דעותשוק ההון

האם כדאי לי להשקיע בביטקוין לפנסיה?

האם כדאי לי להשקיע בביטקוין לפנסיה? האמת היא שלא אבל גם בשנה של עליות נכבדות בשוק ההון, אנשים מחפשים תשואות גבוהות יותר. והשקעה שעולה ב- 40% בשבוע אחד, נראית בדיוק כמו הדרך לעשות הרבה כסף.

"מה אתה חושב על הביטקוין?" שאל אותי הספר שלי שבוע שעבר. האמת היא שאף פעם לא עצרתי לגבש דעה בנושא.

הביטקוין הוא מטבע ממוחשב שקיים רק ברשת, למעשה אין מטבעות או שטרות עם דמויות של משוררות על הביטקוין. ובניגוד למטבעות המוכרים לנו שתלויים בגוף מרכזי המגבה אותם. הביטקוין אינו מגובה בדבר זולת האמונה של המשקיעים שמשקיעים אחרים ירצו לקנות אותו.

ולמרות כל זאת הפך הביטקוין להיות אחת ההשקעות המדוברות של השנה החולפת. למה?

למרות העליות הנכבדות שהיו בשוק ההון בשנה האחרונה, אנשים מחפשים תשואות גבוהות יותר. והשקעה שעולה ב- 40% בשבוע אחד, נראית בדיוק כמו הדרך לעשות הרבה כסף.

בינואר 2017 נסחר הביטקוין בפחות מ- 1,000 דולר למטבע, החודש הוא חצה את הרף של 17,000 דולר למטבע. 17,000 דולר למטבע שלא קיים בכלל…

ביטקוין

מקור

למה הביטקוין ממשיך לעלות?

יש מספר גורמים לכך שהביקוין עולה, קודם כל הוא משאב מוגבל בדומה "למתכות אחרות" כורים את הביטקוין. הכריה של הביטקוין תסתים כאשר יכרו 21 מליון מטבעות. בניגוד למתכות אחרות כמו זהב שניתן לעשות בהם שימושים (כמו לדוגמא תכשיטים) את הביטקוין אנחנו לא יכולים לאכול או אפילו לראות. הסברה הבאה לעליה במחיר הביטקוין היא שהוא לאט לאט (או מהר יותר) הוא יהפוך להיות מטבע לגיטימי שיהיה ניתן להשתמש בו ברחבי העולם או לסחור בו בבורסות המרכזיות.

האוזר מפוצץ את בועת הביטקוין

האוזר יוצא נגד המגמה

אבל הסיבה המרכזית שהביטקוין ממשיך לעלות היא, בגלל שהוא ממשיך לעלות. שמסתכלים על העליה במחיר המטבע בחודשים האחרונים קשה שלא לרוץ אחרי הרכבת. כאשר המחיר של הביטקוין משתנה בכל דקה, משקיעים ברחבי העולם מפחדים לפספס את את העליה הבאה.

רוצים ללמוד להשקיע בשוק ההון? הבנתם שחשוב להבין בעולם ההשקעות ולא ידעתם איפה להתחיל? ריכזנו עבורכם הטבות במגוון קורסים בשוק ההון שילמדו אתכם כיצד להתחיל להשקיע בעצמכם – לכניסה

בדומה לעליות שראינו בגרף הקודם, הגרף הזה מציג את העליה הגדולה בחיפוש ברשת אחרי המונח ביטקוין בישראל (בעברית), נראה שהזינוק במחיר הביטקוין בחודשים האחרונים הגיע גם לאוזנים דוברות עברית ושלח את הגולשים לחפש את המטבע ברשת.

מגמות חיפוש ביטקוין

מקור גוגל טרנד

החדירה של הביטקוין לשיח הציבורי בישראל גרמה גם ליו"ר הרשות לניירות ערך, שמואל האוזר להביע את דעתו בנושא:

"המחירים אליו נסק המטבע הווירטואלי מעלים חשש כבד כי מדובר ב'בועה', שעדר המשקיעים רץ לרכוש אותה"

האם ביטקוין הוא השקעה טובה לפנסיה?

בהשקעה לטווח ארוך אנחנו מחפשים לא פעם נכסים לא סחירים שיגוונו לנו את תיק ההשקעות. האם הביטקוין יכל להיות אחד מהם?

הביטקוין הוא אמנם נכס סחיר, אך רבים מהגופים שמקבלים אותו לא ממהרים לממש אותו בחזרה מטבע המקומי ומעדיפים לשמור אותו בהנחה שהמחיר שלו ימשיך לעלות.

האם העליה הזאת תימשך? ניחוש מהיר שלי, בעוד 20 שנים מה שישאר מהביטקוין הוא רק שאלה בחידוני טריוויה ולכן, הביטקוין צריך להישאר ברמת הגימיק בתיק ההשקעות שלכם. עבור כל יתר המשקיעים הביטקוין קרוב יותר להימור מאשר להשקעה.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

האם כדאי לי להשקיע בביטקוין לפנסיה? by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button