חדשות

השבוע שהיה : והפעם ביטוחי המנהלים כובלים את החוסכים, דוח הממונה על שוק ההון ואיך היה נראה קורט קוביין בגיל 47?

פינה חדשה? מדור קבוע? מי יודע. כל השבוע אני נתקל בכתבות ברשת את חלקם אני מפרסם בעמוד בפייסבוק את חלקם בלינקדאין ועכשיו גם בבלוג. אז בבקשה, קבלו את נבחרי השבוע

1. רחלי בינדמן בכלכליסט כותבת על פוליסות המנהלים בעלי המקדם המובטח שבעצם כובלות אותך לחברת הביטוח לא משנה מה הם דמי הניהול שאתם משלם, השירות שאתה מקבל או התשואות שהפוליסה משיגה. למעשה אין כאן דבר חדש, אנחנו מכירים את הבעיה עוד מהשינוי הקודם בביטוחי המנהלים ביוני 2001. המבוטחים נאלצו לבחור בין דמי ניהול גבוהים ומקדם נמוך לבין הפוליסות החדשות. לכתבה המלאה

2. דיברנו על הדמיון שבין שוק הסלולר לבין שוק החיסכון הפנסיוני (למעשה סקרנו זאת שוב השבוע) והנה שר התקשורת גלעד ארדן זורק פצצה חדשה לשוק הסלולר ואוסר על מתן הטבות ללקוחות שעוברים בין החברות כחלק משימור הלקוחות. האם נראה מהלך דומה גם בשוק החיסכון הפנסיוני במטרה לעודד את הגופים הקטנים? החל משנת 2008 בשוק החיסכון הפנסיוני קיימים 18 ימי עסקים בהם ללקוח מותר להתחרט על מעבר הקופות שביצע. החברות המנהלות מנצלות תקופה זו כדי לשפר את דמי הניהול של הלקוח (בעיקר בשוק הגמל). חשוב לציין כי ניתן לנייד כספים החל משנת 2005החידוש שהחל בשנת 2008 הוא האפשרות להתחרט לפני שהכסף עובד. (לכתבה המלאה)

3. איך היו נראים היום מוזיקאים שמתו בגיל צעיר? איך היו נראים היום ג'ון לנון, קורט קוביין או ג'ימי הנדריקס אם לא היו מתים בגיל. (לכל התמונות)

Kurt Cobain. Died 1994, Age 27

קורט קוביין

4. השבוע פורסם דוח הממונה על שוק ההון לשנת 2012, אמנם אנחנו עוד רגע מסיימים את שנת 2013 אבל הדוח מהווה מקור בלתי נדלה של נתונים לבחינת החיסכון הפנסיוני ופעולות הממונה בשנים האחרונות. בדוח ניתן למצוא במקום אחד את קצב גיוס העמיתים והכספים בקרנות הפנסיה, לבחון את תשואות המוצרים הפנסיונים בעשר השנים האחרונות ועוד ועוד נתונים שונים.  שימו לב, הדוח מורכב ממספר חלקים, מי שרוצה לקרוא רק את החלק שעוסק בחיסכון הפנסיוני יכל להוריד רק את החלק השלישי. (לצפיה בדוח)

5. משרד הכלכלה מגביר את אכיפת חוקי העבודה במדינת ישראל, השנה בוצעו פי שלוש חקירות מאשר בשנה שעברה. כאשר לרשות המשרד עומדת האכיפה המנהלית שמאפשרת לדוגמא לקנוס מעסיק שלא הפקיד כספים לפנסיה לעובד בסכום של 35,000 שקלים על כל הפרה של צו ההרחבה לפנסיית חובה.

6. במסגרת העבודה שלי במנורה מבטחים, הציעו לנו לקחת חסות על פודקאסט בנושא הפנסיה. אישית חשבתי שזה מיותר, מי ירצה להקשיב ל- 50 דקות בנושא הפנסיה. אבל התוצאה יצאה מעניינת ולא דומה לשום דבר אחר ששמעתי על פנסיה בעבר. כנראה ככה זה נשמע שאנשים מחוץ לתחום מספרים על פנסיה, הנה התוצאה לפניכם, האזנה נעימה.

7.האם תוחלת החיים היא פצצה מתקתקת? ראיון עם מנכ"ל ביטוח לאומי על האתגרים שעומדים בפני המדינה לאור העליה בתוחלת החיים והחשש לקיצוץ בקצבאות הזקנה בעתיד. האם יהיה צורך לעלות את גיל הפרישה בעתיד או לחלופין להגדיל את ההפקדות לביטוח לאומי.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

השבוע שהיה : והפעם ביטוחי המנהלים כובלים את החוסכים, דוח הממונה על שוק ההון ואיך היה נראה קורט קוביין בגיל 47? by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button