תכנון פנסיוני

חוסכים בקרן פנסיה ותיקה, 6 דברים שאתם חייבים לזכור

קרן הפנסיה הותיקה שונה מכל דבר אחר שאנחנו מכירים. מצד אחד קצבת הזקנה תלויה בשכר ולא בצבירה. מצד שני ישנן מגבלות על אופן הגדלת הקצבה.

התרגלנו לקטר על חברות הביטוח שיודעות לקחת מאיתנו כסף אבל ברגע האמת הן לא נמצאות שם. אבל מה קורה כאשר מדובר בחברה ממשלתית ולא בחברה פרטית. האם שם קשובים יותר לאותם חוסכים שלא מכירים לגמרי את כל הכללים?

מדובר בשמונת קרנות הפנסיה הותיקות שמנוהלות כיום על ידי המדינה באמצעות חברת עמיתים. קרנות אלו הולאמו על ידי המדינה בשנת 2003 במטרה לצמצם את הגרעון אליו הם נקלעו.

בשם הגרעון המקודש, נתקלים החוסכים באותן קרנות בקשיים בקבלת מידע מקצועי אודות השימוש המושכל בזכויות שנצברו להם.

קרן פנסיה ותיקה

כיצד מחושבת קצבת הזקנה בקרנות הפנסיה הותיקות?

בקרנות הפנסיה הותיקות, בניגוד לקרנות הפנסיה החדשות, החוסך צובר לאורך כל תקופת החיסכון זכויות לפנסיה. על סמך זכויות אלו תחושב קצבת הזקנה לה הוא יהיה זכאי.

כללי אצבע לחישוב קצבת הזקנה בקרן פנסיה ותיקה

  • החוסך צובר זכויות לאורך שנות עבודתו. בדרך כלל 2% לשנה
  • שיעור קצבת הזקנה לא יעלה על 70%

בניגוד לקרן פנסיה חדשה שבה הקצבה תחושב על בסיס הצבירה בקרן, וככל שהצבירה בקרן תהייה גבוהה יותר כך פנסיית הזקנה תהייה גבוהה יותר.

בקרן הפנסיה הותיקה אין משמעות לגובה הצבירה והמשמעות היחידה לגובה קצבת הזקנה היא למנגנון חישוב השכר הקובע לקצבה.

לכן במקרים רבים המשך הפקדות לקרן פנסיה ותיקה לא יגדיל את גובה קצבת הזקנה

קרן פנסיה / חיסכון פנסיוני חדשקרן פנסיה ותיקה
קרן צוברתקרן זכויות

קריאה נוספת

איך נקבע השכר הקובע לקצבה?

ישנם שתי דרכים לחישוב השכר הקובע לפנסיה בקרן הותיקה. הדרך הראשונה, שיטת הממוצעים, קיימת בקרן הפנסיה של קג"מ ובקרן מקפת הותיקה. ושיטת השנים האחרונות הקיימת בכל יתר הקרנות (בהם מבטחים הותיקה)

שיטת הממוצעים

בשיטת הממוצעים נרכשת בכל חודש מנת פנסיה, מנה זו צמודה לשכר הממוצע במשק עד לפרישה. 420 מנות הפנסיה הגבוהות ביותר ירכיבו את קצבת הזקנה שתקבלו.

מבוטח שיפסיק את הפקדותיו לקרן יאבד את ההצמדה לשכר הממוצע במשק, ומנות הפנסיה שלו יוצמדו למדד המחירים לצרכן.

חשוב לזכור את שני הכללים הללו כאשר שוקלים הפסקת הפקדות לקרנות פנסיה בשיטת הממוצעים.

שיטת השנים האחרונות

בבסיס השיטה הזאת חושב השכר הקובע בהתאם לממוצע השכר המבוטח בשלוש השנים האחרונות שקדמו לפרישה. לאחר כניסת התקנון האחיד לתוקף (לא להתבלבל עם התקנון האחיד בקרנות הפנסיה החדשות) שונתה שיטת החישוב והפכה למורכבת הרבה יותר…

שיטת השנים האחרונות משולבת כיום עם שיטת הממוצעים, כאשר נקודת התפר היא חודש 10/2003. חישוב השכר הקובע יעשה כממוצע משוקלל של שתי השיטות בהתאם למספר שנות החיסכון הכולל.

מבוטחים בקרן פנסיה ותיקה? 6 דברים שאתם חייבים לזכור

1. לא ניתן למשוך כספים מקרן פנסיה ותיקה

צברתם זכויות במספר קרנות פנסיה ותיקות, מעוניינים לקבל קצבה מקרן אחת ואת השנייה למשוך? עצרו. במידה והסכום אותו תמשכו יעלה על 3 חודשי חיסכון, משיכת כספים מקרן פנסיה ותיקה שבהסדר תמנע את זכאותכם לקבל קצבה מכל יתר הקרנות בהם נצברו לכם זכויות.

קריאה נוספת : האם ניתן למשוך פיצוים מקרן פנסיה ותיקה?

2. יש לכם 60 ימים כדי להחליט האם למשוך כספים בפרישה

כפי שראינו משיכת כספים מקרן פנסיה ותיקה שוללת את הזכאות לקבלת קצבה, אך מה קורה כאשר הפורש נמצא במצב רפואי קשה והוא מעדיף למשוך את הכספים על פני לקבל קצבה חודשית?

כזה היה מצבו של חוסך בקרן הפנסיה נתיב שהיה חולה בדמנציה וסרטן ולא הספיק למשוך קצבה ונפטר. ארבעת ילדיו שפנו לקרן הפנסיה ביקשו למשוך את הסכום של 790 אלף שקלים שנצבר לזכותו ונענו בשלילה.

מכיוון שהמנוח היה זכאי לפנסיית זקנה ואלמנתו שנפטרה שנה אחריו היתה זכאית לקצבת שאירים, ארבעת הילדים אינם יכולים לקבל את הכספים ואלה ישארו בידי הקרן. (לקריאה)

התקנון האחיד קובע כי במידה וחלפו 60 ימים מחודש הזכאות הראשון לקבלת לקצבת זקנה או 60 ימים מהמועד בו נותקו יחסי עובד ומעביד בין המבוטח לבין המעביד האחרון שביטח אותו בקרן, המאוחר מביניהם, לא ניתן עוד למשוך כספים שנצברו בקרן כסכום חד פעמי אלה לקבל קצבה חודשית.

במידה ולא הגשתם בקשה למשיכת הכספים במשך 60 ימים מגיל הפרישה או מסיום העבודה, איבדתם את האפשרות למשיכת הכספים ותהיו חייבים לקבל קצבה חודשית

3. מה לעשות עם גידולי שכר?

בקרנות הפנסיה הותיקות כאמור אין משמעות לצבירה בתכנית, ישנה משמעות לשכר ממנו מפקידים לפנסיה. ולכן במטרה לצמצם את הגרעון העתידי של הקרנות הותיקות נוספה מגבלה לגידולי השכר לקרן.

השכר המבוטח יכל לגדול ב- 2% בשנה בתוספת המדד. מה יקרה לחוסך המבוטח בקרן בשיטת השנים האחרונות שהשכר שלו עלה מעבר ל – 2% בשנה?

תעשה בדיקה לגבי גידולי השכר של העובד מחודש 10/2003. במידה והשכר הקובע יגדל מעבר ל- 2% בתקופה יתרת הכסף "תלך לאיבוד". חוסכים שצופים ששכרם ימשיך לגדול בשיעור גבוה יותר מ- 2% בשנה. צריכים לבחון פתיחת מוצרי חיסכון אחרים ולפצל את שכר בין הקרן הותיקה לבין המוצר החדש.

4. עובד שהגיע לגיל פרישה וצבר 70% לפנסיה

בכותרת כתוב עובד, אך זה בעיקר רלוונטי לנשים שהספיקו לצבור 70% קצבה עד לגיל 62 וכעת ממשיכות להפקיד לקרן הפנסיה. בקרן פנסיה ותיקה כאמור לא ניתן לצבור יותר מ- 70% לפנסיה, אז מה קורה עם יתרת ההפקדות?

האם כדאי להתחיל לקבל קצבה במקביל לעבודה? האם לדחות את קבלת הקצבה? או האם להמשיך הפקדות למוצר פנסיוני אחר וליהנות מהתשואות?

חסרונות להמשך הפקדותיתרונות להמשך הפקדות לקרן
ויתור על הקצבאות שמגיעות השפעה על השכר הקובע לפנסיה (יתכן והקצבה תגדל)
המשך תשלום חודשי מהשכרהמשך הצמדת מנות הפנסיה שנצברו
החזר דמי גמולים – החזרת יתרת ההפקדות שהן צמודות למדד

>>>קריאה נוספת : צברתי 35 שנות וותק בקרן פנסיה ותיקה האם להפסיק את ההפקדות?

אין פתרון אחד ואין כללי אצבע, יש לבחון כל מקרה לגופו בטרם קבלת החלטה.

5. עובד שהגיע לגיל פרישה אך טרם צבר 70% לפנסיה

בכלל הקודם הנחנו מצב של אישה שהשלימה למעלה מ- 35 שנות חיסכון והגיעה לגיל פרישה. נבחן כעת מצב של גבר, נניח עולה שהגיע לארץ בשנות ה- 70 וכעת הגיע לגיל פרישה אך עדיין לא השלים את מלא צבירת הזכויות. האם כדאי לו להמשיך לעבוד ולצבור זכויות עודפות לפנסיה?

בעבור כל שנת עבודה לאחר גיל הפרישה הוא יצבור 3% במקום 2% שצבר עד כה. אך מצד שני הוא מפסיד קצבאות אותן היה יכל לקבל כחוק.

חסרונות להמשך הפקדותיתרונות להמשך הפקדות לקרן
ויתור על הקצבאות שמגיעות השפעה על השכר הקובע לפנסיה (יתכן והקצבה תגדל)
המשך תשלום חודשי מהשכרהמשך הצמדת מנות הפנסיה שנצברו
שיעור הפנסיה יגדל ב- 3% במקום 2%

6. עובד שטרם הגיע לגיל פרישה וצבר כבר 70% לפנסיה

בניגוד לעובד שהגיע לגיל פרישה ויכל לצאת לפנסיה עם 70% קצבה או פחות, עובד שטרם הגיע לגיל פרישה אינו יכל להתחיל לקבל קצבה והוא אינו יכל עוד להגדיל עוד את שיעור הקצבה.

מה עליו לעשות? המשך ההפקדות עשוי להשפיע על אופן חישוב השכר הקובע לפנסיה. אך מנגד הוא מפסיד את ההפקדות החודשיות ואת התשואה עליהן.

אין פתרון אחד ואין כללי אצבע, יש לבחון כל מקרה לגופו בטרם קבלת החלטה.

חסרונות להמשך הפקדותיתרונות להמשך הפקדות לקרן
המשך התשלום החודשי מהשכרשמירה על הכיסוי לאבדן כושר עבודה
אבדן התשואה על הכסףהמשך הצמדת מנות הפנסיה שנצברו
מענק שנים עודפות
השפעה על השכר הקובע לפנסיה (יתכן והקצבה תגדל)

בשורה התחתונה

החלטות העוסקות בקרן פנסיה ותיקה, הפסקת הפקדות, הגדלת שכר או מועד תחילת קבלת הקצבה מחייבות התייעצות עם איש מקצוע שידע לבחון את את היסטוריית ההפקדות שלכם לתכנית ולתכנן יחד אתכם קדימה את המשך ההפקדות.

קבלת החלטות באופן אחר, עשויה להשפיע על גובה הקצבה שתקבלו או על אבדן של אלפי שקלים בפרישה.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

חוסכים בקרן פנסיה ותיקה, 6 דברים שאתם חייבים לזכור by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. סיכום חשוב. תודה על שיתוף הידע. כבר אין הרבה מומחים לפנסיות הותיקות ואלה שקיימים לא ששים לחלוק את הידע ללא תמורה…

  2. אני חוסך בקרן מקפת הוותיקה 22 שנה, בשיטת הממוצעים, ושם נאמר לי שיש באפשרותי להגדיל את ההפרשה שלי מעבר ל 2% בשנה, וזה יחושב לפנסייה.
    זה תלוי איך המעסיק מוגדר בקרן (מעסיק וותיק) , ולכן סכומים שלא הופרשו לכוון מקפת, שיניתי את יעודם והעברתי את ההפרשה למקפת.
    הכל נאמר לי בעלפה, כמה פעמים, וכן למדור שכר במקום העבודה שלי, אבל אני לא מוצא אסמכתאות לזה בתקנון.
    מה עושים כדי לא ליפול בפח?
    ב-13 שנים הראשונות שלי חסכחתי בקרן מבטחים ששם לא קיימת שיטת הממוצעים, ואני שם לב, שהסכום שאני אמור לקבל בפנסיה כל שנה רק יורד.
    פניתי למבטחים, אבל הם נותנים תשובות, שרק איש מקצוע אולי יבין אותם.
    אני שכיר שהשכר שלי היה בתחילת הגרך בערך 1.8 מהשכר הממוצע במשק, והיום מבטחים שולחת לי מכתבים על קיצבה עתידית של 2000 ש"ח בחודש, פשוט בדיחה.

  3. שלום
    לפי הבנתי שכר מקבלי הפנסיות של מבטחים הישנה
    אמורים לקבל הצמדה לפי מדד המחירים לצרכן
    ולא לפי הממוצע במשק
    הדבר בוצע ע"י שר האוצר נתניהו
    אני כבר 3 שנים בפנסיה
    ועדין לא קיבלנו תוספת יוקר או תוספת הצמדה לשכר
    מתי נקבל הצמדה ?
    מתקרב לגיל 70
    בברכה

  4. אבא שלי הגיע לגיל 67 כאשר צבר זכויות במשך 36 שנה בקגמ ובחר למשוך קצבה, הקרן התחילה לשלם לו קצבה ואף נתנה לו את השנה הנותרת כמענק… הבעיה היא שלאבא שלי יש שנתיים חיסכון בקרן חקלאים בטרם התחיל לחסוך בקגמ, פנינו לקרנות הפנסיה הוותיקות וביקשנו לקבל את הכסף שנצבר כמענק יתרה, הם סירבו ואמרו כי אבי אינו זכאי לכסף… אשמח לדעתכם בטרם אגיש תלונה למשרד באוצר

  5. היי נדב

    ידוע לך אם שעות נוספות גלובלי הוא רכיב מוכר במבטחים הוותיקה?

    תודה

  6. בחודש מרץ השנה התחלתי לקבל קצבה מקרן מקפת הוותיקה. באותה עת קיבלתי גם סכום כסף כמענק שנים עודפות, ממנו נוכה מס הכנסה בשיעור 47%.
    בחודש שעבר, לאחר ביצוע תיאום מס לשנת 2019 העברתי לידי מקפת את אישור מס הכנסה המורה על ניכוי מס במקור בשיעור 17% עד לסך מסוים (שאני עדיין רחוק ממנו) ובשיעור 31% אחר כך.
    ואומנם, התשלום החודש הותאם לניכוי 17% מהקצבאות השוטפות עד כה, אך הניכוי ממענק השנים העודפות נותר ללא שינוי, 47%.

    האם אכן ההנחיה היא לנכות מס בשיעור מרבי ממענק שנים עודפות, ולא מס שולי מחושב, ולהתחשבן עם מס הכנסה בסוף שנה, או שיש טעם לפנות למקפת הוותיקה ולבקש שיערכו חישוב מחדש.

    1. כדאי לך ללכת למומחה מיסוי פרישה. יתכן שיש לך זכאות לפטור מלא או לפחות חלקי על המענק. צריך לבקש את הפטור, הוא לא ניתן אם לא מבקשים. חבל לשלם סתם.

      1. תודה, כבר ניצלתי את הפטור המרבי על הפיצויים כך שלא נראה לי שנותר פטור לזה.
        בכל מקרה, חשבתי שהמס על שנים עודפות אמור להיות מחושב כאילו מדובר בתוספת לשכר, ולא מדרגת המס המקסימלית של 47%.

  7. נדב שלום,

    במאמר שלך שאגב כתוב בשפה ברורה מאד, כתבת "לכן במקרים רבים המשך הפקדות לקרן פנסיה ותיקה לא יגדיל את גובה קצבת הזקנה".

    1. באיזה מיקרים כן יגדיל את גובה הקצבה?
    2. מה האלטרנטיבה למי שצבר 35 שנות ותק? תיקון 190?
    3. האם פיצוי של מענק מעבר ל-35 שנים אינו פיצוי הולם?

    1. הי אביעד,

      כאשר המשך ההפקדות ישפיע על השכר הקובע לפנסיה. מי שצבר 35 שנות וותק ובחן את ההשלכות יוכל להפקיד בכל מוצר פנסיוני אחר ואת יתרת הכספים לקבל כקצבה או כסכום חד פעמי.
      להבנתי סכום מענק שנים עודפות נמוך מסכום ההפקדה העודף ואינו כולל תשואה אפשרית

      1. יש לזכור שמענק שנים עודפות הוא כ 6.25 אחוז מהשכר הקובע על כל חודש הפקדה תמורת הפקדה חודשית של 20.5 אחוז מהשכר הנוכחי. באתר עמיתים יש מאמר בנושא עם יתרונות וחסרונות שיש לבדוק פרטנית עבור כל מבוטח:
        https://www.amitim.com/%D7%9E%D7%A9%D7%9E%D7%A2%D7%95%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%94%D7%A4%D7%A1%D7%A7%D7%94-%D7%90%D7%95-%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%9B%D7%AA-%D7%91%D7%99%D7%98%D7%95%D7%97-%D7%9C%D7%90%D7%97%D7%A8-%D7%A6/

  8. אני חבר בקרן פנסיה תשורה ה.ע.ל
    מה השיטה בקרן זו, לפי מה שהבנתי יש רכישה של זכיות בכל הפקדה.

    1. במסלול תשורה של העל, רוכשים מנות פנסיה מכל הפקדה.
      בצורה פשטנית לכל הפקדה יש מקדם שאומר כמה היא תהייה שווה בפרישה, בניגוד לחיסכון בקרן פנסיה "רגילה" בה המקדם יחושב רק בסוף התקופה

  9. שלום נדב,

    בתקנון האחיד של קרנות הפנסיה הותיקות יש התייחסות לקצבת שאירי פנסיונר ולקצבת שאירי מבוטח. יש גם התייחסות ליורשי *מבוטח* שלא הותיר אחריו שאירים: "נפטר מבוטח (…) ואין לו שאירים – יהיו יורשיו של המבוטח על פי כל דין – זכאים לקבלת סכום חד פעמי מהקרן".

    האם במקרה פטירה של *פנסיונר* שלא הותיר אחריו שאירים, אין ליורשים זכאות לקבלת כספים? (בניגוד לשאירי פנסיונר, וליורשי מבוטח ללא שאירים)

    תודה

    1. נכון, במקרה של מוות של פנסיונר ללא בן זוג לא ישולם עוד דבר ליורשים. יש לקחת זאת בחשבון לפני היציאה לפנסיה ולקבל החלטה בהתאם למצבו הבריאותי של הפורש.

  10. שלום נדב, בן אדם צבר 2 שנות וותק במבטחים הותיקה ולאחר מכן 33 שנות וותק בקג"מ (בשנים האחרונות המשיך חברות בקג"מ באופן עצמאי). בין הקרנות הוותיקות יש רצף זכויות. האם לצורך חישוב 35 שנות וותק (70% פנסיה מקסימלית) יש לקחת את השנתיים הראשונות במבטחים הותיקה? ז.א. הבן אדם נכון להיום כבר צבר וותק מקסימלי (33+2) או לא? תודה!

    1. הי גליה,

      שתי התקופות ילקחו בחשבון והועבד צבר 35 שנות וותק, לגבי אופן חישוב השכר הקובע וכדאיות המשך הפקדות לקג"מ, אני פחות בקיא בזה.

  11. היי נדב,
    שתי דברים:

    1. כתבת שבחירה במשיכה חד פעמית מותרת רק עד 60 יום מסיום העבודה (או הגעה לגיל 67)? כלומר מי שמוקפא בקרן כבר שנים רבות חייב לבחור קצבה חודשית?
    2. אולי לא קשור אבל מוודא. למיטב הבנתי מותר לפני הפרישה לבחור להעביר את הסכום הצבור לקרן פנסיה חדשה ולקבל ממנה פנסיה. אני חושב, האם זה דומה למה ששאלתי על משיכה חד פעמית ואולי אי אפשר לעשות כך?
    אגב הסיבה לכך היא כי ראיתי מישהו עם סכום סביר בערכי פדיון אך שכר קובע נמוך מאוד, ויהיה לו כנראה שווה.

    1. הי עידן,

      לא ניתן לנייד קרן פנסיה ותיקה לקרן פנסיה חדשה.
      לעניין הפדיון, צריך להודיע עד 60 ימים מהגעה לגיל פרישה. מי שממשיך לעבוד לאחר גיל פרישה יכל להודיע 60 ימים מסיום עבודה.

      1. תודה שענית לי, הייתי בטוח שאפשר.

        1. חשבתי על אופציה – אם בגיל 67 מותר לפדות את הקרן הותיקה, אז אפשר לפדות ויום אחרי זה להפקיד לקרן חדשה (כמובן אם מוצאים אחת שתסכים וכו').
        אני חושב, צריך גם למצוא את טופס ה161 מלפני שנים רבות, מכיוון שיש כאן גם משיכת רכיב פיצויים.

        2. שאלה דומה – קראתי הרגע שאין אפשרות להעביר גם מביטוח מנהלים לקרן פנסיה (וההיפך מותר). האמנם? נשמע לא סביר.

        3. שאלה שאני מניח שהתשובה היא לא אבל שואל בשביל להיות רגוע – אם בקרן ותיקה הקצבה נמוכה מאוד, למרות צבירה גבוהה (יש מקרים נדירים כאלו). אין אפשרות לבקש לשלם קצבה הוגנת יותר לפי הצבירה?

        1. 1. שים לב שבהפקדה לקרן פנסיה מקיפה יש תקרה. יתכן ותגלוש לקרן המשלימה
          2. אין בעיה לנייד לקרן פנסיה, אפילו מומלץ הרבה פעמים
          3. החישוב בקרן ותיקה הוא בהתאם לשכר הקובע, אין משמעות לצבירה

      2. היי נדב,
        קפצה לי עוד שאלה על מה שתיקנת אותי לגבי מגבלת הבחירה בין קצבה חודשית או משיכה חד פעמית:

        גיל 67 שציינת (רלוונטי למוקפאים), לאישה מוקפאת זה 62? כלומר בגיל 62 וחודשיים היא כבר לא תוכל למשוך חד פעמי?

        זאת הבעיה, תמיד בכל הכללים לא יודעים אם אצל אישה הכלל חל בגיל פרישה או רק פרישה חובה.

  12. שלום נדב
    תודה על הפוסט.
    נמצאת לקראת פרישה ויש לי מקפת ותיקה.
    כיוון שאין לי שארים וחבל לי לא להשאיר כסף לילדים, האם אני יכולה לנייד את הכסף לקופת גמל רגילה?
    במידה ולא, האם יש אופציה כלשהיא למשוך את הכסף ללא מס?
    תודה

    1. הי שולמית,

      לא ניתן לנייד כספים מקרן פנסיה ותיקה למוצר אחר, באפשרותך לבצע היוון של חלק מקצבת הזקנה בהתאם לתנאי הקרן. בנוסף במידה ויש לך חסכונות במוצרים אחרים את יכולה להוון גם אותם או להקצות אותם לצורך ירושה.
      את הדעה האישית שלי לגבי ירושה את יכולה למצוא כאן https://pensuni.com/?p=5802

  13. היי נדב,

    פרשתי החודש בגיל 67, ואני עתיד לקבל את הקצבה כבר החודש (פנסיה ה.ע.ל).
    לפי מכתב שפסגות שלחו לי, יש מקדמי הפחתה של 76 אחוז. האם אתה מכיר את הסעיף הזה?

    תודה,
    שלמה

  14. נדב שלום
    תודות על המדור המדהים שלך .
    אני בן 65 חוסך בקרן העל-תשורה משנת 1993 [28 שנים]. אני לא עובד מאז מרץ 2020-פרוץ הקורונה.
    כתבת :" במקרים רבים המשך הפקדות לקרן פנסיה ותיקה לא תגדיל את הקיצבה"
    האם לדעתך אני נמנה על המקרים הנל?
    האם כדאי לי לבקש הקדמת קיצבה?
    נאמר לי בפסגות המנהלת את הקרן שעל כל שנת הקדמה אני אפסיד 7% וגם אצתרך לשלם מס הכנסה וביטוח לאומי.
    האם עדיין כדאי לי???
    תודות מראש ובהוקרה עוזי

    1. הי עוזי,

      העל היא קרן פנסיה ותיקה מאוזנת והיא לא פועלת לפי כל הכללים שמופיעים כאן,
      עליך לבצע בדיקה אישית של התכנית שלך עם אדם שמתמחה בקרן לפני קבלת החלטה. לפעמים, גם במחיר של הקטנת הקצבה כדאי להתחיל לקבל פנסיה.
      (כמובן בשיקולי הכנסה בתקופה הנוכחית)

          1. היי שוליק
            לצערי הרב עדיין לא מצאתי,ובאתר לא המליצו עדיין.
            אם תצליחי לאתר מומחה לקרן העל אודה לך מאוד אם תיידעי אותי
            תודה
            עוזי

  15. היי נדב
    אודה ואשמח לדעת איך אוכל לאתר את דניאל יעקב שהצעת לפנות אליו בקשר לקרן פנסיה ותיקה ה.ע.ל
    [תשורה]
    תודה

  16. שלום
    מה קורה עם מבוטח שפוטר מעבודתו טרם גיל פרישה אחרי 33 שנות צבירה ומצא את עצמו מובטל.
    האם להמשיך לשלם את סכום ההפקדות החושיות? האם תשלום של 33%-50% כפי שהוצע עי מבטחים ישמר את גובה הפנסיה או שיקטין אותה?

    1. יש לבצע בדיקה פרטנית,
      האם ההפקדה המינימאלית של 530 ש"ח תגדיל את הזכויות אך מנגד תקטין את השכר הקובע
      האם כדאי להפקיד הפקדות מלאות כדי לשמר שכר קובע ולהגדיל אחוזים

  17. הי נדב
    קראתי כתבה מ – 26/12/2022 על הצעת חוק של חברת כנסת , להשוואת קצבת שאירים לאלמן כמו לזו שמקבלת אלמנה
    האם הנושא הזה לא תוקן כבר בעבר ? האם בתקנון האחיד , לא הושוו התנאים ?
    תודה

  18. שלום נדב. בעוד כחצי שנה אגיע לגיל פרישה. יש לי ק. פנסיה ותיקה (במנות כעצמאי) + ק. פנסיה חדשה (שנפתחה מתוך אילוץ כשכיר). הוותיקה מסרבת לנייד אליה את החדשה. כדי למנוע צורך בתיאומי מס בעתיד ויתכן אף להגדיל את סכום הפנסיה הכולל שאקבל – האם יש דרך לפדות, עובר לפרישה, את החדשה (כ- 115K), על מנת לרכוש מנה נוספת בוותיקה ? האם אצטרך היתר פקיד שומה לצורך כך ? האם המהלך כדאי ? תודה רבה מראש על תשובתך.

    1. את הקרן החדשה יהיה ניתן לפדות ללא מס רק לאחר קבלת קצבה מהקרן פנסיה הותיקה,
      הייתי מציע לך לבדוק מראש מול הקרן הותיקה את האפשרויות שלך לרכישת מנות פנסיה ואת ההשפעה שלהן על קצבת הזקנה

  19. שלום נדב,
    אדם שיש לו קרן פנסיה ותיקה, ויש בה סך תגמולים משמעותי, מלפני שנת 2000.
    כספים שבמהותם פטורים ממס.
    שאלתי:
    האם קיימת איזו שהיא דרך (גם אם יש לה מחירים בדמות קנסות, ביטול זכות לקצבה מהקרן וכד') לפני או אחרי גיל פרישה, למשוך אותם ככספים פטורים חוץ מאשר ע"ח ההיוון?

    1. לא, כל משיכה של כספים תגרום לאבדן האפשרות לקבלת קצבה מקרן הפנסיה.
      בקרן פנסיה ותיקה בדרך שווי הקצבה גבוה משמעותית מהיתרה הצבורה, יתכן שיהיה כדאי לקבל כספים באמצעות היוון

  20. שלום נדב,
    אם עמית בגיל 58 הגיע ל-70% זכיות בקרן וותיקה קג"מ , מעוניין להפסיק הפקדות לקג"מ ולהמשיך הפקדות בקרן פנסיה חדשה.
    האם אפשרי?

    1. מכון, אין מניעה להפסיק הפקדות לקרן הותיקה
      צריך לוודא את הכדאיות של המשך ההפקדות לקרן הותיקה וההשפעה על השכר הקובע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button