צרכנות

האם גם אתם זכאים? עוד 19 אלף אזרחים יוזמנו לבדוק את זכאותם להחזר מס

רשות המסים ממשיכה בפעולות יזומות לסייע לאזרחי ישראל לקבל החזרי מס. במסגרת פעולות אלו, כ-19 אלף אזרחים יקבלו בימים הקרובים מכתבים המזמינים אותם לבדוק את זכאותם להחזר מס ולהגיש בקשה. המכתבים והמעטפות מעוצבים בצבע ירקרק בהיר כדי לבדל אותם מהדואר הרגיל של הרשות המגיע במעטפות לבנות וכדי למשוך את תשומת לב המקבלים לאפשרות שהם זכאים להחזר מס.

מהלך זה בא בהמשך למהלך דומה שביצעה רשות המיסים בספטמבר, במסגרתו נשלחו "מעטפות ירוקות" לכ-11 אלף אזרחים. בשני המקרים, הנמענים הם אזרחים שלא הגישו בקשות להחזר מס לשנת 2016, ובדיקת דיווחי השכר שלהם העלתה כי ייתכן שהם זכאים להחזר בשל העובדה ששילמו מס ביתר מסיבות שונות כמו עבודה אצל שני מעסיקים ואי עריכת תיאום מס וכיו"ב.

במטרה להקל על הגשת הבקשה, צורפו למכתב טופס 135 – בקשה להחזר מס לשנת 2016 ודף הסבר למילוי הטופס, כמו גם המלצה להיעזר בסימולטור לבדיקת הזכאות וחישוב המס, טרם תוגש הבקשה. מקבלי המכתבים שיהיו מעוניינים בסיוע יוכלו לפנות למרכז המידע והשירותים של הרשות.

מי עשוי להיות זכאי להחזר מס?

בדרך כלל מי שעבד לאורך השנה באותו מקום עבודה לא יהיה זכאי להחזר מס, מי שעשוי להיות זכאי להחזר מס הוא מי שעבד בשני מקומות עבודה במקביל ולא ביצע תאום מס, מי שגר בישוב מוטב ולא דיווח על כך למעסיקו, מי שהחליף עבודה לאורך השנה או שהיו מספר חודשי עבודה בהם או לא עבד או מי יצאה לחופשת לידה.

ישנם מקרים נוספים בהם אתם זכאים להטבות מס כמו רכישה של ביטוח חיים או אבדן כושר עבודה, ביטוח משכנתא או הפקדה באופן עצמאי.

אנחנו מזמינים אתכם לבדיקת הזכאות להחזר מס.

יש לכם ילדים עם מוגבלות או ילדים אלרגים גם אתם זכאים להחזרי מס

במקביל, ממשיכה רשות המסים לפעול על מנת להגדיל את מיצוי הזכויות בקרב הורים לילדים עם מוגבלויות. הורים לילדים עם מוגבלות או הורים לילדים עם אלרגיה מסכנת חיים זכאים ל-2 נקודות זיכוי ממס. את נקודת הזיכוי ממס ניתן להעביר בין ההורים. כך שבמידה והאם לא נצלה את נקודות הזיכוי ניתן להעביר אותה לאב.

כדי לסייע במיצוי הזכויות להורים אלו נשלחים כעת על ידי רשות המיסים מכתבים לכ-8,500 הורים שהגישו דו"ח שנתי לשנים 2017 – 2020, קיבלו גמלת ילד נכה מביטוח לאומי באותן שנים ולא מיצו את זכאותם להטבה. המכתבים מציעים לאותם הורים לממש את זכאותם בהליך פשוט מאוד ב"אזור האישי" שלהם באתר רשות המסים.

המכתבים נשלחים כעת להורים שהגישו בעבר בקשה להחזר מס, אבל מנתוני רשות המיסים ההורים לא ניצלו את הזכאות שלהם לניצול הטבת המס בגין הילד עם המוגבלות או הילד עם האלרגיה מסכנת חיים.

מכתבים אלו שנשלחים כים מצטרפים למכתבים שנשלחו ביולי האחרון לכ-4,500 הורים שאינם חייבים בהגשת דו"ח שנתי וקיים לגביהם מידע שקיבלו גמלת ילד נכה מביטוח לאומי בשנים 2016 ו-2017. המכתבים שנשלחו לאותם הורים הזמינו אותם להגיש בקשה להחזר מס בגין זכאות ל-2 נ"ז וכללו מכתב מפורט כולל טופס בקשה להחזר מס.

>>>יצאתם לפנסיה? אתם כנראה זכאים להחזר מס

תמונה מאת Ledanya

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
אנחנו מזמינים אותך להגיע לפגישת תכנון פנסיוני אישית
למידע נוסף על שירות תכנון פנסיוני אישי https://pensuni.com/?page_id=7283

האם גם אתם זכאים? עוד 19 אלף אזרחים יוזמנו לבדוק את זכאותם להחזר מס by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button