חדשות

רשות שוק ההון נוקטת בצעדים להקל על המעסיקים

בשל משבר הקורונה רשות שוק ההון מפרסמת שורה של צעדים במטרה להקל על העובדים ועל המעסיקים. בין הצעדים אפשרות לדחיית התשלומים לקרן הפנסיה והארכת תקופת הכיסוי הזמני בקרן ל- 12 חודשים.

בהמשך להקלות על הפעילות ההשקעה בשוק ההון שפרסמה בשבוע שעבר הרשות לפיקוח על שוק ההון ביטוח וחיסכון. פירסמה השבוע הרשות שורה של צעדים שמטרתם להקל על העובדים ועל המעסיקים בדגש על המעסיקים הקטנים במשק בהתמודדות עם תוצאות המשבר שנובע מנגיף הקורונה.

>>>לקריאת כלל הכתבות באתר העוסקות במשבר הקורונה

בין ההקלות שפרסמה הרשות דחיית מועדי התשלום לקרנות הפנסיה של העובדים, דחייה של מועד השימוש של מעסיקים קטנים במערכות סליקה אוטומטיות (ממשק מעסיקים) ואפשרות להארכה אוטומטית של תקופת הכיסוי הביטוחי של העובד שנמצא בתקופת החל"ת.

שימו לב, חלק מההודעות עדיין לא נכנסו לתוקף.

המעסיקים יקבלו דחייה במועדי תשלום הפנסיה של העובדים

בהתאם לתקנות, המעסיק נדרש להעביר את התשלום הכספי לחיסכון הפנסיוני של העובד (כולל לקרן ההשתלמות) עד ל – 15 לחודש העוקב. לדוגמה העובד מקבל בתשיעי לאפריל את משכורת חודש מרץ, והמעסיק נדרש להעביר עבורו את הפקדות לחיסכון הפנסיוני עד ל- 15 לאפריל.

במידה והמעסיק יעביר את התשלומים לאחר ה- 15 לחודש הוא יידרש לשלם ריבית פיגורים.

ממידע שקיבלנו עולה כי למרות שחלק גדול מהעובדים במשק יצאו לחל"ת במהלך חודש מרץ, חלק מהמעסיקים הודיעו כי הם יתקשו להעביר במועד את תשלומי החיסכון הפנסיוני עבור אותה תקופה. במטרה להקל על המעסיקים הודיע רשות שוק ההון כי היא תקדם יחד עם האוצר תיקון שמטרתו להקל על המעסיקים.

הרשות תאפשר לפרק זמן מוגבל, לדחות בשבועיים, כלומר במקום להעביר את הכספים עד ל- 15 לחודש יוכל המעסיק להעביר את התשלום בסוף החודש מבלי שהגופים המוסדיים יתחילו לגבות ממנו ריבית פיגורים בשל האיחור בהפקדות.

הודעה זו טרם נכנסה לתוקף

הארכת תקופת הכיסוי הזמני של החוסכים בקרן הפנסיה

בקרן הפנסיה קיימים מלבד החיסכון לגיל פרישה גם שני כיסויים ביטוחים נוספים. כיסוי לאבדן כושר עבודה וכיסוי למקרה מוות. הפסקת ההפקדות גורמת להפסקת הכיסוי הביטוחי בקרן.

בקרן הפנסיה קיים מנגנון בשם "ארכת ביטוח" הדואג לשמר את הכיסוי הביטוחי למשך 5 חודשים ממועד ההפקדה האחרון. במטרת הרשות להאריך את משק התקופה של ארכת הביטוח עד ל- 12 חודשים באופן אוטומטי.

ישנם מעסיקים רבים אשר לא הוציאו את עובדיהם לחופשה ללא תשלום אך הם קיצצו בשכר או בהיקף המשרה. בדאגה לאותם עובדים רוצה הרשות לאפשר את הפעלת מנגנון ארכת הביטוח גם במקרים שהעובד המשיך בעבודתו אך אחוז המשרה שלו קטן בלפחות 30% . מטרת התיקון היא לשמר את גובה הכיסוי הביטוחי הקיים בקרן ולמנוע פגיעה בגובה הכיסוי הביטוחי במקרה של מוות או אבדן כושר עבודה.

סטטוס : ב- 10 ליוני 2020 אושרי הוראת השעה. לקריאה נוספת

אפשרות לקבלת יתרות כספי פיצויים מהמסלקה הפנסיונית

לצד מאות אלפי העובדים שיצאו לחל"ת רבים אחרים פוטרו. במטרה להקל על העובדים בתהליך משיכת הפיצויים וקבלת האישורים מהמעסיק, טופס 161, נקבע כי המסלקה הפנסיונית תקל בתהליכי הזיהוי לצורך מתן מידע על יתרות הפיצויים של העובדים.

>>>איך למלא טופס 161 – המדריך המלא

קבלת המידע מהמסלקה הפנסיונית תקצר את משך ההמתנה עד להפקת דוחות פיצויים ותחסוך את הפניה לקרנות הפנסיה ולחברות הביטוח שידרשו להפיק את האישורים באופן ידני.

הקלה למעסיקים הקטנים : דחיית שימוש במערכת סליקה אוטומטית

בשנים האחרונות מקדמת רשות שוק ההון רפורמה המעבירה את המעסיקים לדיווח ממוכן לקרנות הפנסיה וחברות הביטוח אודות פירוט ההפקדות של עובדיהם. מטרת הדיווח הממוכן להקל על קליטת הכספים, לקצר את זמן ההמתנה עד שיוך הכספים בחשבונות החוסך ופגיעה בזכויות החוסכים. המעבר לשימוש במערכות דיגיטליות כרוך בעליות כספים ובשינוי תהליכי עבודה בעסקים ולכן הוא נמשך מספר שנים ובמהלכו הועברו בתחילה המעסיקים הגדולים במשק לאחר מכן המעסיקים הבינונים וכעת נדרשו לעבור למערכות דיווח ממוכנות המעסיקים הקטנים, אלה המעסיקים בין 4 ל- 10 עובדים.

מעסיקים אלו היו עתידים לעבור לשימוש בדיווח הממוכן כבר ב – 21 ליוני 2020, במטרה להקל עליהם בתקופה זו נדחה המועד ל – 21 לפברואר 2021

סטטוס : אושר פורסם חוזר אופן הפקדת תשלומים לקופת גמל – עדכון

>>>לקריאת כלל הכתבות באתר העוסקות במשבר הקורונה

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

רשות שוק ההון נוקטת בצעדים להקל על המעסיקים by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. ביג שופ מזמן כבר חודשים מעכב את תשלומי הפנסיה לעובדים , אז לא חידשו כלום בעניין רק עוזרים לבעלים לגנוב מהעובדים .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button