חדשות

השבוע שהיה : איך לחסוך לילדים, מה מסתירים מאיתנו במשרד האוצר ואיך תראו בגיל 100?

שבוע נוסף חלף לו וריכזנו עבורך את עיקרי העדכונים בנושא החיסכון הפנסיוני מרחבי הרשת. מי שמעוניין יכל לצפות בתכנים בקישור הבא. אומרים שהפורמט שם יותר נוח, לכו תדעו.

1. בעקבות הכתבה של מירב ארלוזורב בדה מארקר (מי שעדיין לא קרא), על חיסכון לילדים בקרן הפנסיה פנו אלי עשרות אנשים בשאלה האם ניתן לחסוך לילדים בקרן הפנסיה והאם זה בכלל כדאי. אז כן זה אפשרי, האם זה כדאי? זאת כבר שאלה אחרת שבחרתי לענות עליה בפוסט, איך אני משקיע לילדים שלי. תקראו ותדעו. (לקריאה)

2. חשיפה בכלכליסט (לקריאה), באוצר דוחים שוב את יישום מודל ההשקעות החכ"ם בחיסכון הפנסיוני. להזכירכם מטרת המודל לצמצם את החשיפה של החוסכים לנכסים תנודתיים ככל והם מתקרבים לגיל הפרישה. כנראה שהזכרון מהמשבר בשנת 2008 מתרחק והעליות בשנים האחרונות לא מבשרות לאוצר על נפילה חדשה שמתקרבת. החוסכים שלא יכולים לבנות על הבטחות האוצר צריכים לבחון את מסלולי ההשקעה בקרן הפנסיה שלהם ולראות אם יש לאן לעבור לקראת פרישה. מבחינה של מחלקת ניהול הסיכונים של מנורה מבטחים, במידה ויתרחש היום משבר בדומה לזה שהתרחש בעולם בשנת 2008 או בישראל בשנת 2002 הפגיעה בחוסכים תהייה כ – 20% בקירוב. (לקריאה)

3. לכתב כלכליסט שאול אמסטרדמסקי יש בלוג אישי, שם הוא יכל להרחיב טיפה בנושאים בהם הוא עוסק בעיתון הוא לפרסם דברים שהוא לא יכל לפרסם במקומות אחרים. כהרגלו מעלה אמסטרדמסקי שאלות שאחרים מעדיפים להתעלם מהם. השבוע פרסם משרד האוצר דוח החושף היכן מושקעים כספי החוסכים, רק שמתחת למעטה הגילוי העדיף האוצר להסתיר כמה פרטים, מדוע? (לקריאה)

4. חשבתם פעם איך תראו בגיל 100? אם תהיתם אי פעם איך תיראו כאשר תגיעו לגיל 100 שווה לכם לצפות בתמונות הבאות. 'איש המאה' הוא פרויקט צילום מיוחד של הצלם הגרמני קארסטן טורמאלן שצילם יותר מ 40 קשישים בני 100 ומעלה בין השנים 2006 ל 2012. (לצפיה בכל התמונות)

איך תראי בגיל מאה?

 

5. בבריטניה מעלים בהדרגה את גיל הפרישה ל- 69, אמנם הדבר ייקח עוד כשלושים שנים אך בהחלט מדובר במגמה שעתידה להשפיע גם עלינו. לשם השוואה, בארצות הברית ובגרמניה, גיל הפרישה יעלה עד 2050 ל-67, ואילו ביפן ובמקסיקו יעמוד על גיל 65. רק שתי מדינות נוספות – איטליה ודנמרק, מתכננות גם כן להעלות עד אז את גיל הפנסיה ל-69(לקריאה)

6. באוצר מתכננים להגביל את הוצאות המוסדיים על ניהול כספים בחו"ל. לא רבים יודעים אך מלבד דמי הניהול אותם אנו משלמים לקרן הפנסיה אנו משלמים גם את עלות הניהול המקצועי של הכספים מעבר לים. באפשרות הגופים המוסדיים חברות הביטוח ובתי ההשקעות לרכוש קרנות נאמנות או לשקיע בקרנות הזקעה ואת עלויות ההשקעה להטיל על החוסכים. בשל הסטת כספים רבים להשקעה מעבר לים שוקלים להגביל את ההוצאה הזאת עד ל- 0.15% בשנה, כאשר כל עלות מעבר לכך תשולם על ידי הגוף המוסדי. בגופים מסבירים שישנה עלות לניהול מקצועי של כספים בחו"ל, ניהול אשר הגופים המוסדים בארץ לא יכולים לספק. רחלי בינדרמן בוחנת את הנושא לעומק בכלכליסט (לקריאה)

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

השבוע שהיה : איך לחסוך לילדים, מה מסתירים מאיתנו במשרד האוצר ואיך תראו בגיל 100? by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button