קרן פנסיה

אני זכאי לקצבה מקרן הפנסיה ומביטוח לאומי. האם קרן הפנסיה תקזז את הקצבה?

קרן הפנסיה תקזז את קצבת הנכות בחמישה מקרים המוגדרים בתקנון הקרן, אך חשוב להכיר כי גם ביטוח לאומי עשוי לקזז את הקצבה שהוא משלם כנגד הקצבה מקרן הפנסיה.

בתקנון קרן הפנסיה הוגדרו חמישה מקרים בהם קרן הפנסיה תקזז את הקצבה הנוספת שיקבל החוסך ואילו הם:

  1. פרק ה' (תאונות עבודה) לחוק הביטוח הלאומי
  2. חוק הנכים (תגמולים ושיקום)
  3. חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה
  4. חוק שירות בתי-הסוהר (נכים ונספים)
  5. חוק המשטרה (נכים ונספים)

ככל שהחוסך יהיה זכאי לקצבה בשל תאונת עבודה או מחלת מקצוע קרן הפנסיה תשלם לו לכל הפחות 25% מהשכר המבוטח שלו בקרן. לדוגמה בהנחה והשכר הקובע בקרן עומד על 10,000 ₪ ונקבעה קצבת נכות מלאה החוסך יהיה זכאי מקרן הפנסיה לקצבה בגובה 2,500 ₪.

במקרים שאינם מוגדרים בתקנון קרן הפנסיה כקצבה ממקור אחר, קרן הפנסיה לא תבצע קיזוז מול תשלומי ביטוח לאומי.

לדוגמה, כפי שסקרנו בטורים הקודמים, חוסכת שיצאה לשמירת הריון שאינה נובעת ממחלת מקצוע או תאונת עבודה זכאית לקצבת נכות מלאה מקרן הפנסיה אך ביטוח לאומי יקזז את הקצבה שהוא ישלם לה. כך גם במקרה של חוסך הזכאי לקצבת נכות כללית מביטוח לאומי. קרן הפנסיה לא תקזז את הקצבה שהיא תשלם לחוסך אל מול הקצבה מביטוח לאומי אך ביטוח לאומי עשוי לקזז את הקצבה בשל התלויים (בן זוג וילדים).

חשוב מאוד שבמועד הגשת התביעה לביטוח לאומי החוסך יהיה מודע לקיזוזים השונים, מכיוון שביטוח לאומי עשוי לשלם את הקצבה המלאה ובעתיד לדרוש חזרה את התשלום בגין התלויים תשלום שעשוי להגיע לאלפי שקלים לכל שנת פיצוי.

לדוגמה, בשנת 2022 קצבת הנכות הכללית עומדת על 3,700 ש"ח, תוספת בגין הילדים עומדת על 954 ₪ והתוספת המירבית בגין בן הזוג עומדת על 1,192 ₪

אם יש הכנסות שלא מעבודה (כגון מפנסיה, משכר דירה, ממלגה, מקצבאות אחרות מהביטוח הלאומי או מגורמים אחרים, מרווחים מהשקעות)  ואתה זכאי לתוספת עבור בן/בת זוג ו/או ילדים – יופחת  מהתוספת המגיעה עבור בן/ת הזוג ו/או ילדים כל סכום ההכנסה שלא מעבודה.

בכל מקרה, הקצבה שתשולם לך לאחר ההפחתה תהיה בסכום קצבה חודשית מלאה לפחות – 3,700 ₪. (מקור אתר ביטוח לאומי)

>>>קריאה נוספת: בין קרן הפנסיה לביטוח לאומי

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
אנחנו מזמינים אותך להגיע לפגישת תכנון פנסיוני אישית
למידע נוסף על שירות תכנון פנסיוני אישי https://pensuni.com/?page_id=7283

אני זכאי לקצבה מקרן הפנסיה ומביטוח לאומי. האם קרן הפנסיה תקזז את הקצבה? by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. שלום
    מבקש התיחסות לפנסיונר שמתחיל לקבל גימלאי סיעוד
    האם קיימות מדרגות גמלא לזכאות קיצבת סיעוד
    שביטוח לאומי תקזז או תבטל זכאות
    תודה
    ש

  2. אז מתוך זה נראה שאין טעם לשלם פרמיית אכע לפנסיה המקיפה עבור נכה המקבל קצבה מלאה מביטוח לאומי, נכון? (בהנחה שהשכר נמוך ובמסגרת המותר)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button