צרכנות

כאשר החיסכון עולה לנו ביוקר

קיצוץ בהוצאות היא דרך מצוינת להתחיל לחסוך, אבל לפעמים מגיע הרגע שבו התחשבנות על כל שקל כבר לא מובילה אותנו לשום מקום.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה לפני מספר ימים את נתוני הסקר החברתי לשנת 2014. מהנתונים עולה כי 61% מבני העשרים ומעלה הצליחו לכסות את ההוצאות השוטפות של משק הבית. אך כאשר מדובר בהוצאות חד פעמיות מתברר שכשליש מהישראלים לא יעמדו בהוצאה לא צפויה של 8,000 שקלים, הנתון הזה לא ייחודי רק לישראל כ- 46% ממשתתפי סקר שנערך הארצות הברית אמרו שלא יעמדו בהוצאה לא צפויה של 400 דולר. כן, 400 דולר.

קיצוץ בהוצאות היא כמובן דרך מצוינת להתחיל לחסוך. כל אחד יכל לנסות להוזיל את עלות האינטרנט או חשבון הטלפון שלו אבל לפעמים מגיע הרגע שבו התחשבנות על כל שקל כבר לא מובילה אותנו לשום מקום.

עגלות_סופר

מקור Timo Kuusela

אם אתם מוצאים את עצמכם באחד משלושת המצבים הבאים, כנראה שאתם חושבים על המושג חיסכון בצורה לא נכונה.

אתם מבלים יותר זמן בחיסכון מאשר הזמן שהוא שווה

אתם יודעים כמה עולה קופסת נס קפה של עלית בכל אחד מהסופרים מסביב לבית שלכם? גם אתם נוהגים לעשות קניות בשלוש חנויות שונות רק כדי לנצל את המבצעים הקיימים בכל חנות? אולי הגיע הזמן לעצור ולחשוב, האם הזמן שלי לא שווה יותר?

אם אנחנו חוסכים פחות ממה ששווה הזמן שלנו הגיע הזמן שנחשב מסלול מחדש.

משרד הכלכלה מחייב את רשתות השיווק לפרסם באינטרנט את המחירים של המוצרים בכל אחד מהסניפים שלהן. אתר mysupermarket  אוסף את הנתונים ומלבד השוואה בין סלי הקניות ברשתות השיווק באינטרנט הוא מציע גם השוואה בין רשתות השיווק בכל רחבי הארץ. באמצעות האתר אתם יכולים להחליט האם לבצע קניה באינטרנט או שעדיף לכם לערוך את הקניות באחת הרשתות הקרובות לביתכם.

מה נעשה עם כל הזמן שחסכנו?

יכל להיות שכדאי לעשות שעות נוספות בעבודה (למי שמשלמים לו על כך) או אולי לפתוח עסק קטן ולעשות עבודות כפרילנס. או לא פחות חשוב, אומרים ששעה חופשית שווה יותר מכל שעת עבודה, אז הנה קיבלנו בחזרה כל כך הרבה שעות פנאי.

מומחה היה מבצע את העבודה טוב יותר, ומהר יותר מכם

כאשר מתמקדים בחיסכון, לא פעם בוחרים באפשרות של עשה זאת בעצמך, DIY, אבל סביר להניח שאתם לא מומחים בכל התחומים. זה בסדר, במקרים רבים העברת העבודה למומחה חיצוני תוביל לחיסכון בזמן, חיסכון בכסף ועבודה טובה יותר.

רוצים למחזר משכנתא? אפשרות אחת היא להיכנס לאינטנרט ולהתחיל ללמוד את הנושא מאפס, אפשרות שנייה היא לפנות למומחה. לשלם אמנם כמה אלפי שקלים אבל לחסוך עשרות (או מאות) אלפי שקלים על המשכנתא, ולא לשכוח את כלל מספר אחד, חסכנו לא מעט זמן. תחליפו את המילה משכנתא בכל מילה אחרת כמו יעוץ פנסיוני או החלפת בלמים לרכב. בלא מעט מקרים אם אתם לא מומחים בנושא יתכן והגיע הזמן לפנות למומחה.

במקום להתמקד בחיסכון, תתמקדו בצמיחה

לעבור שוב על שורת ההוצאות ולבדוק מה עוד ניתן לקצץ זה תמיד רעיון טוב. אבל רעיון טוב יותר הוא להגדיל את הצד השני במשוואה, הצד של ההכנסות. לבקש העלאה במקום עבודה היא רק אפשרות אחת ואפילו הפשוטה ביותר. אבל במקרים אחרים צריך להשקיע קצת יותר מאמץ.

הופכים את ההוצאה להכנסה.

לפעמים צריך להשקיע מאמץ (ואפילו כסף) כדי שבעתיד נוכל להגדיל את סעיף ההכנסות שלנו.  אז יכל להיות שאתם צריכים לשקול מחדש האם לקחת את הקורס או הכשרה שדחיתם בגלל שהיא עלתה כמה אלפי שקלים. תעשו את החישוב הפשוט בכמה עשויה הכנסה שלכם לגדול בעקבות ההשקעה של אותם אלפי שקלים.

 

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

כאשר החיסכון עולה לנו ביוקר by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. האמור נכון אך יש לזכור כי, כדי להרוויח סכום שחסכנו מהנטו צריך להרוויח פי שניים בברוטו.

  2. הפעם לא מסכימה עם הפוסט שלך.
    הציבור ברובו סובל מעודף צרכניזם (מעטים ״סובלים״ מחסכנות יתר) וזה בין היתר בגלל שהוא מקשר חסכנות לחסך ולא לחופש המתקבל מחוסר התלות בכסף. רוב הציבור גם לא עושה את המתמטיקה של מה יתקבל מכמה שנים של חסכון…ואני גם מסכימה עם התגובה שמעלי שבגלל המיסים כל שקל שנחסך שווה יותר משקל שהרווחנו בעבודה.
    בקיצור, אין ספק שקיצוניות בכל דבר היא לא רצויה אבל עדיף להיות בצד החסכן שלא לאמר היעיל. של המשוואה…

    1. בוקר טוב זוהר,

      הפוסט הפעם הוא לא נגד חיסכון, הוא נגד חיסכון של כמה שקלים שלא מקדם לנו את מטרת החיסכון ורק הופך אותנו למתוסכלים. גם אני עובר על ההוצאות החודשיות שלי ובודק איפה ניתן לחסוך, אבל גם אני יודע שלוותר על קפה או ארוחה בחוץ לא יתרום לי יותר מידי.
      בראיה שלי, הפוסט הזה הוא המשך ישיר לפוסט הזה https://pensuni.com/?p=3174 שעוסק גם הוא בחיסכון

  3. לגבי הסעיף הראשון – איך יודעים כמה שווה הזמן?
    לא ברור איך לעשות את ההשוואה בין הכסף שנחסך (גם אם זה שקלים בודדים) לבין הזמן שהושקע בחיסכון הזה. כי לא מובן איך אפשר לדעת כמה כסף שווה הזמן שהושקע בזה…

    1. אתה לא יודע כמה שווה הזמן שלך? אתה יודע כמה משלמים לך בעבודה על שעה או על שעה נוספת. או יותר מזה, כמה כסף תרצה כדי לצאת מהבית בשעה 24:00.

    1. אפילו נשארו לי כמה חלקים ספייר מהבלמים הקודמים שלא מצאתי לאיפה להחזיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button