אקדמיה

האם אני יכל להעביר כספים מביטוח המנהלים אל קרן הפנסיה?

לקוח שיש לו ביטוח מנהלים עם אכע נפרד ורוצה לנייד אותו ולהעביר את הכספים לקרן פנסיה האם תתבטל לו תקופת האכשרה בקרן הפנסיה?

בעוד שבביטוח מנהלים ממלא המבוטח הצהרת בריאות ומבוטח מהיום הראשון בקרן הפנסיה החוסך אינו מבוטח בגין אירועים שקדמו להצטרפותו לקרן הפנסיה וזאת למשך תקופה של 60 חודשים. תקופה זאת נקראת תקופת אכשרה.

חוזר העברת כספים בין קופות גמל, מסדיר את התחרות בתחום החיסכון הפנסיוני והוא מגדיר בסעיף 4 ב' את התנאים בהם ישמרו זכויותיו של המבוטח.

תקופת אכשרה לגבי עמית פעיל, עמית פעיל העובר מקופה מעבירה לקרן חדשה ילקחו בחשבון במניין תקופת האכשרה כל חודשי הביטוח הרצופים בקופה המעבירה לאותם סיכונים. כאשר תקופת ביטוח תחשב גם אם היא שולמה בגוף אחר ובלבד שהתשלום נפסק לאחר המעבר.

כלומר, גם כאשר קיים ביטוח לאבדן כושר עבודה בפוליסה או בפוליסה נפרדת ואין ביטוח חיים בפוליסה החוסך יצבור תקופת אכשרה לעניין הכיסוי לאבדן כושר עבודה.

שימו לב כי במידה שהכיסוי היה חלק מביטוח אבדן כושר עבודה קולקטיבי לא יעבור הוותק לצורך ביטול תקופת האכשרה.

מה קורה במידה שיש החרגה בפוליסה?

לא פעם נקבעת לחוסכים שמצטרפים לביטוח מנהלים החרגה בשל בעיה רפואית כמו ראיה, נשימה או גב. מה יהיה במידה שאותם חוסכים יבקשו לעבור אל קרן הפנסיה.

אותו חוזר קובע גם את התנאים של המבוטח במידה שהיתה החרגה בתכנית. במידה ובביטוח לאבדן כושר עבודה היתה החרגה או תוספת חיתומית, לא יספרו אותם חודשים במניין תקופת האכשרה בגין אותה החרגה או תוספת חיתומית והחוסך ידרש לצבור בגינה תקופת אכשרה של 5 שנים.

המשמעות היא שתקופת האכשרה כנגד כל יתר "המקרים" תעבור אך כנגד אותו אירוע בגינו נקבעה החרגה ידרש החוסך לצבור תקופת אכשרה נוספת של 5 שנים שלאחריה יהיה מבוטח לכל דבר ועניין.

לדוגמה חוסך שסובל מבעיות גב, הוחרג במועד ההצטרפות לביטוח המנהלים. במידה שהוא יצטרף לקרן פנסיה ללא הצהרת בריאות וישלים 5 שנות חברות הוא יהיה מבוטח לכל דבר ועניין לרבות בעיות הגב מהן סבל.

חשוב לזכור כי בעת הניוד, המידע אודות הפוליסה הנפרדת והכיסויים הקיים בה לא עובר בסדין המפרט את הניוד וקרן הפנסיה לא יודעת כי לחוסך היה כיסוי ביטוחי בפוליסה נפרדת. ולכן חשוב לשמור העתקי פוליסה ודוחות שנתיים הכוללים מידע לגבי גובה הכיסוי הנרכש ותקופת הכיסוי.

בחלק מהחברות מאפשרים להעביר בצורה נפרדת את המידע הביטוחי ומעדכנים את תיק החוסך בקרן כדי להמנע מאי נעימות בהמשך.

>>>קריאה נוספת : קרן פנסיה או ביטוח מנהלים?

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
אנחנו מזמינים אותך להגיע לפגישת תכנון פנסיוני אישית
למידע נוסף על שירות תכנון פנסיוני אישי https://pensuni.com/?page_id=7283

האם אני יכל להעביר כספים מביטוח המנהלים אל קרן הפנסיה? by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. הי נדב,

    יש לי מקרה שבו למבוטח היה ביטוח מנהלים במשך כ 3 שנים ואז כאשר החליף מעסיק הוא פתח קרן פנסיה חדשה ללא ניוד במקביל
    האם ניתן למשוך את תקופת האכשרה אם מבוצע ניוד בחלוף זמן ולא בעת הקמת הקופה החדשה?

      1. למען חידוד השאלה, הפוליסה היתה פעילה בעת ההצטרפות לקרן הפנסיה, זה שלא בוצע ניוד בעת ההצטרפות, פוסל את ההמשכיות גם אם הניוד מבוצע לאחר מכן?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button