מכתבים למערכת

האם ניתן למשוך כספי פיצויים מקרן פנסיה ותיקה?

סיימתי לעבוד, האם אני יכל למשוך את כספי הפיצויים או את חלקם מקרן פנסיה ותיקה?

כל משיכת כספים מקרן פנסיה ותיקה שבהסדר (מבטחים, מקפת, קג"מ, בניין, חקלאים, נתיב, הדסה ואגד) מבטלת את הזכות לקבל קצבה בקרן ובכל קרן פנסיה ותיקה אחרת שבהסדר. גם במידה וחסכת בעבר בקרן פנסיה מקפת לדוג' וכעת אתה מפקיד לקרן הפנסיה מבטחים הותיקה, משיכת הכספים מאחת הקרנות תגרום לאיבוד הזכויות הפנסיוניות בכל קרנות הפנסיה הותיקות.

למרות התניה זאת, במידה והחלטת בכל זאת למשוך את הכספים מקרן הפנסיה הותיקה, הסכום אותו תקבל חייב במס בגובה 35% על כספי התגמולים, או בגובה המס השולי החל עליך, הגבוה מבין השניים.

ובנוסף לכך הסכום יחושב בהתאם לנוסחת ערכי הפדיון שמופיע בתקנון האחיד של קרנות הפנסיה הותיקות (לקריאה).

נוסחת פדיון קרן ותיקה

מתי בכל זאת ניתן למשוך את הכספים?

  • במידה וצברת שלושה (או פחות) חודשי ביטוח ניתן למשוך את הכספים מבלי לפגוע בזכויות הפנסיוניות בשאר הקרנות הותיקות.
  • במקרה ובו אין לך זכאות לקבלת קצבה מהקרן.

מי שזכאי לקבל קצבה העולה על שכר המינימום, בשנת 2023 – 5,571 ש"ח בחודש, יכל להוון עד 25% מהקצבה שנותרה לו. – למידע נוסף על היוון כספים מקרן פנסיה ותיקה

למידע נוסף על משיכת כספים מקרו פנסיה ותיקה באתר עמיתים, המנהלת את קרנות הפנסיה שבהסדר- כניסה

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

האם ניתן למשוך כספי פיצויים מקרן פנסיה ותיקה? by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. שלום,
    שאלה עבור חבר שלי: יש לו קרן פנסיה ותיקה (מבטחים).
    הוא מגיע לגיל 67 וממשיך לעבוד באותו מקום.
    1) האם הוא יכול להתחיל לקבל פנסיה ולהמשיך הפקדות לאותו קרן?
    2) האם הוא יכול להתחיל לקבל פנסיה ולפתוח קופה חדשה להפקדות: קרן פנסיה חדשה / קופת גמל ( במשך שנתיים הוא יחסוך מספיק לפנסיה מינימלית של 200ש"ח)?
    3) האם זה הדרך נכונה ומשתלמת ? (וותק 35 שנה, פנסיה כ-11 אלף ש"ח, פטור ממס כל-3 אלף).
    תודה מראש
    שלמה

  2. 1. אין טעם להמשיך ולהפקיד לקרן ותיקה במידה והוא צבר 35 שנות ותק והוא הגיע לגיל פרישה.
    2. במידה ופנסיית הזקנה מהקרן הותיקה עולה על סכום הקצבה המזערי כ- 4400 שקלים הוא יוכל מאוחר יותר למשוך את הכספים כסכום חד פעמי מהמקור אליו הוא יפקיד (קרן פנסיה או קופת גמל) ללא קנס.

  3. בוקר טוב
    מדוע המדינה צריכה לקבוע לנו מתי להוציא כספים
    שלנו מי רוצה שיימשוך כספים איפה שיש לאדם
    לא חייב להגיע עד זיקנה כדי לקבל אנשים מתים בגילים אלו
    ואנשים לא נהנו בחיים שלהם ואז כול חברות שכספים שלנו אצלם
    חיים טוב עושים חיים טיולים ממשלה כנסת מרבית של כספים
    ובכוונה לא נותנת מוקדם את כספים לאדם כי בגיל הזה כבר מת
    טחא נהנה בחייו מכספים אלו וזאת חוצפה של מדינה כנסת הם לא צרכים לקבוע לנו וגם להחליט על כסף שלנו כדי שהם יחגגו על כספעם שלנו כמו כסף רדום הם טיפשים עשו אתר למצוא כסף רדום ולעשות תעודת זהות וגם תאריך הנפקה שמת איך ידעו תאריך הנפקה
    וגפ פעולה חשבון מטופשת שזה לא הולך להיכמס לזה הכול עושים קשה כדי שאדם לא יקבל את כספו או עכשיו אנשים פרטים עושים זאת בעד תמורה כדי לעזור בכסף רדום למה? כול אדם שימצא את כספו לפי תעודת זהות שלא לא צריך תאריך הנפקה של תעודת הנפקת זהות ולא צריך את פעולת חשבון מטופשת הזאת שעושים נכון וזה כותב טעות זה טיפשי ואכזרי מה עשו לנו אים טופס זה שאי אפשר בקלות למלות לבדוק עים יש כסף זה לשגע את אזרח כדי שממשלה בסוף תיקח הכול ואיך היא שמה זאת ועשה דברים קשים כדי שלא יקבלו כספם ומרבית הם חיים ומושכת זמן עד שאין ירושים בכלל ואז לוקחת
    איזה לאנשי הכנסת ממשלה גנבים גנבים חרות וזבלות

  4. במועד קבלת הקצבה- האם הפיצויים מצטרפים אוטומטית לקצבה או שניתן לקבל קצבה רק מהתגמולים ובאמצעות טופס 161 לפדות את הפיצויים?

  5. שלום. אבא שלי עמית בקרן פנסיה עמיתים ותיקה, לפני 8 חודשים בגיל 66 הוא קיבל שבץ ובעקבות זה הפך לנכה. לאחר כל ההליכים הוא קיבל מביטוח לאומי הכרה של נכה. כמובן הוא פוטר גם ממקום עבודתו. עכשיו, כשפנינו לעמיתים ותיקה לקבל פיצויי פיטורים הם אמרו שלא מגיע לו לפי התקנון. שאלתי היא האם מגיע לו לקבל את פיצויי פיטורים מעמיתים ותיקה? תודה.

    1. ערב טוב,

      לא ניתן למשוך פיצויים מקרן פנסיה ותיקה. משיכת הכספים פוגעת בזכאות לקבלת פנסיה. תבדקו את זכאותכם לקבל קצבת נכות/זקנה מהקרן.

  6. אני גמלאי צהל ויש לי צבירה בקרן פנסיה חדשה. האם משיכת כספי הפיצןיים הפטורים
    מקרן הפנסיה תפגע בפטור ממס על הקיצבה המתקבלת מצהל. הקצבה החודשית הינה כ – 11000 שח

  7. היי נדב,
    מה שאמרת על 35% מס, האם גם על תגמולים שהופקדו לפני שנת 2000? נדמה לי שעל תקופה זו יש הקלות במשיכה.

      1. תגמולים אחרי שנת 2000 – תמיד יש קנס גבוה? אולי גם שם אפשר לקבל פטור ע"ח היתרה ההונית הצבורה. או למשל אם יש פנסיה מינימלית ממקור אחר לשלם מס שולי נמוך יותר. או לפרוס. תכלס הכוונה שלא חייב להיות עונש על השבירה?

  8. שלום יש לי שאלה אם מושכים תכספים של הפיצויים מהפנסיה אחרי 28 שנות ותק מה קורה עם שאר הכסף שנשאר בקופה אני במקפת ותיקה משנת 1994 הרי יש עוד כסף בקופה לאחר לקחית הפיצויים מה קורה עם שאר הכסף ולמה לא מגיע פיצויים גם אחרי 35 שנות ותק רק 70 אחוז פנסיה

    1. מקרן פנסיה ותיקה לא ניתן למשוך כספים, בסיום עבודה המעסיק ישלים לך את כספי הפיצויים שמגיעים לך ומהקרן הותיקה תקבלי קצבה.
      יש אפשרות לבצע היוון של כספים מהקרן הותיקה, כלומר לקבל קצבה קטנה יותר וסכום חד פעמי. את ההיון ניתן לבצע רק בפרישה.

  9. שלום,
    אבי קיבל מכתב על כספים בקרן ותיקה עמיתים שלא ידע עליהם (קופה משנות ה 80) ולכן לא ידע להגיש בקשה למשיכת כספים בזמן ,כיום הוא בן 74,קיבלנו אישור מפקיד שומה על 0 מס לסכום הפיצויים בסך 33000 שקלים ושלחנו להם,הם עדיין מסרבים לשחרר את הכספים,לאבי יש חוב של 60000 שקל ברשות מנהלי מקרקעי ישראל ואלו הכספים שיכולים לעזור לו עם חוב זה,אילו אופציות יש לנו לקבל חלק מהכסף? (סך הסכום הוא 82000 שקלים)
    כמו כן הקצבה החודשית שהציעו לו היא פחות מ 500 שקלים לחודש,
    תודה מראש,
    כנרת

  10. כן והקצבה שציינו היא על 490 שקלים לערך,מה זה היוון? ומה זה אומר אם מגיע לו קצבת זקנה כבר מיוני 2012 האם הם ישלמו לו את הקצבה רטרואקטיבית? מה האופציות שלי פה?

    1. השכר הממוצע במשק בשנת 2012 היה בערך 8,500 ש"ח בגלל זה הקצבה שלכם עומדת בתנאים והוא יקבל היום סכום חד פעמי של קצבאות ומעכשיו יקבל קצבה שוטפת.

      1. לא בטוחה שהצלחתי להבין מה זה אומר מבחינה כספית,ניתן ליצור איתך קשר ישירות טלפונית? ממש אשמח לעזרה בהבנה כי אני נסחבת עם זה כבר המון זמן….תודה מראש!

        1. הי כנרת,

          אני לא יודע מה השווי הכספי של הכספים שאתם עתידים לקבל, אבל תקנונית זאת האפשרות שעומדת בפניכם.
          מציע שתנסו לבדוק מול עמיתים מה הסכום המשוער שאתם עתידים לקבל

  11. היי נדב,קום כל תודה על כל המיד והעזרה,יצרתי איתם קשר והם לא מוכנים לתת הערכה לסכום הקצבה החודשי ,האם ישנו מינימום של סכום לקצבה? האם יש דרך שאוכל לדעת לחשב בעצמי? הם מבקשים שקודם נגיש את הבקשה לקצבה ואז נדע רק לאחר תשלום ראשון…

    1. כנרת אם אפשר להתערב.

      תקנונית יש לכם אך ורק אופציה של קצבה חודשית. אפשר לכאורה לשלוח להם את הטופס בירור לגובה הקצבה, אך זה לא יועיל. תבקשו לקבל קצבה, 7 שנים רטרו גם יסייעו לכם בכיסוי החובות.

  12. היי עידן,
    כן תודה זה כנראה האופציה היחידה וזה מה שנעשה,גם לאחר נסיונות רבים לא היו מוכנים לומר מה יהיה גובה הקצבה רק אחרי שנגיש את הטפסים,

  13. היי
    לאדם בן 80 יש סכום של כ 4,000 ש"ח ש"ח במבטחים הוותיקה.
    האם המשיכה תהיה חייבת ב35% מס או שניתן למשוך לפי קופה קטנה עד 8,700 ש"ח ?

    1. ככל שהקופה מסווגת כקופה קטנה היא תהייה פטורה ממס,
      אחרת המשיכה תהייה כהיוון קצבה או כמשיכה פטורה תלוי בגובה הקצבה שיש ברשותו

      צריך לשים לב, יתכן שהכסף הופקד לפני שנת 2000 ולכן בכל מקרה יהיה פטור ממס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button