קרן פנסיה

האם ניתן לעבוד במקביל לקבלת קצבת נכות מקרן הפנסיה?

נקבעה לעובד נכות מלאה והוא זכאי לקצבת נכות מקרן הפנסיה בשיעור של 75% משכרו הקובע. האם באפשרותו של העובד לחזור לעבודה או לייצר הכנסה נוספת במקביל לקבלת קצבת הנכות מקרן הפנסיה.

סעיף 82 בתקנון קרן הפנסיה מגדיר את אופן חישוב הקצבה לנכה שיש לו הכנסה נוספת מעבודה, הסעיף קובע שבמידה והכנסה המשולבת של הנכה, הכנסה מקצבת הנכות והכנסה מעבודה עולה על הכנסה הממוצעת ב- 12 החודשים שקדמו לאירוע הביטוחי תקוזז קצבת הנכות של העמית ב- 50%.

לצורך העניין, העמית הרוויח שכר של 10,000 ₪ והוא זכאי לקצבה חודשית בגובה 7,500 ₪. כעת הוא יצר לעצמו מקור הכנסה נוסף בגובה של 5,000 ₪.

מכיוון שהכנסתו הנוכחית 7,500 + 5,000 עומדת על 12,500 ₪ עולה על הכנסתו ערב האירוע הביטוחי, 10,000 ₪, יש לקזז 50% מ – 2,500 ₪.

כך שקצבת הנכות החדשה של העמית תעמוד על 7,500 ₪ פחות 1,250 ₪ 6,250 ₪ והכנסה הכוללת של העמית תעמוד על 11,250 ₪.

קיזוז הקצבה משפיע רק על קצבת הנכות שמשולם לעמית ולא משפיע על גובה השחרור מהפקדות.

חשוב לשים לב כי ממסגרת מעקב הכנסות נכים לא נבדקת הכנסה של העמית בגין ימי מחלה שנצברו לרשותו עד מועד קרות האירוע, כך שאין מניעה בקרן הפנסיה החדשה לקבל גם קצבת נכות וגם תשלום ימי מחלה מהמעסיק.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
אנחנו מזמינים אותך להגיע לפגישת תכנון פנסיוני אישית
למידע נוסף על שירות תכנון פנסיוני אישי https://pensuni.com/?page_id=7283

האם ניתן לעבוד במקביל לקבלת קצבת נכות מקרן הפנסיה? by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. הי נדב,
    איך מבוצע חישוב הקצבה כאשר המבוטח הו גם מקבל קצבה מביטוח לאומי בגין תאונת עבודה וגם משתכר במקביל.
    אודה לעזרתך,
    איתי

  2. נדב שלום,
    קיבלתי מהפנסייה 100 נכות עד ל9.24, בהנחה ואני חוזר לעבודה באופן מלא האם זכאותי לקצבה מסתיימת באופן מיידי עם החזרה? או שעד ה9 יקזזו לי חצי ?
    תודה

    1. בוקר טוב,

      חזרה לעבודה לא שוללת קבלת קצבת נכות, אך היא עשויה לגרום לקיזוזה. על כל שקל מעבר לשכר המבוטח שלך לפני האירוע יקזזו חצי שקל מהקצבה
      במבחן ההכנסה יבדקו את ההכנסה המצטרפית מהקצבה והשכר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button