אקדמיההגנות ביטוחיות שחייבים להכיר

נפגעי תאונות : ביטוח התאונות האישיות של ביטוח לאומי

ידעתם שביטוח לאומי מכסה אתכם במקרה של פגיעה מתאונה? נפגעתם מתאונה ואינכם יכולים לעבוד לתקופה שעולה על 12 ימים אתם זכאים להגיש תביעה לביטוח לאומי, רק חשוב שתעשו זאת תוך 90 ימים.

ביטוח תאונות אישיות הוא אחד הביטוחים המושמצים בענף הביטוח. ביטוח תאונות אישיות ישולם במקרה של פגיעה או תאונה הנובעת ממקרה אלים ובלתי צפוי (בניגוד לפגיעה שנגרמת ממחלה) הפעם, לא נדבר על פוליסת הביטוח שמספקות חברות הביטוח ונלמד להכיר את ביטוח נפגעי תאונות של ביטוח לאומי. כיסוי תאונות אישיות שכל אחד מאיתנו מבוטח בו.

חוק ביטוח נפגעי תאונות יזכה בתשלום את מי שנפגע בתאונה ואינו יכל לתפקד. למעשה הביטוח הזה מכסה אותנו אפילו במידה ונפגענו בחו"ל וחזרנו לארץ בעקבות התאונה.

מהי תאונה על פי ביטוח לאומי?

אירוע פתאומי שבו גורם חיצוני מביא לחבלה פיסית וכתוצאה ממנה לאובדן כושר התפקוד ובלבד שאין זו תאונת עבודה או תאונת דרכים.

מי זכאי לקבל כספים מביטוח לאומי?

  • עובד שכיר או עובד עצמאי – אם אינו מסוגל לעבוד בעבודתו ואף לא בעבודה מתאימה אחרת.
  • מי שאינו עובד שכיר ואינו עובד עצמאי – אם הוא מאושפז בבית חולים או מרותק לביתו.
  • עקרת בית – אם אינה מסוגלת לעבוד בעבודות משק הבית.

לפי ביטוח לאומי, כל תושב ישראל שעבר את גיל 18 ואינו נמצא בצבא מבוטח בכל זמן בביטוח תאונות אישיות. נפצעתם בכדורגל, נפלת בבית לא צריך לחפש את לבנת פורן, אפשר ישר לפנות לביטוח לאומי.

>>>לפני גיל 18 ועדיין לומדים? אתם מבוטחים בביטוח תאונות אישיות לתלמידים

מה ניתן לקבל מביטוח לאומי במקרה של תאונה?

דמי תאונה ישולמו לכל היותר לפרק זמן של 90 יום רצופים, החל ביום שלאחר יום התאונה. לא ישולמו דמי תאונה בעד יותר מ-90 יום באותה שנה קלנדרית (מינואר עד דצמבר).
לעובד שכיר או עובד עצמאי לא ישולמו דמי תאונה בעד שני הימים הראשונים שלאחר יום התאונה. בעבור שני הימים האלה ישולמו דמי תאונה רק לנפגע שאיבד את כושרו לתפקד ל-12 ימים לפחות, מלבד יום התאונה.
למי שאינו עובד שכיר ואינו עובד עצמאי, כולל עקרת בית, לא ישולמו דמי תאונה בעד 14 הימים הראשונים שלאחר יום התאונה.

>>>לא יודעים איזה ביטוחים יש לכם? כנסו לאתר הר הביטוח של משרד האוצר ותתחילו לחסוך

כיצד מחשבים את שיעור הקצבה שנקבל מביטוח לאומי?

  • עובד שכיר – 75% משכרו ברבע השנה שקדם ליום התאונה, לחלק ב-90, עד למקסימום דמי תאונה ליום – 1,097.88 ש"ח
  • עצמאי – 75% מן ההכנסה לתשלום דמי ביטוח ברבע השנה שקדם ליום התאונה, לחלק ב-90, עד למקסימום דמי תאונה ליום –  1,097.88 ש"ח
  • מי שלא עובד (סטודנט או עקרת בית לדוגמא) – כ- 73.19 ש"ח  ליום

באיזה מקרים ביטוח לאומי לא ישלם לנו?

  1. אם אתם זכאים בעד אותה התקופה לתשלום בשל אבדן כושר העבודה או תפקוד מטעמי בריאות על פי חוק, לדוגמא אתם זכאים לימי מחלה, חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, או לתשלום מקרן הפנסיה או חברת הביטוח.
  2. במידה והתאונה התרחשה תוך כדי עבודה, במצב זה זכאים כמובן לפיצוי בגין תאונת עבודה.
  3. למי שמשרת בצה"ל, למי שנמצא במאסר או במתקן אשפוז

חשוב שתדעו ! יש לגשת לבדיקת רופא תוך 72 שעות ממועד התאונה

עד כאן נראה הביטוח שמעניק לנו ביטוח לאומי מושלם, אנחנו מקבלים ביטוח תאונות אישי, לא משלמים עליו כלום. ואם חס וחלילה יקרה לנו משהו יהיה מי שידאג לנו. לפני שאנחנו רצים לשבור יד או רגל חשוב לקרוא את האותיות הקטנות:
1. על הנפגע בתאונה להיבדק בדיקה רפואית בתוך 72 שעות משעת התאונה. אם לא נבדקת בתוך פרק הזמן הזה, אתה עלול לאבד את זכאותך לדמי תאונה. כלומר לא ניגשת לרופא תוך 72 שעות, כנראה המצב שלך לא  היה כל כך חמור ולא תהייה זכאי לביטוח.
2. ניגשת לרופא בזמן, אבל לא הגשת את מסמכי התביעה לביטוח לאומי תוך 90 ימים, לא תהייה זכאי לקבלת דמי הביטוח. קראתם נכון, במידה ותוך שלושה חודשים לא תגישו תביעה לביטוח לאומי לא תהיו זכאים לקבלת הכספים. בקרן פנסיה קיימת תקופת התיישנות של שלוש שנים אבל בביטוח לאומי קיימת התיישנות על ביטוח שאף אחד לא מכיר לתקופה של שלושה חודשים בלבד.

מה הבדל בין הביטוח אותו נותן ביטוח לאומי לביטוח אותו ניתן לרכוש בחברות הביטוח?

ביטוח תאונות אישיות אותו ניתן לרכוש בחברות הביטוח הוא במקרים רבים תשלום חד פעמי הפטור ממס המעניק פיצוי על הפגיעה והאבדן מהתאונה בעוד שהביטוח מביטוח לאומי מעניק פיצוי בגין אבדן ימי העבודה בלבד. לכן ביטוח לאומי לא ישלם את ביטוח התאונות במקרה שתקבלו כספים עבור ימי מחלה וכד'

בשורה התחתונה

נפגעת מתאונה ואתה לא זכאי לקבל ימי מחלה? או תשלום מקרן הפנסיה. באפשרותך לתבוע את ביטוח לאומי על פיצוי עבור אותם ימים. התשלום ישולם לך במידה ולא יכלת לעבוד לתקופה שעולה על 12 ימים. וזאת בתנאי שניגשת לרופא תוך 72 שעות והגשת את מסמכי התביעה תוך 90 ימים ממועד התאונה.

מידע נוסף ואת מסמכי התביעה ניתן למצוא באתר ביטוח לאומי 

התמונה צולמה על ידי CDWaldi

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

נפגעי תאונות : ביטוח התאונות האישיות של ביטוח לאומי by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

    1. ביטוח לאומי הוא העסקה הגרועה ביותר שלנו, אפילו גרוע יותר מביטוח לאומי.
      לצערי הוא לא נותן נקודות זיכוי.

      1. דרוש שר אמיץ שיעשה את הרפורמה המתבקשת, הבעיה היא שכחלון לא אמיץ ולחיים כץ אין שום אינטרס לסגור את ה"ביטוח" הלאומי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button