חדשות

השבוע שהיה : והפעם בסימן הפקדות סוף שנה, סקר מדוע העצמאים לא חוסכים לפנסיה ומה קרה לכל הרפורמות שתוכננו בשוק ההון?

ריכוז אירועי השבוע החולף בחיסכון הפנסיוני, והשבוע בסימן הפקדות סוף שנה. כזכור אפשר לעקוב אחר הכתבות גם כאן.

1. השבוע הוצאתי את הניוזלטר הרבעוני לעמיתי קרן הפנסיה מבטחים החדשה ולמעסיקי הקרן. הניוזלטר התמקד בהפקדות סוף השנה לשכירים ולעצמאים. מי שעוקב אחר העדכונים בבלוג יוכל למצוא גם חלק מהכתבות שפורסמו כאן בניוזלטר האחרון. (עמיתים, מעסיקים)

2. עוד על הטבות המס לעצמאים אפשר היה למצוא ברוב אתרי האיטנרנט ב- ynet הכינו ריכוז של שאלות ותשובות (לקריאה) ועוד ב- YNET ובגלובס  (קריאה וקריאה) על ההטבות השונות המגיעות לשכירים ועצמאים בסוף שנה. כזכור גם כאן בבלוג ריכזנו עבורכם את ההטבות עבור שכירים שהם גם עצמאים ובעלי שליטה. כדי שיהיה קל יותר להתמצא הכנסנו את הכל לפורמט הנוח של רוג'ום.

3. מה יש להם לעצמאים שהם ממתינים לסוף השנה כדי לבצע הפקדות. סקר של מנורה מבטחים וארגון העצמאים, להב מגלה שכשליש מהעצמאים כלל לא חוסכים לפנסיה ואלה שעושים זאת חוסכים רק בהתאם להטבות המס שיקבלו. על נתוני הסקר אפשר לקרוא בגלובס עוד על הסקר אפשר לקרוא כאן באתר (לקריאה)

4. עמית טסלר (אין קשר משפחתי) כותב בגלובס כי העצמאים לא רצים להפקיד בקופות הגמל והסיבה ברורה. משנת 2008 ההפקדות לגמל חוסלו. תיקון 3 שהפך את החיסכון לקצבתי הרג את ההפקדות החדשות לקופות הגמל. (לקריאה)

קריסמס

תמונה נלקחה מכאן ברישיון שימוש CC

5. עוד בעניין קופות הגמל, השבוע אושרה בקריאה שנייה ושלישית משיכת סכומים מתחת ל- 7,000 שקלים מקופות הגמל. כזכור כבר לפני מספר חודשים ניתנה האפשרות למשיכת סכומים קטנים מקופת הגמל (לקריאה) אך עדיין נותרה בעיה עם משיכת כספים שהופקדו לאחר שנת 2008. החקיקה החדשה מאפשרת משיכת כספים שהופקדו גם לאחר 2008. כעת ממתינים רק לרישום בתקנות וברז הקופות הקטנות יפתח.

6. ולחדשות בהרחבה, בגלובס שואלים מה קרה לרפורמות המרכזיות שקידם השנה משרד האוצר בתחום החיסכון הפנסיוני. הרפורמה הראשונה עסקה בנושא הטבות המס לשכירים ועצמאים (לקריאה) והרפורמה השנייה והמשמעותית עוד יותר, נגעה לאופן שבו מחושבים מקדמי הפרישה (לקריאה) במידה והרפורמה הזאת הייתה יוצאת לדרך היו נפגעת פנסיית הזקנה של הפורשים ב- 10% באופן מיידי. מצד שני, גרירת הרגליים של משרד האוצר תוקעת את רפורמת המקדמים של האוצר ופוגעת בחוסכים. בגלובס לא קיבלו תגובה רצינית ממשרד האוצר. (לקריאה)

מי צריך סבתות

7. בכלכליסט מציפים את אחת הבעיות החמורות היום בתחרות בתחום החיסכון הפנסיוני, סוכניות ההסדר. הסוכניות שמעניקות שירותי תפעול למעסיקים כובלים את העובדים להסכמים המפעלים ומונעים מהם לעבור ולפעול באופן ישיר מול קרנות הפנסיה. למעשה מי שמשלם את עלות התפעול בחיסכון הפנסיוני הוא העובד באמצעות דמי הניהול (לקריאה)

8. בית הדין לעבודה בהחלטה תקדימית, על קרן הפנסיה (מנורה מבטחים) לשלם למבוטח שסיים את תקופת הנכות שלו את קצבת הנכות שלו לתקופה נוספת עד אשר ימצא עבודה. מנורה מבטחים מערערת על קביעה זו שעשויה להשפיע על האופן שבו קרנות הפנסיה מחשבות את עלות תשלומי אבדן כושר העבודה (לקריאה)

9. צרות בביצה. כלל ביטוח קצצה בעמלות לסוכנויות ההסדר שקל ומבטח סימון וחברות הביטוח הפניקס ומגדל מאיימות כנגה בתביעה. סוכניות ההסדר שנמצאות בבעלות חברות הביטוח מחזיקות בתיק ביטוח חיים גדול בחברת כלל, מכיוון ולא ניתן לנייד את התיק לחברות אחרות מבלי לפגוע בחוסכים, חתכה חברת כלל בפרמיות על תיק הביטוח. (לקריאה)

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

השבוע שהיה : והפעם בסימן הפקדות סוף שנה, סקר מדוע העצמאים לא חוסכים לפנסיה ומה קרה לכל הרפורמות שתוכננו בשוק ההון? by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button