלו לעלות מחירי הביטוח המקיף. בשנים האחרונות נכנסו חברות ביטוח חדשות לתחום ביטוחי הרכב והם מציעים לרכוש ביטוחי רכב באופן דיגיטלי. אנו צופים כי בשנים הקרובות תתרחש רפורמה נוספת במחירי הביטוח המקיף ואנו נזכה לראות הוזלה משמעותית במחיר לצד פיתוח של ביטוחים חדשים.

קריאה נוספת : האם ביטוח הרכב של ליברה באמת זול משל המתחרים?

כיצד להוזיל את עלויות ביטוח המקיף לרכב?

ככל שהביטוח שלנו יהיה פחות מקיף כך הוא יהיה זול יותר….

גובה תקרת הכיסוי המקיף

בעת עריכת השוואות בין ביטוחי הרכב חשוב לשים לב למספר נקודות מרכזיות, גובה תקרת הכיסוי שיינתן במקרה הנזק וגובה ההשתתפות של חברת הביטוח בעת תביעה משפטית. לא פעם הפערים בכיסוי זניחים אך הפערים בין המחירים בפוליסה משמעותיים.

במידה והפערים בעלות הפוליסה זניחים אך קיימים פערים גדולים בתקרת הכיסוי, יש לעבור להצעת המחיר הבאה.

הגבלת מספר הנהגים ברכב

מי עתיד לנהוג ברכב? רק אתם ובני הזוג או גם חברים ובני משפחה אחרים? במידה ורק אתם נוהגים ברכב כדאי לנקוב בפרטי הנהגים. צמצום מספר הנהגים ברכב עשוי לחסוך לכם בעלות הביטוח.

גובה השתתפות העצמית

השתתפות עצמית נקבעת מראש בתנאי הפוליסה, הנהג ישלם את ההשתתפות העצמית במקרה של תביעת ביטוח. ותשלום ההשתתפות העצמית חל על המבוטח במקרה של נזק והגשת תביעת ביטוח.
חברת הביטוח קובעת את המסוכנות שלנו באמצעות ההשתתפות העצמית, אם הנזק שנגרם לרכב נמוך מדמי ההשתתפות העצמית, הרי שלנהג לא תהיה סיבה להגיש תביעה לחברת הביטוח, והוא ישלם על התיקון מכיסו.

ככל שאתם בוחרים באפשרות של השתתפות עצמית נמוכה יותר אתם אומרים לחברת הביטוח שאתם נהגים מסוכנים יותר. אין לכם היסטוריה של תאונות? אתם נהגים זהירים? אל תחששו לעלות את מחיר ההשתתפות העצמית ולהוזיל בכך את הפרמיה החודשית.

שירותי רכב

כחלק מהביטוח המקיף חברת הביטוח מציעה לנו גם שירותי דרך, גרירה, החלפת פנצ'רים ואפילו טסט לרכב. חשוב לדעת, שירותים אלו ניתנים בתשלום על ידי ספקי שירות ולא על ידי חברת הביטוח. באפשרותכם לבטל את שירותי הדרך ולחסוך כמה מאות שקלים בשנה.

יש לכם רכב חדש, האם אתם עדיין צריכים לשלם מאות שקלים על שירותי דרך?

מה מספר הקילומטרים שאתם נוהגים בשנה?

חברות הביטוח מציעות מספר אפשרויות לנהגים הנוסעים מספר קטן של קילומטרים, כאלה שלא נוסעים בשבת או כאלה שרוכשים ביטוח לרכב השני בבית לצד רכב החברה.

יש לבחון כל הצעה כזאת ולהשוות אותה להצעות אחרות ולראות האם מאחורי השם השיווקי אכן עומדת הצעה משתלמת.

ביטוח נהג חדש

ביטוח רכב לנהג חדש הוא עקב האכילס של כל הורה. עלויות הביטוח של הנהגים הצעירים גבוהים משמעותית מאלה של ההורים. חברות הביטוח היום מציעות מגוון פתרונות לנהגים צעירים, החל לכיסוי לנהג חדש רק בשבתות ועד שירותים להפעלת הכיסוי רק שהנהג עולה לרכב. גם כאן יש לקבל מספר הצעות ולראות האם מאחורי הגימיק השיווקי יש מחיר נמוך או שהעלות זהה להצעות אחרות.

ביטוח צד ג'

ביטוח צד ג' הוא האח הקטן והפחות מוכר של הביטוח המקיף. בניגוד לביטוח המקיף, ביטוח צד ג' לא יכסה את הנזקים שנגרמו לרכב שלכם כתוצאה מהתאונה אך הוא יכסה פגיעות שאתם גרמתם.

למי כדאי לרכוש ביטוח צד ג'?

ישנם פערים לא קטנים במחיר בין ביטוח מקיף לבין ביטוח צד ג'. סבורים שאתם נהגים מצויינים ולא תקלעו לתאונות, יתכן ועדיין כדאי לכם לרכוש ביטוח מקיף לרכב. הפער במחיר בין ביטוח מקיף לביטוח צד ג' יכל להיות 2,000 ש"ח בשנה. אבל העלות שתיגרם לכם בתאונה תעמוד על עשרות אלפי שקלים.

מנגד, במידה ויש לכם רכב ישן שעלותו רק כמה אלפי שקלים, ברכישה של ביטוח צד ג' תחסכו אלפי שקלים בשנה שמסתכמים לא פעם בעלות הרכב.

כיצד להוזיל את עלויות ביטוח צד ג' לרכב?

בדומה לביטוח המקיף, חברות הביטוח מציעות לנו שלל תוספות על הביטוח הבסיסי. בדומה לביטוח המקיף, עלינו לבחון מהם הכיסויים הנדרשים בהתאם לסוג הרכב ואופי הנסיעה שלנו.

לדוגמה, לרכב ישן יתכן ולא נקפיד לרכוש ביטוח מקיף, אך נקפיד לרכוש שירותי תיקון וגרירה.

השוואת ביטוחי רכב

בעת חידוש ביטוח הרכב ודאו שיש ברשותכם "טופס העדר תביעות" טופס המעיד על היסטוריית התאונות שלכם בשלוש השנים האחרונות, ללא אישור זה לא תוכלו לקבל בעתיד הצעה לביטוח הרכב.

מומלץ לפנות למספר חברות / סוכני ביטוח לצורך קבלת הצעת מחיר. שימו לב, במקרים רבים קבלת הצעת מחיר הכוללת ביטוח מקיף וחובה תהייה זולה יותר מאשר רכישה של כל ביטוח בנפרד. ניתן להשוות בין הצעות מחיר גם באמצעות האינטרנט, אתר וובי (שהוא למעשה סוכנות ביטוח אינטרנטית) מרכז עבורכם הצעות מחיר ממספר חברות.

מה חשוב לבדוק בהצעת המחיר?

לא פעם בהשוואה באמצעות שירותים דיגיטלים אנו מתפתים לבחור בהצעה הראשונה והזולה ביותר. בהשוואה בין ביטוחי רכב אתם נדרשים לצלול פנימה ולראות מה כלול בהצעת המחיר.

לדוגמה מתוך אתר wobi

אל תבחרו בהצעה הראשנה
  • אמצעי מיגון נדרשים. יתכן והצעת מחיר אחת תהייה זולה בכמה שקלים מהצעת מחיר אחרת אך היא תחייב אתכם לרכוש מנוי בחברה כמו איתוראן או פוינטר
  • מוסכי הסדר. האם ניתן לתקן את הרכב במקרה של תאונה במוסך שלכם או רק במוסכי "הסדר" עם חברת הביטוח.
  • גבול אחריות. מה הבדל בין גבול האחריות לכיסוי הכלול בפוליסה. יתכן וחברה אחת מציעה גבול אחריות של שני מליון שקלים ואחרת רק 500 אלף שקלים.
  • גבול אחריות משפטית והשתתפות עצמית במקרה של תביעה משפטית.

בשורה התחתונה

במידה ואתם נהגים טובים, כלומר כאלה ללא תביעות בשלוש השנים האחרונות, אתם גם נחשבים לקוחות טובים של חברות הביטוח. אל תהססו לפנות בכל שנה למספר חברות הביטוח כדי לקבל הצעה לחידוש ביטוח הרכב. אחרת תמצאו את עצמכם משלמים בכל שנה מאות שקלים מיותרים על ביטוח הרכב.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

השוואת ביטוחי רכב : כיצד תוזילו את מחיר ביטוח הרכב by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. שלום נדב
    האם בעת ביטול ביטוח באמצע תקופה בשל מעבר להצעה זולה יותר חל תשלום ביטול?

    1. הי ערן,

      עשוי להיות קנס בין 5% ל- 10% מעלות הפוליסה, מומלץ לבדוק זאת בתנאי הפוליסה.
      לכן כדאי לבדוק האם במעבר אתה חוסך את הפער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button