דעות

השתקפויות, אם היינו יכולים לסובב את הזמן לאחור

בעבר כתבתי על הבעיה בה אנחנו נתקלים כאשר אנו מנסים לחסוך לפנסיה או אפילו לחשוב על הפרישה שלנו (כיצד יראו החיים שלך בפנסיה). כאשר אנשים מנסים לדמיין את חייהם בעתיד הם נתקלים בריק שחור וגדול, למרות שאנחנו מצליחים לחזות במדויק מה נעשה מחר ואפילו להעריך בצורה נכונה מה נעשה שבוע הבא. ככל שאנחנו נדרשים לערוך תחזיות עבור עתיד רחוק יותר אנחנו נתקלים בבעיה. המדענים מכנים את התופעה הזאת "אשליית קץ ההיסטוריה". מתברר שאנחנו מנסים לחזות את העתיד אנחנו פשוט לוקחים את המציאות כפי שאנו חווים אותה היום ומנסים לצייר אותה עם קצת יותר קמטים. לכן אנשים נשואים לעולם לא ידמיינו שיתגרשו בעתיד למרות שהסטטיסטיקה אומרת שכל זוג שלישי צפוי להתגרש ואנשים לא מאמינים כי בעתיד הם יהיו מובטלים או שתרד רמת הכנסתם. אנשים מתקשים להאמין שהאירועים מסוימים יתרחשו בחייהם אל אף שהסבירות לקיומם גבוהה ביותר. כבר היום אנו יודעים כי הסיכוי למצוא עבודה בתחום ההי טק לאחר גיל 45 הוא נמוך מאוד או שמעסיקים לא מעוניינים להעסיק עובדים שעברו את גיל 60. אך למרות זאת כולנו ממשיכים להאמין כי אנו נמשיך לעבוד עד לגיל פרישה והשכר שלנו ימשיך לטפס באותו השיעור כפי שהוא מטפס כיום.

מראות

מסתבר שגם אנשים קשישים סובלים מבעיה דומה והפעם לגבי הפער בין עברם לבין המציאות בה הם נמצאים היום. הצלם האמריקאי tom hussy חקר את הנושא בסדרה של צילומים שעשה בעבר חברת תרופות. לנושא הכה המקורי הוא הגיע בעקבות שיחה שהייתה לו עם חייל אמריקאי בוגר מלחמת העולם השניה שהתלונן על מהירות בה הזמן חלף. אותו בוגר מלחמה לא האמין שהוא כבר זקן בן 80 הוא הרגיש עדיין כמו בחור צעיר. התמונות המקוריות שישמשו כחלק מקמפיין תרופה לטיפול באלצהיימר. (תמונות נוספות נמצאות גם באתר של הצלם)

השתקפות

6

9

4

1

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

השתקפויות, אם היינו יכולים לסובב את הזמן לאחור by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button