אקדמיה

מה כולם חייבים לדעת על עלות הכיסוי הביטוחי בקרן הפנסיה

אחד הפוסטים הראשונים שפרסמתי בבלוג, הרוצח השקט של הפנסיות, עסק בעלויות הכיסוי הביטוחי אותן אנו משלמים לאורך כל תקופת החיסכון בקרן הפנסיה. למרות העובדה שרכישת  הכיסוי הביטוחי בקרן הפנסיה זולה משמעותית מרכישת הכיסוי במוצרים אחרים עדיין העלות מסתכמת בעשרות אלפי שקלים עד לגיל הפרישה.
לחוסך אין אפשרות להשפיע על עלות הכיסוי הביטוחי למעט בחירת מסלול ביטוחי אחר אשר יקטין את הכיסוי אותו יקבל חס וחלילה במקרה אסון.

סימן שאלה

חיסכון של 50% בעלויות הכיסוי הביטוחי !

בחודש יולי, עדכנו קרנות הפנסיה בהתאם להנחיית האוצר את מקדמי הפרישה ואת המקדמים לצורך חישוב עלויות הכיסויים הביטוחים (עוד על כך אפשר לקרוא בפוסט, הפרדוקס של הפנסיה) כתוצאה מכך הוזלו משמעותית העלויות אותן ישלם המבוטח לאורך כל תקופת החיסכון.

להמחשת השינוי חזרתי לדוגמא אותה הצגנו בפוסט הקודם.

חוסך אשר יצטרף לקרן הפנסיה בגיל 25 עם שכר התחלתי של 5000 שקלים (החישוב מתבסס על גידול שנתי של 2% בשכר) ישלם עד לגיל 67 תשלומי ריסק בשווי של 46,000 שקלים לעומת 86,000 אלף שקלים אותם היה משלם בעבר. חיסכון של 40 אלף שקלים או 46% בעלויות הכיסויים הביטוחים לאורך כל תקופת החיסכון !

ריסק בקרן פנסיה
עלויות הריסק החדשות בקרן הפנסיה

בינתיים בביטוחי המנהלים, אין שינוי

בעוד שקרנות הפנסיה, שם הכיסויים הביטוחים מבוססים על הערבות ההדדית בין החוסכים בקרן, עדכנו את תעריפי הביטוח. בביטוחי המנהלים טרם בוצע שינוי בתעריפים, מבוטח שיצתרף היום לביטוח מנהלים וירכוש ביטוח לאבדן כושר עבודה ישלם עלות דומה לזו אשר היה משלם לפני כחצי שנה.

לדוגמא:

אותו מבוטח מדוגמא הקודמת, צעיר בן 25 עם שכר של 5,000 שקלים. ישלם בקרן הפנסיה ריסק לאבדן כושר עבודה של 5 שקלים ואילו בביטוח מנהלים 54ישלם  שקלים עבור כיסוי דומה. את הפער באחוזים, תחשבו לבד.

מוצר פנסיוני

עלות כיסוי לאבדן כושר עבודה

קרן פנסיה

5.1 שקלים

ביטוח מנהלים

54.59 שקלים

עלות כיסוי ביטוחי בקרן פנסיה לעומת ביטוח מנהלים
עלות כיסוי ביטוחי בקרן פנסיה לעומת ביטוח מנהלים

תמונה צולמה על ידי טים אובריאן ונלקחה ברישיון שימוש CC מכאן

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

מה כולם חייבים לדעת על עלות הכיסוי הביטוחי בקרן הפנסיה by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. האם גובה הפרמייה הביטוחית משתנה בעקבות עלייה בגיל החוסך אחרי שכבר הצטרף לקרן פנסיה?

    לא בעקבות שינויים בתקנון כמו שקורה עכשיו אלה בכללי בהנחה והתקנון לא משתנה וגילך עולה למרות שהצטרפתה לקרן פנסיה בגיל צעיר?

    1. הי עומר,

      עלות הכיסוי משתנה בהתאם לגיל החוסך. את התעריף השונה בהתאם לגיל מכפילים בגובה הכיסוי והשכר שישולם.

  2. האם העלות החודשית של הכיסויים הביטוחיים שונה בין קופה אחת לחברתה או שמדובר בתעריף קבוע (שמורכב מגיל, מס' ילדים , גובה משכורת וכו')?

    1. ערב טוב אסתר,

      העלויות דומות מאוד בין הקרנות, הן מתבססות על אותן ההנחות שנקבעו על ידי משרד האוצר.
      הפערים עשויים להיות שקלים בודדים בחודש ולהשתנות בהתאם לגיל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button