קיבוע זכויות

כן גם השנה, מילוי טופס 101 לגמלאים

התחלתם לקבל פנסיה מקרן הפנסיה או מביטוח המנהלים עליכם למלא מידי שנה טופס 101. אתם למעשה הופכים להיות "עובדים" של קרן הפנסיה שלכם וככאלה עליכם למלא כרטיס עובד בכל שנה.

גם עובדי מדינה לשעבר או מקבלי פנסיה תקציבית נדרשים למלא טופס 101 מידי שנה.

שימו לב כי מרבית הגופים שולחים כיום לינק לטופס 101 ממוחשב אפשרות אחרת היא להוריד טופס 101 ולמלא ידנית.

מי שלא ימלא טופס 101 עד לחודש מרץ, ינכו לו מהקצבה 47% מס

טופס 101 לגמלאים

ישנם שני טפסי 101, 101 הרגיל אותו מילאתם כעובדים. טופס הכולל את כל הפרטים ואת כל האפשרויות להקלת המס וטופס 101 לגמלאים טופס מקוצר בן עמוד אחד.

להורדת הטפסים מאתר רשות המיסים:

מי לא צריך למלא?

בהנחיה שפרסמה רשות המיסים, הנחיה הרלוונטית למעל 200 אלף גמלאים, פטורים ממילוי טופס 101 גמלאים שעברו את גיל 70 והם עומדים בתנאים הבאים:

  • גמלאים שמלאו להם 70 שנה ולא חל שינוי מאז מילוי הטופס האחרון שמילאו, ואין להם עוד מקורות הכנסה לדוגמה קצבאות ממספר מקורות.
  • גמלאים שחלפו 3 שנים מהרגע שהגיעו לגיל זכאות, ובלבד שהצהירו בטופס 101 בהגיעם לגיל זכאות ובשנתיים לאחר מכן, שאין להם הכנסה חייבת נוספת מלבד הקצבה, וכן הם אינם דורשים הטבות מס ייחודיות כמו הטבת יישוב
  • גמלאים עם פטור בשל נכות צמיתה או עיוורים

חשוב לזכור כי מי שהחל לקבל קצבה ועבר את גיל הזכאות 67 לגבר ו – 62 ושמונה חודשים לאישה זכאי גם לנצל את הטבת המס מתוקף סעיף 9א לפקודת מס הכנסה, קיבוע זכויות. ניצול הטבת מס ומילוי טופס 161ד לא פוטר את הגמלאי ממילוי טופס 101 או ביצוע תאום מס מידי שנה ומי שיהיה פטור ממילוי טופס 101 הוא רק מי שעומד בתנאים האחרונים שפרסמה רשות המיסים.

למה חשוב לשים לב?

את טופס 101 יש למלא בכל שנה עד לחודש מרץ אחרת ינכו לכם מס מירבי בשיעור של 47%. כיום מרבית החברות שולחות קישור לטופס דיגיטלי, אך ניתן למלא את הטופס הרגיל ולהעביר לקרן הפנסיה או לחברת הביטוח במועד.

מספר סעיפים לאורך הטופס שחשוב לשים אליהם לב

הכנסות נוספות

מי שיש לו הכנסות נוספות מקצבה או מעבודה צריך לבצע תיאום מס, אחרת קרן הפנסיה תנסה לו את המס המירבי. את תיאום המס עושים באזור האישי ברשות המיסים או באמצעות טופס 116.

העדר הכנסות של בן הזוג

למי שלבן זוגו אין הכנסה או שהכנסה החייבת נמוכה מ – 2,118 ש"ח בחודש זכאי לנקודת זכות נוספת. שווי הנקודה בשנת 2024 היא 242 ש"ח בחודש (זיכוי במס).

כדי לקבל את ההטבה יש לסמן את סעיף 5 בטופס 101. שימו לב כי הסעיף אינו מופיע בטופס 101 של הגמלאים.

שימו לב כי מי שהכנסתו עולה במעט על 2,118 ש"ח יכל לבצע קיבוע זכויות וכך להקטין את ההכנסה החייבת ולקבל הטבת מס. אתם מוזמנים לפנות אלינו בנושא.

    שם (חובה)

    טלפון (חובה)

    דואר אלקטרוני (חובה)

    נושא

    תוכן ההודעה

    מגורים בישוב מוטב

    ישנה רשימה סגורה של ישובים אשר המתגוררים בהם זכאים להטבות מס. כדי לקבל את ההטבה לא מספיק רק לסמן את הסעיף בטופס 101, יש להעביר אישור עדכני ממזכירת הישוב או מהעירייה על המגורים בישוב.

    חשוב לזכור כי מי שהחל לקבל קצבה ועבר את גיל הזכאות 67 לגבר ו – 62 וארבעה חודשים לאישה זכאי גם לנצל את הטבת המס מתוקף סעיף 9א לפקודת מס הכנסה, קיבוע זכויות, ניצול הטבת מס ומילוי טופס 161ד לא פוטר את הגמלאי ממילוי טופס 101 או ביצוע תאום מס מידי שנה ומי שיהיה פטור ממילוי טופס 101 הוא רק מי שעומד בתנאים האחרונים שפרסמה רשות המיסים.

    >>>קריאה נוספת : בג"ץ קבע אלפי שקלים יוחזרו לפנסיונרים

    רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
    רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
    קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
    כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

    כן גם השנה, מילוי טופס 101 לגמלאים by

    נדב טסלר

    נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

    תגובות

    1. שלום נדב,
      מי שמקבל גמלה מתחת לגיל 70 גם יש תנאים שהוא פטור ממילוי 101?
      אני זוכר ששנה שעברה היה משהו אך איני מוצא.
      תודה רבה

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    Back to top button