חדשות

השבוע שהיה : עומס בלה גרדיה

השבוע היו לא מעט אירועים בתקשורת בתחום החיסכון הפנסיוני. אני מצטער כלפי כל הכתבים שהכתבות שלהם לא נכנסו. אולי בפעם הבאה. (מי שקורא את הפוסט במייל, יש הרבה קטעי וידאו השבוע, אני ממליץ להיכנס לאתר)

1. השבוע חל יום האישה הבינלאומי. כהרגלה פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה קובץ נתונים סטטיסטים לגבי נשים במדינת ישראל. החלטתי לא להסתפק בנתונים של הלשכה ולראות מה קורה בעולם, התוצאה היא 13 עובדות מפתיעות לגבי נשים. (לקריאה)

2. אורי לוין מי שייסד את אפליקציית וויז הגיע לחדשות ערוץ 2 כדי לספר על המיזם החדש שלו, feex, המיזם המאפשר למבוטחים לראות כמה דמי ניהול הם משלמים ביחס למבוטחים אחרים בתכנית הפנסיונית שלהם. לצפיה

3. בזמן שאורי לוין התראין בערוץ 2, בגלובס חשפו את האתר החדש שיאפשר לכם להשוות מחירים בתחום החיסכון הפנסיוני. חברת rak, מאפשרת לכם לבצע השוואת מחירים בביטוחי רכב, קופות גמל, קרנות פנסיה ועוד מוצרים פנסיונים שונים.

4. בעוד שאנחנו מנסים להוריד את דמי הניהול בפנסיה שלנו באוצר דנים בהגדלת פנסיית הזקנה של עובדי חברת חשמל. ההסתדרות: "בלי הסדרת הפנסיה וחריגות השכר לא נחתום על רפורמה בחברת החשמל". (לקריאה)

5. גם בתנועה הקיבוצית עסקו השבוע בפנסיה של חברי הקיבוץ, כאשר הכנסת דרשה מהתנועה להתחשב בוותק של חברי הקיבוץ באופן שבו קובעים את פנסיית הזקנה שלהם. כיום פנסיית הזקנה של חברי הקיבוץ עומדת על 40% מהשכר הממוצע במשק. (לקריאה)

6. יקיר המדור מתן חודורוב מתעסק גם הוא השבוע עם דמי ניהול, והפעם הוא בוחן מה קורה לדמי הניהול כאשר אנו מחליפים את מקום העבודה שלנו. במקרים רבים דמי הניהול אותם אנו מקבלים הם מתוקף הסכם בין קרן הפנסיה למקום העבודה. החלפת מקום העבודה מביאה במקרים רבים לעליית דמי הניהול.

7. נושא העלאת גיל הפרישה עליו דיברנו שבוע שעבר (לקריאה) היה לא מעט בכותרות השבוע בדהמארקר חזרו והאשימו את שוק העבודה בבעיה. מירב ארלוזורוב דיברה על כך שהעלאת גיל הפרישה רק תגדיל את הפנסיה שלנו אם רק נמצא בכלל עבודה בגיל 55. (לקריאה) ובכלל האם נעבוד בצורה רצופה לאורך כל השנים עד הפנסיה (לקריאה). רק רון שטיין בגלובס קרא לילד בשמו ואמר את האמת, אם לא נגדיל את ההפקדות לפנסיה, כנראה הפנסיה שלנו לא תספיק לנו לפרישה (לקריאה). הסימולציות של קרנות הפנסיה לוקחות בחשבון שנעבוד ללא הפסקה 40 שנה, אנחנו יודעים שהמצב לא כך, אז במקום לקטר על שוק העבודה ועל אבטלת קשישים  אנחנו צריכים להגדיל הפקדות לפנסיה בתקופה שאנחנו יכולים לעשות זאת.

8. שירות : פרופ' קמיל פוקס בדק עבור דה מארקר וגילה שהישראלים לא סומכים על מי שמנהל את הכספים שלהם, קרנות פנסיה, חברות ביטוח או בנקים. (לקריאה) כדי לאשש את הטענה ביצעו בגלובס סקר שירות טלפוני בין חברות הביטוח, התוצאות לא מרשימות. (לקריאה)

9. קרן פנסיה היא לא רק חיסכון לפנסיה או דמי ניהול ולבנת פורן הסבירה השבוע לאברי גלעד על הכיסויים הקיימים בקרן הפנסיה ובביטוח המנהלים. לצפיה

10. ולחלק הפיקנטי של השבוע. ללשכת סוכני הביטוח נמאס מביטוח ישיר אחרי שקמפיין השוקה זוכה בבית המשפט שלפו בשלכת סוכני הביטוח את נשק יום הדין. ביטוח ישיר הטיסה את עובדי החברה לחופשה בתאילנד וזה הספיק ללשכת סוכני הביטוח כדי לסגור את את החשבון. לצפייה עובדי ביטוח ישיר מבלים בתאילנד עם dj נינט טייב (מתוך גיא פינס)

לשכת סוכני הביטוח, שוברת את הכלים בלילה כלכלי.

 

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

השבוע שהיה : עומס בלה גרדיה by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button