צרכנות

האם מורה יכולה להצטרף לקרן השתלמות רגילה?

אני מורה, האם אני יכולה להצטרף לקרן השתלמות רגילה שאינה בבעלות ארגון המורים או הסתדרות המורים.

מורים רבים נוהגים להצטרף לקרנות ההשתלמות המיוחדות למורים, קרנות השתלמות שאחוזי ההפקדה אליהם גבוהים מאחוזי ההפקדה של יתר הענפים במשק. אך חשוב לדעת שהצטרפות לקרנות אלה היא וולונטרית ובאפשרות המורה להצטרף לכל קרן השתלמות אחרת הקיימת במשק.

מה היתרונות בהצטרפות לקרן ההשתלמות למורים?

קרן ההשתלמות למורים נועדה לממן את העובד במהלך שנת השבתון. מורה שיוצא לשנת שבתון זכאי לקבל מהקרן מענק חודשי הפטור ממס הכנסה ומביטוח לאומי, מימון ההשתלמות והמשך הפקדות לחיסכון הפנסיוני. לצורך כך שיעורי ההפקדה אל קרן ההשתלמות גבוהים יותר משיעורי ההפקדה לקרנות השתלמות אחרים ועומדים על 4.2% חלק העובד ו- 8.4% חלק המעסיק.

מה החסרונות בהצטרפות לקרן ההשתלמות למורים?

כפי שראינו היתרון של קרן ההשתלמות למורים היא במימון משך הזמן בשנת השבתון של המורה. במידה והמורה לא מעוניין לצאת לשנת שבתון יתכן שכדאי לו לחסוך בקרן השתלמות רגילה, ממנה ניתן למשוך את הכספים בתום שש שנים ללא המגבלות הקיימות על המורים.

בנוסף, לרשות המורה הבוחר בניהול קרן ההשתלמות בבית השקעות היצע רחב יותר של מסלולי השקעה וחברות מנהלות שעשויות להשיא תשואה גבוהה יותר על כספי החיסכון בקרן.

גם וגם, השלמת מחזור חיסכון אחד בקרן השתלמות למורים ומעבר לקרן השתלמות רגילה

בעבר מורים רבים סברו שהצטרפות לקרן השתלמות למורים היא חובה והחלו לחסוך בקרן. חשוב לדעת כי גם במידה והתחלתם לחסוך בקרן השתלמות למורים, ניתן לעצור את ההפקדות ולעבור לקרן השתלמות רגילה. יתכן והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לאחר השלמת מחזור חיסכון אחד. בצורה הזאת במידה שתבחרו בעתיד לצאת לשנת שבתון עדיין תהיו זכאים לקבל תשלום מקרן ההשתלמות למורים, אך התשלום יחושב בהתאם לרכיבי השכר מהם הפקדתם בעבר לקרן ההשתלמות של המורים.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
אנחנו מזמינים אותך להגיע לפגישת תכנון פנסיוני אישית
למידע נוסף על שירות תכנון פנסיוני אישי https://pensuni.com/?page_id=7283

האם מורה יכולה להצטרף לקרן השתלמות רגילה? by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. הי נדב, תודה על המאמר, אם התחלתי להפקיד לקרן ההשתלמות של המורים ולאחר 3 שנים החלטתי לעבור לקרן השתלמות רגילה, האם ניתן לנייד לקרן הרגילה בכדי לצבור את הוותק של 3 השנים? כמו כן אשמח אם תפרט מהם המגבלות של קרן השתלמות של המורים?

    1. ישנם מגבלות על ניוד קרן השתלמות למורים, בגדול מי שיכל לנייד הוא מי שעומד בתנאים למשיכת הכספים.
      פרטתי על זה כאן https://pensuni.com/?p=4046

      שים לב שגם אם יתאפשר לנייד את הכספים לפני הפרישה יעברו רק 89% מחלק המעסיק

  2. נדב שלום
    כאשר אתה מדבר על מימון בשנת ההשתלמות? זה בעצם כסף ששלי בקופה שעוזר לי להתקיים, האם זה מתנהל כמו תשלום של הפנסיה מבחינת זה שמרגע שהתחלתי לקבל קצבה לפי הסכום הקיים בקופה אז ישנו איזה חישוב והסכום שיוצא הוא מתקבל לא משנה מה קורה בשוק ההון, או שהתשלום שאני מקבל תלוי בסכום של הקופה כל חודש (יורד או עולה לפי המצב בשוק)?
    שאלה נוספת בשנת שבתון רשמת שיש המשך הפקדות לחיסכון הפנסיוני, הכוונה שאע"פ שאני לא עובד המעסיק ממשיך להפקיד לי כספים לקופה (ומה עם החלק היחסי שלי), ואיזה שכר מגולם בתקופה הזו?

    תודה

  3. הי נדב,
    למעשה גם הקרנות הרגילות מקבלות הפקדה של 8.4/4.2 למורים ,
    ובפועל כך נוהגים הרבה מהמעסיקים.

  4. אם מתכננים לא למשוך מהקרן לפני הפרישה מהפנסיה, האם עדיף להישאר בקרן למורים או לעבור?

  5. נדב שלום,
    מה קורה לקרן השתלמות למורים שלא משכו, אחרי שיוצאים לפנסיה.
    אם מושכים במזומן?
    אם מעבירים את הכסף לאן רגילה ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button