קרן פנסיה

הצטרפתי לקרן פנסיה ברירת מחדל עם נכות, האם אני זכאי לתבוע לאבדן כושר עבודה?

עובד הצטרף לקרן פנסיה ברירת מחדל עם נכות, האם לאחר שישלים את תקופת האכשרה בקרן הוא יכל לתבוע את הקרן לאבדן כושר עבודה?

אחד המאפיינים של קרנות ברירת המחדל הוא שכל עובד ועובדת יכולים להצטרף אליהם מבלי למלא הצהרת בריאות. האם עובד שסובל מבעיה רפואית ספציפית יכול להצטרף לקרן ברירת מחדל, להתאפק במשך חמש שנים ורק אז לתבוע את הקרן?

לצורך הדוגמה, עובד הצטרף לקרן הפנסיה עם בעיות גב, בשנה הראשונה להצטרפותו הוא עובר פריצת דיסק ולא עובד במשך שלושה חודשים. האם העובד יוכל לתבוע את הקרן בתום החמש השנים.

במסגרת תקנון קרן הפנסיה הוגדרה תקופת אכשרה שנועדה למנוע אנטי סלקציה ואפשרות של עמיתים לתבוע את הקרן בגין מחלות שקדמו למועד ההצטרפות לקרן.

תקופת האכשרה בקרן הפנסיה תחול בשל אירוע מזכה הנובע מתאונה, מחלה, מום, או כל מצב רפואי שארעו או החלו, לפי קביעת הגורם הרפואי, לפני מועד ההצטרפות העמית לקרן או לפני חידוש החברות כעמית מבוטח בקרן, לפי המאוחר.

נחזור לדוגמה, איתה פתחנו

עובד הצטרף לקרן הפנסיה עם בעיות גב, בשנה הראשונה להצטרפותו הוא עובר פריצת דיסק ולא עובד במשך שלושה חודשים. האם העובד יוכל לתבוע את הקרן בתום החמש השנים.

לא. במועד הגשת התביעה, נבדק מועד קרות האירוע. במקרה שלנו – כשנה לאחר ההצטרפות בתוך תקופת האכשרה, בנוסף נבדק האם האירוע נגרם בשל אירוע מזכה שהחל לפני ההצטרפות לקרן במקרה שלנו כאבי הגב החלו עוד קודם להצטרפות לקרן הפנסיה.

לכן כמובן התביעה תידחה בשל תקופת אכשרה.

באותו אופן גם לגבי עובד עם נכות קיימת, נניח עובד עיוור. אותו עובד לא יכול לתבוע את קרן הפנסיה על העיוורון. צריך לזכור כי קרן הפנסיה מבטחת את העובד על אבדן כושר עבודה ולא על הנכות, כשם שהוא יכל לעבוד עם העיוורון לאורך השנים, כך גם הוא יכל להמשיך לעבוד אחרי שהצטרף לקרן הפנסיה.

חשוב לזכור כי תקופת האכשרה בקרן הפנסיה לא חלה רק למשך 60 החודשים הראשונים להצטרפות אלה מתחילה מחדש בכל מקרה של הגדלת הכיסוי הביטוחי בקרן או הגדלת השכר המבוטח מעבר ל- 15%. כדי למנוע את אותה אנטי סלקציה שתארנו כאן.

לאחרונה נפתחו שתי קרנות פנסיה חדשות, קרן הפנסיה של מור וקרן הפנסיה של אינפיניטי. האם לחוסכים החדשים כדאי להצטרף לאותן הקרנות?

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
אנחנו מזמינים אותך להגיע לפגישת תכנון פנסיוני אישית
למידע נוסף על שירות תכנון פנסיוני אישי https://pensuni.com/?page_id=7283

הצטרפתי לקרן פנסיה ברירת מחדל עם נכות, האם אני זכאי לתבוע לאבדן כושר עבודה? by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. מה קורה במצב של החמרה במצב בריאותי, למשל עובד שהצטרף עם מחלת קרוהן יציבה, עובד כרגיל ללא מגבלות. אחרי שעברה תקופת האכשרה חלה הידרדרות במצבו אשר בעקבותיה לא יוכל לעבוד. האם הקרן תכסה קצבת נכות?

  2. הי נדב
    בדוגמא שנתת לעובד שהצטרף עם בעיות גב ולאחר שנה היתה פריצת דיסק, אז ברור שלאחר 5 שנים מההצטרפות ,עדיין מצוי בתקופת ההכשרה
    אך מה קורה בתום 7 שנים לדוגמא, הרי עברו למעלה מ5 שנים מפריצת הדיסק
    או במקרה של העיוור, בתום 5 שנים,חלה החמרה וכתוצאה מכך אינו מסוגל לעבוד?

    1. אם פריצת הדיסק מתרחשת לאחר השלמת 5 שנות חברות (תקופת אכשרה), יהיה מבוטח לכל דבר ועניין.
      במקרה של עיוור, אני לא רואה כאן מצב של החמרה. אבל מי שהצטרף עם בעיית ראיה ולאחר חמש שנים הפך לעיוור יוכל לתבוע את הקרן

  3. היי נדב
    במקרה שלי השכר עולה ב כ 10 אחוז מדי שנתיים
    האם לאחר 4 שנים תתאפס תקופת האכשרה ?

    1. הבדיקה היא עליה בשכר הקובע ב- 15% בתקופה של 60 חודשים.
      ככל שיתרחש אירוע ביטוחי, הקרן תלך אחורה ותבחן שני דברים:
      1. האם התרחשה בעיה רפואית שהובילה לאירוע הביטוחי
      2. האם השכר עלה ביותר מ – 15% בתקופה שלאחר הבעיה הרפואית

      שים לב שבכל פעם תקופת האכשרה החדשה היא רק על הדלתא ולא על כל השכר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button