תגובות לפוסט: עורכים חשיבה מחדש על הטבות המס בשכר לא מבוטח https://pensuni.com/?p=5276 Sun, 04 Feb 2024 13:51:52 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.5.3 מאת: יאיר https://pensuni.com/?p=5276#comment-47766 Sun, 04 Feb 2024 13:51:52 +0000 http://pensuni.com/?p=5276#comment-47766 בתגובה על נדב טסלר.

האם זאת החלטה שאצטרך לעשות בעתיד, במקרה שההפקדה העצמאית תגדל בחזרה בצורה משמעותית? זאת לא החלטה שעליי להחליט עכשיו, נכון? אני לא צופה גידול כזה משמעותי ברכיב הלא מבוטח בעתיד הנראה לעין, האמת.
אני שואל זאת כי יש לי אפשרות (בתור עובד של מנורה) לקנות מטריה קולקטיבית ללא חיתום, ולכן אני שוקל לעשות זאת עכשיו מכיוון שהרכיבים האחרים במטריה כמובן גם יכולים להיות חשובים, וללא קשר לעניין תקופת האכשרה ולהפקדה העצמאית. אני חשבתי "לתפוס טרמפ" על הנושא של המטריה לצרכים האלו גם כן. אך לפי דברי ההסבר שקיבלתי במנורה, את רכיב הביטוח לתקופת אכשרה הם מוכרים רק למי שיש לו וותק עד 5 שנים, ולא לכל מי שרוצה.

]]>
מאת: נדב טסלר https://pensuni.com/?p=5276#comment-47764 Sun, 04 Feb 2024 13:36:09 +0000 http://pensuni.com/?p=5276#comment-47764 בתגובה על יאיר.

אתה יכל לקנות מטריה במנורה גם אם השלמת 5 שנים בקרן,
אבל תצטרך לקנות ביטול אכשרה על כל השכר ולא רק על הדלתא. לטעמי העלות במקרה הזה לא מצודקת
אלה אם ההפקדה באופן עצמאי תהייה גבוהה משמעותית ביחס לשכר הקיים היום

]]>
מאת: יאיר https://pensuni.com/?p=5276#comment-47761 Sun, 04 Feb 2024 09:40:12 +0000 http://pensuni.com/?p=5276#comment-47761 בתגובה על נדב טסלר.

יש לי שאלה נוספת בנושא.
הבנתי שגיל הכניסה שלי לא ישתנה אם מדובר בקרן שיש לי כשכיר ולכן מעניין זה אני כבר לא דואג. זאת אומרת שאם אחזור להפקיד על שכר לא מבוטח, אעשה זאת באותה קרן שיש לי פעילה כשכיר.
חשבתי על צעד שבו אעשה ביטוח מטריה ביטוחית על הסכום שאני מבטח נכון לכרגע כולל ההפקדה העצמאית, שיכסה אותי גם מענייני תקופות אכשרה למיניהן, אם זה מתאפשר. מכיוון שאין לי צורך ביטוחי כרגע לבטח שעות נוספות שאינני מבצע כבר, אבטל את ההפקדה הזאת. הביטוח מטריה יישאר בתוקף. אם בעתיד יעלה הצורך להגדיל בחזרה את ההפקדות בגלל רכיב לא מבוטח משמעותי, אז ביטוח המטריה יכסה גם את הסכום שבוטח בעבר, כולל לעניין תקופת אכשרה חדשה, וזה יקטין את החלק שאולי יישאר עם תקופת אכשרה. כאמור כרגע אין לי צפי לרכיב לא מבוטח משמעותי בשנים הקרובות, בניגוד לעבר.
או לחילופין, למקרה שלא אפשרי לעשות ביטוח מטריה על תקופת אכשרה כיום, מכיוון שיש לי וותק מעל 5 שנים, אעשה אותו בעתיד אם במקרה אגדיל בעתיד את ההפקדות ואדרש לתקופת אכשרה כזאת. האם תקופת אכשרה על גידול שכזה עלולה להיות על כל התוספת של חלק עצמאי (זאת אומרת גידול מאפס לסכום שלא ידוע כרגע) או שרק אם סה"כ השכר הקובע יעלה ב-15%, כמו שיש בד"כ בתקופות אכשרה על גידולים בשכר?
לעניין הצהרת בריאות בקרן הפנסיה, אם יהיה צורך אתמודד איתו. אם תהיה בעיה פשוט אוכל להחליט לחסוך במקום אחר ובכלי אחר את הסכום שהייתי רוצה להפקיד לקרן פנסיה כעצמאי, ולא דרך קרן פנסיה. או אולי להפקיד רק את החלק העצמאי החדש לקרן פנסיה אחרת (ומצד שני שם אהיה מעל גיל 41).
פשוט כרגע לדעתי המצב שלי הוא ביטוח יתר – הרכיב שלא מבוטח אצלי כבר לא קיים
מה דעתך?

]]>
מאת: נדב טסלר https://pensuni.com/?p=5276#comment-47539 Sat, 06 Jan 2024 07:12:16 +0000 http://pensuni.com/?p=5276#comment-47539 בתגובה על אביעד.

נכון, בקרן המשלימה ניתן לבחור מסלול יסוד שלא כולל כיסוי ביטוחי או מסלול בכיסוי ביטוחי קטן יותר

]]>
מאת: אביעד https://pensuni.com/?p=5276#comment-47533 Fri, 05 Jan 2024 11:28:16 +0000 http://pensuni.com/?p=5276#comment-47533 בתגובה על נדב טסלר.

אז אם אני לא רוצה להיות מבוטח על מלוא השכר אפשר בעצם בפנסיה המשלימה לבחור מסלול ביטוחי "מצומצם" יותר?

]]>
מאת: נדב טסלר https://pensuni.com/?p=5276#comment-47531 Fri, 05 Jan 2024 10:14:13 +0000 http://pensuni.com/?p=5276#comment-47531 בתגובה על אביעד.

לא. מהפקדה באופן עצמאי יחושב "שכר מבוטח" ובעבורו יגבו כיסוי ביטוחי בהתאם למסלול הביטוח שאתה נמצא בו

]]>
מאת: אביעד https://pensuni.com/?p=5276#comment-47530 Fri, 05 Jan 2024 09:45:45 +0000 http://pensuni.com/?p=5276#comment-47530 בתגובה על נדב טסלר.

וישנה אפשרות לבקש מקרן הפנסיה שרק אחוז מסוים מההפקדה ילך לרכיב הביטוחי?
חלק גדול מההפקדה הוא בגין גילום רכב, לא בגין הכנסה נוספת.

]]>
מאת: נדב טסלר https://pensuni.com/?p=5276#comment-47529 Fri, 05 Jan 2024 08:47:33 +0000 http://pensuni.com/?p=5276#comment-47529 בתגובה על אביעד.

צריך לראות ספציפית בתקנון, אצל מי שאמצה את כללי התקנון התקני במשלימה יפרסו את ההפקדה ממועד ההפקדה האחרון

]]>
מאת: אביעד https://pensuni.com/?p=5276#comment-47525 Thu, 04 Jan 2024 16:51:28 +0000 http://pensuni.com/?p=5276#comment-47525 בתגובה על נדב טסלר.

גם בהפקדה חד פעמית?
קרן הפנסיה המשלימה תפרוס את זה לבד באופן שנתי?

]]>
מאת: נדב טסלר https://pensuni.com/?p=5276#comment-47521 Thu, 04 Jan 2024 15:12:10 +0000 http://pensuni.com/?p=5276#comment-47521 בתגובה על אביעד.

אם אתה לא מנצל את כל התקרה בקרן המקיפה ותפקיד לשם באופן עצמאי זה יגדיל לך את השכר המבוטח. גם אם תפקיד לקרן המשלימה (בהנחה שאתה לא במסלול יסוד – זה יגדיל לך את השכר המבוטח)

]]>