חדשות

אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר חייב את הפניקס לשלם כ- 300,000 ש"ח למבוטחת

האגף קבע כי הפניקס לא הייתה רשאית להעביר את כספי פיצויי הפיטורים של המבוטחת למעסיק, רק על סמך הצהרתו שאינה זכאית לפיצויים.

 אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר חייב את הפניקס חברה לביטוח בע"מ לשלם כ- 300,000 ש"ח לעובדת חברה לניהול בית אבות, שהגישה תלונה לאגף שוק ההון נגד הפניקס. העובדת דרשה לקבל לידיה פיצויי פיטורים, בטענה כי הפניקס העבירה את הכספים למעסיק, לאחר שחתם על הצהרה כי העובדת פוטרה בנסיבות שאינן מזכות אותה בפיצויי פיטורים.

 אגף שוק ההון קבע כי העובדת זכאית לקבל מהפניקס את כספי הפיצויים וכי החברה לא הייתה רשאית להסתמך רק על הצהרת המעסיק והיה עליה לנקוט בפעולות נוספות לבירור נסיבות הפיטורים.

 הפניקס ערערה לבית המשפט המחוזי בירושלים שקבע כי אגף שוק ההון במשרד האוצר פעל בצורה סבירה ולא נפל פגם בהליך שהתנהל ובהחלטה שהתקבלה. בנוסף, בית המשפט קיבל את עמדת אגף שוק ההון שהפניקס הייתה צריכה ליידע את העובדת על בקשת המעסיק, לפני העברת הכספים אליו.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר חייב את הפניקס לשלם כ- 300,000 ש"ח למבוטחת by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. ומה עם המעסיק שניסה לעשוק אותה?? בסיפור הזה הייתי אומר שהפניקס הם ה"פחות רעים", אולי אפילו תמימים – לכאורה האינטרס שלהם דווקא היה לא להעביר את הכסף ולהמשיך לנהל אותו…

  2. הי נדב,

    האתר שלך נפלא!!

    תוכל לומר לי בבקשה מהו מקור הכתבה הזו מתי והיכן התפרסמה?

    תודה רבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button