חדשות

שכירים? אולי גם אתם זכאים. מעל 123 מיליון ש"ח הוחזרו על ידי רשות המיסים

קיבלתם מעטפה ירוקה מרשות המיסים? אתם כנראה זכאים להחזרי מס. מעל 34 אלף זכאים הגישו וקיבלו את החזר המס המגיע להם.

בשנתיים האחרונות נשלחו על ידי הרשות מעטפות ירוקות לכמעט חצי מליון שכירים בישראל, שמבדיקת השכר שלהם לשנים 2018-2016 עלה כי יש להם פוטנציאל להחזר מס. מקבלי מעטפות ירוקות לשנים 2017 ו-2018 יכולים עדיין להגיש בקשה להחזר בעקבות מהלכים אלו מעל 123 מיליון ש"ח הוחזרו לכ-34 אלף שכירים, .

מהלכים אלו של חטיבת שומה וביקורת ברשות המסים מבטאים את יעד הרשות לגביית מס אמת ומיצוי זכויות מס של האזרחים. במסגרת המהלכים, איתרה הרשות כ-405 אלף אזרחים שלא הגישו בקשות להחזר מס לשנים 2018-2016, ומבדיקת דיווחי השכר שלהם עלה כי ייתכן שהם זכאים להחזר בשל העובדה ששילמו מס עודף מסיבות שונות כמו עבודה אצל שני מעסיקים, אי עריכת תיאום מס, שינוי במצב המשפחתי וכד'

נכון להיום רק כ-34 אלף זכאים פוטנציאלים הגישו וקיבלו את החזר המס המגיע להם, יש עוד אלפים בודדים של זכאים פוטנציאלים שהגישו בקשות לאחרונה שהן בתהליכי טיפול, וכן יש עוד כ-305,000 זכאים פוטנציאלים להחזר מס לשנים 2017 ו-2018 שטרם הגישו בקשות להחזר.

מי עשוי להיות זכאי להחזר מס?

בדרך כלל מי שעבד לאורך השנה באותו מקום עבודה לא יהיה זכאי להחזר מס, מי שעשוי להיות זכאי להחזר מס הוא מי שעבד בשני מקומות עבודה במקביל ולא ביצע תאום מס, מי שגר בישוב מוטב ולא דיווח על כך למעסיקו, מי שהחליף עבודה לאורך השנה או שהיו מספר חודשי עבודה בהם או לא עבד או מי יצאה לחופשת לידה.

ישנם מקרים נוספים בהם אתם זכאים להטבות מס כמו רכישה של ביטוח חיים או אבדן כושר עבודה, ביטוח משכנתא או הפקדה באופן עצמאי.

אנחנו מזמינים אתכם לבדיקת הזכאות להחזר מס.

יש לכם ילדים עם מוגבלות או ילדים אלרגים גם אתם זכאים להחזרי מס

במקביל, ממשיכה רשות המסים לפעול על מנת להגדיל את מיצוי הזכויות בקרב הורים לילדים עם מוגבלויות. הורים לילדים עם מוגבלות או הורים לילדים עם אלרגיה מסכנת חיים זכאים ל-2 נקודות זיכוי ממס. את נקודת הזיכוי ממס ניתן להעביר בין ההורים. כך שבמידה והאם לא נצלה את נקודות הזיכוי ניתן להעביר אותה לאב.

כדי לסייע במיצוי הזכויות להורים אלו נשלחו ידי רשות המיסים מכתבים לכ-8,500 הורים שהגישו דו"ח שנתי לשנים 2017 – 2020, קיבלו גמלת ילד נכה מביטוח לאומי באותן שנים ולא מיצו את זכאותם להטבה. המכתבים מציעים לאותם הורים לממש את זכאותם בהליך פשוט מאוד ב"אזור האישי" שלהם באתר רשות המסים.

המכתבים נשלחו גם להורים שהגישו בעבר בקשה להחזר מס, אבל מנתוני רשות המיסים ההורים לא ניצלו את הזכאות שלהם לניצול הטבת המס בגין הילד עם המוגבלות או הילד עם האלרגיה מסכנת חיים.

מכתבים אלו מצטרפים למכתבים שנשלחו ביולי האחרון לכ-4,500 הורים שאינם חייבים בהגשת דו"ח שנתי וקיים לגביהם מידע שקיבלו גמלת ילד נכה מביטוח לאומי בשנים 2016 ו-2017. המכתבים שנשלחו לאותם הורים הזמינו אותם להגיש בקשה להחזר מס בגין זכאות ל-2 נ"ז וכללו מכתב מפורט כולל טופס בקשה להחזר מס.

>>>יצאתם לפנסיה? אתם כנראה זכאים להחזר מס

תמונה מאת Ledanya

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

שכירים? אולי גם אתם זכאים. מעל 123 מיליון ש"ח הוחזרו על ידי רשות המיסים by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button