אקדמיה

האם ניתן לנייד רק חלק מקרן ההשתלמות?

צברתי 300 אלף ₪ בקרן ההשתלמות, האם אני יכל להעביר חלק מהכספים לחברה אחרת בלי לפגוע בוותק של קרן ההשתלמות ולהמשיך אליה הפקדות.

ישנם מקרים בהם חוסכים רוצים לפצל את החיסכון שנצבר בקרן ההשתלמות בין מסלולי השקעה במספר חברות, אך בניגוד למוצרים אחרים כמו קופת גמל או ביטוח מנהלים שבהם ניתן לבצע ניוד חלקי ולהעביר את הכספים מחברה לחברה, בקרן השתלמות לא ניתן לבצע זאת.

בתוספת שנוספה לתקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל) (העברת כספים בין קופות גמל) בשנת 2014 נקבע בסעיף 9.ג בתקנות כי:

(ג)   לא ניתן להעביר חלק מן הכספים שנצברו לזכותו של עמית מקופה מעבירה שהיא קרן השתלמות, בין על ידי העברת חלק מן הכספים בחשבון לחשבון אחר באותה קרן ובין על ידי העברת חלק מן הכספים בחשבונו בקרן ההשתלמות לחשבונו בקרן השתלמות אחרת

במסגרת התוספות בשנת 2014 הוגדר גם המקרה שבו ניתן לאחד קרנות השתלמות שלא במסגרת השלכת וותק, איחוד שכזה יהיה אפשרי רק במידה ובמועד האיחוד הקרנות יהיו נזילות והפקדה אליהן בוצעה עד התקרה של הפקדה המוטבת. כלומר אין כספים חייבים בקרן ההשתלמות.

בעוד שהתקנות מאפשרות איחוד קרנות התשלמות, מרבית החברות נמנעות מלבצע זאת.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
אנחנו מזמינים אותך להגיע לפגישת תכנון פנסיוני אישית
למידע נוסף על שירות תכנון פנסיוני אישי https://pensuni.com/?page_id=7283

האם ניתן לנייד רק חלק מקרן ההשתלמות? by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. ומה באשר לניוד חלקי של קרן השתלמות לקופת קצבה [קרן פנסיה או פוליסה] לצורך המרת הצבירה לקצבה? הסעיף שצוטט מתייחס לניוד חלקי לקה"ש אחרת.
    ומה אם הצבירה מורכבת מהפקדות שמקורן בהפקדה המוטבת עם צבירה שמקורה בהפקדות העולות על התקרה? בסעיף 2[א][4] בתקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופ"ג)(העברת כספים בין קופות) תשס"ח-2008, נקבע כי ניתן לנייד צבירה מקה"ש לקופת קצבה אם זכאי למשוך את הכספים בפטור ממס. כאן יש לנו כספים פטורים וחייבים.
    אשמח לקבל את דעתך, כי יש לי ויכוח מר עם אחד הגופים המוסדיים.
    בברכה,

    1. כאשר ישנם כספים חייבים במס לא ניתן לנייד את הכספים אל קרן הפנסיה לצורך קבלת קצבה,
      אתה יכל לנסות לטעון כאמור שאיסור פיצול החשבונות מתייחס רק לניוד בין קרנות השתלמות ואינו רלוונטי לניוד לקרן הפנסיה.
      אם יש לך ויכוח בנושא מול אחד הגופים ניתן לפנות לרשות שוק ההון שתפסוק בנושא

  2. מעניין למה הגופים השונים לא מעוניינים באיחוד הקופות. מה יוצא להן מריבוי חשבונות קטנים על פני צמצום לחשבונות גדולים?

  3. במילה אחת – לא.
    אי אפשר.

    בשתי מילים – תמיד אפשר לפתוח קרן השתלמות חדשה (בחברה אחרת, או אולי אפילו באותה החברה), ולנתב את ההפקדות מעתה והלאה לקרן ההשתלמות החדשה…

    תודה על הפוסט הקצר והמועיל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button