חדשות

השבוע שהיה : פאן לי במקסימום

השבוע פורסמו לא מעט עדכונים בבלוג, לא כולם מגיעים לעמוד שלנו בפייסבוק . כדי לעקוב אחרי כל העדכונים אנחנו מזמינים אותך להירשם לרשימת התפוצה או להיכנס לארכיון (שנפתח גם הוא השבוע).

1. השבוע פורסמו תשואות קרנות הפנסיה לחודש דצמבר, באתר משרד האוצר, הפנסיה נט. תשואות חודש דצמבר סוגרת למעשה את שנת 2013. גם בכלכליסט וגם בגלובס ניצלו את ההזדמנות כדי לבצע סיכום שנה בתשואות מוצרי החיסכון הפנסיוני. בכלכליסט מנתחים את התשואה ובודקים את אחוז ההשקעה של כל אחד מהגופים במניות ואילו בגלובס מפרידים את התשואה בקרן הפנסיה בין תשואת ההשקעות לבין התשואה הדמוגרפית.

2. אחרי השנה החלומית בחיסכון ארוך הטווח שהניבה תשואה ממוצעת של יותר מ- 10% מזכירים לנו בגלובס שהאפיקים הסולידים כבר לא כל כך סולידים. וקופות הגמל די ניצלו את רווחי ההון באגרות החוב. מה יהיה עכשיו?

3. החל מחודש ינואר דמי הניהול המקסימאלים בקופות הגמל הם 1.05% (במקום 1.1% בשנת 2013), דמי הניהול בשוק הגמל ירדו בשנת 2013 לממוצע הנמוך ביותר בענף מאז שנת 2006 והם עומדים היום על 0.7%. (לקריאה)

4. התחרות בתחום הגמל מורידה את דמי הניהול ו- feex מודיעים השבוע שהם נכנסים לתחום הפנסיה ומבטיחים להוריד גם כאןאת דמי הניהול. feex מאפשרים לעלות דוחות של קרנות הפנסיה או להזין את הנתונים באופן ידני ויציגו לך היכן אתה עומד ביחס לשאר החוסכים בקרן.

5. בדיקת דפוסי ההשקעה של גופי הפנסיה הגדולים במדד ת"א־25 מגלה נטייה להיצמד למניות המדד. הראל ומנורה קרובות יותר למשקולות המדד, ואילו מגדל, כלל והפניקס מפתיעות בחריגות. המשקיע יצטרך להחליט אם הוא מקבל מספיק בתמורה. (לקריאה בכלכליסט)

6. תמיד סיקרן אתכם לדעת מה תוחלת החיים במדינות אחרות בעולם? מה תוחלת החיים בסהרה? או אולי מה תוחלת החיים בסודן? האם באמת כל כך טוב בארץ כמו שמספרים לנו כאן. בקישור הבא תוכלו לבדוק את תוחלת החיים בכל אחת מהמדינות בחלוקה לפי יבשות.

איך נראים החיים שלנו בפנסיה

התמונה לקוחה מהבלוג הבא

7. יש גם צרות כאלה בפנסיה. כתבה בסגנון באתר nrg – יש נשים שלא יוצאות לפנסיה כדי לא להפוך להיות המטפלות של הנכדים. (לקריאה)

8 . פסיקה תקדימית עשויה לשים קץ להתחמקות של קרנות פנסיה מאחריות לעמית שמעסיקו חדל להפריש עבורו כספים. ביה"ד הארצי לעבודה אימץ את עמדת היועמ"ש שקבע שהקרנות חייבות לבדוק באופן כל מקרה כזה. המקרה התרחש בקרן פנסיה ותיקה כאשר מעסיקו של העובד הפסיק את התשלומים לקרן, כאשר העובד חלה, תבע מעסיקו את קרן הפנסיה בטענה שחלה גם עליה אחריות לכך שהוא הפסיק לשלם. השופט אמנם ביטל את הטענה כנגד קרן הפנסיה אבל הטיל אחריות על הקרן לבדוק את הפסקת ההפקדות. כיום קרנות הפנסיה מתריעות בפני העובד על הפסקת הפקדות המעסיק אך תובעות את המעסיק רק במידה וקיים חוב, במידה ונפסקות ההפקדות אך אין חוב כלפי העובד לא תובעת הקרן את המעסיק. (לקריאה)

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

השבוע שהיה : פאן לי במקסימום by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button