חדשות

השבוע שהיה : המשרד לביטחון פנים דחה את מכרז הפנסיה לסוהרים, במשרדי עורכי דין יתחילו לציית לחוק והזונות בהולנד דורשות פנסיה

כמידי שבוע ריכוז האירועים בחיסכון הפנסיוני כפי שהשתקפו באתרי האינטרנט. את ריכוז האירועים ואת הכתבות אפשר למצוא גם כאן. במידה ונתקלתם בכתבה מעניינת נשמם אם תשתפו אותנו בעמוד הפייסבוק שלנו

1. השבוע הוצאתי את הניוזלטר הרבעוני לעמיתי קרן הפנסיה מבטחים החדשה. הניוזלטר הפעם מתמקד בהפקדות סוף השנה ונמצאות בו שתי כתבות הנוגעות לעצמאים, אחת הכתבות מציגה את תוצאותיו של סקר שנעשה על ידי מנורה מבטחים וארגון העצמאים בישראל, ארגון להב, מתוצאות הסקר – ל- 30% מהעצמאים בישראל אין בכלל חיסכון לפנסיה. מי העצמאים שלא חוסכים? כמובן אלה שנמצאים בקשיים. עוד בניוזלטר, הטבות מס לשכירים וסקירה כלכלית לקראת שנת 2014. (לקריאה)

2. חשיפה  נוספת בכלכליסט, עיתון שלאט לאט מבסס את מעמדו כעיתון המוביל בנושאיי החיסכון הפנסיוני בישראל. המשרד לביטחון פנים דוחה את מכרז הפנסיה המיועד לשוטרים ולסוהרים למועד בלתי ידוע. כזכור יצא לאחרונה המשרד לביטחון פנים במכרז לקבלת הצעות לביטוח פנסיוני לעשרת אלפים עובדיו, כאשר כוונת המשרד הייתה להשיג תנאים (מילים אחרות לדמי ניהול) הדומים לתנאים אשר הושגו עבור משרתי צבא הקבע ועובדי המדינה במכרזים האחרונים. המכרז נדחה כעת לאחר שהתקבלו טענות מבתי ההשקעות שתנאי המכרז מפלים את קרנות הפנסיה שבניהולם לעומת קרנות הפנסיה שבניהול חברות הביטוח. לדוגמא אחד התנאים עסק בכיסוי ביטוחי הנוגע לפעולות טרור ואיבה, בחלק מקרנות הפנסיה הקטנות הנזקקות לביטוח משנה לא קיים כיסוי למקרה של טרור ופעולות איבה. אישית אני סבור שכיסוי ביטוחי שקיים בקרן הפנסיה צריך לבטח את העובד עבור פגיעות אשר עשויות לקרות לו בתחום עיסוקו, סביר להניח ששוטר וסוהר יהיה חשוף יותר מכל אחד אחד לפגיעות מאירועי טרור. (לקריאה)

3. הזונות בהולנד דורשות הטבות לפנסיה בדומה להטבות שמקבלים כדורגלנים כך נכתב בדה מארקר (לקריאה) לפי הכתבה הן כדורגלים והן זונות יכולות לעסוק במקצוע לתקופה קצרה בלבד ולכן עליהן להיות מסוגלות לחסוך עד כמה שאפשר. אלף אלפי הבדלות, האם בישראל צריכים לדאוג לפנסיה צנועה לאמנים אשר שרתו את המדינה במשך שנים? האם תפקידה של המדינה להחליט איזה אמן זכאי לקבל מלגת קיום מהמדינה או שעל האומן לחסוך כספים אלה לעצמו? (מאמר דעה באתר הארץ)

רחוב החלונות האדומים באמסטרדם

תמונה ברישיון שימוש CC לעמוד הצלמת

4. השבוע היה לי ויכוח עם יועץ פנסיוני לגבי הגדלת הפקדות לחיסכון פנסיוני. כזכור ניתן להגדיל את ההפקדות עד – 7% מהשכר אותו יועץ אמר שהוא לא ממליץ לעובדים בעלי שכר גבוה להגדיל את ההפקדות לקרן מכיוון והם מפקידים לקרן הפנסיה כספים פטורים ממס ואת הכספים האלה הם יכולים להפנות לאפיקים אחרים. לעומתו אני טוען, שאנחנו לא יכולים לדעת מה יהיה מחר ואולי השכר שלנו היום גבוה מהשכר הממוצע במשק אבל אנחנו לא יודעים היכן נמצא את עצמנו בשוק העבודה בעתיד. כאשר תקופת החיסכון הולכת ומתקצרת ותקופת ניצול הכספים הולכת ומתארכת חשוב שנגדיל את החיסכון לפנסיה עד כמה שניתן (לקריאה נוספת). בתכנית החדשה של מיקי חיימוביץ ברשת בדקו את תופעת המובטלים בגיל 40, אם בעבר דיברו על יציאה משוק העבודה לאחר גיל 55 או 50, בשנים האחרונות יותר ויותר גברים בגילאי ה- 40 מוצאים את עצמם בקושי רב במציאת עבודה באותם תנאים להם התרגלו. לצפיה בכתבה. (יתכן ומי שקורא את העדכון במייל לא רואה את הקובץ לצפייה- לצפיה כאן)

5. הסנדלר הולך יחף, משרדי עורכי דין ייחויבו להפקיד את סעיף הפיטורים לפנסיה של המתמחים. כזכור החל משנת 2008 קיימת חובה להפקיד לעובדים לפנסיה, כחלק מהחובה נדרש המעסיק להעביר חלק מרכיב הפיצויים לחיסכון הפנסיוני של העובד. מתברר כי בשנים האחרונות בקרב רבים ממשרדי עורכי הדין  נמנעו מתשלום רכיב זה עבור המתמחים. לשכת עורכי הדין העדיפה עד כה לא לקבוע עמדה בעניין, אלא להמתין למקרה בו מתמחה יגיש תביעה כנגד המאמן. בניגוד לעבר, פורום דיני העבודה בלשכת עורכי הדין החליט שהלשכה צריכה להוביל עמדה בעניין, ולא להמתין לפסק דין. עצוב שדוקא אלה אליהם אנו פונים במקרה של הפרת דיני עבודה מפרים אותם בעצמם עבור עובדיהם. (לקריאה)

6. בלעדי בכלכליסט, מחצית מבני ה- 65 ומעלה לא מגיעים לרף הקיום בכבוד. לפי המכון לאחריות חברתית למעלה מ- 400 אלף אזרחים במדינת ישראל שחצו את גיל ה- 65 למשתכרים פחות מ- 6600 שקלים בחודש. (לקריאה) כאשר לפי המחקר החזקה של דירה מעלה את הסיכוי של הקשיש לחיות בכבוד לפנסיה. תוצאות המחקר בישראל מתאימים למחקר דומה שנערך בבריטניה שם התגלה כי מי שנולד לאחר שנות ה- 60 יהיה עני יותר מהוריו בפרישה. למרות בני דור זה נהנו משכר גבוה יותר מהוריהם שיטת החיסכון של הפנסיה הצוברת גרמה להם לחסוך פחות לפנסיה. המחקר בבריטניה מעודד ואומר שהצעירים של היום בבריטניה יאלצו להסתמך יותר על הירושות שיקבלו מהוריהם מאשר על הכספים שיחסכו בעצמם. בישראל גם על זה קשה לבנות. (לקריאה)

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

השבוע שהיה : המשרד לביטחון פנים דחה את מכרז הפנסיה לסוהרים, במשרדי עורכי דין יתחילו לציית לחוק והזונות בהולנד דורשות פנסיה by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button