דעות

איך יראו החיים שלכם בפנסיה?

בקמפיין האחרון של מגדל (כניסה) מזמינים אותנו לתכנן את דף החלומות שלנו לפנסיה, בין צלילה עם כרישים לצניחה חופשית אנחנו רק צריכים לסמן וי על האפשרויות שכבר ביצענו. החיים בפרישה כפי שמגדל מתארת אותם שונים שנות דור מקמפיין הבחירות של מפלגת הגמלאים החדשה בתשדיר הבחירות של מפלגת דור נראה קשיש שמתקשה לגמור את החודש ומתחבט בשאלה על מה להוציא את שארית כספו על מזון או על תרופות.

אז כיצד תראה הפרישה שלך? האם קרובה יותר לקמפיין של מגדל, ופשוט תבלה את שנות הפרישה בין אקסטרים אחד למשנהו או דווקא כמו המציאות השחורה של מפלגת הגמלאים, חיי עוני ודלות. מתברר שאנשים מנסים לדמיין את חייהם בעתיד הם נתקלים בריק שחור וגדול, למרות שאנחנו מצליחים לחזות במדויק מה נעשה מחר ואפילו להעריך בצורה נכונה מה נעשה שבוע הבא. ככל שאנחנו נדרשים לערוך תחזיות עבור עתיד רחוק יותר אנחנו נתקלים בבעיה. המדענים מכנים את התופעה הזאת "אשליית קץ ההיסטוריה". מתברר שאנחנו מנסים לחזות את העתיד אנחנו פשוט לוקחים את המציאות כפי שאנו חווים אותה היום ומנסים לצייר אותה עם קצת יותר קמטים. לכן אנשים נשואים לעולם לא ידמיינו שיתגרשו בעתיד למרות שהסטטיסטיקה אומרת שכל זוג שלישי צפוי להתגרש ואנשים לא מאמינים כי בעתיד הם יהיו מובטלים או שתרד רמת הכנסתם. אנשים מתקשים להאמין שהאירועים מסוימים יתרחשו בחייהם אל אף שהסבירות לקיומם גבוהה ביותר. כבר היום אנו יודעים כי הסיכוי למצוא עבודה בתחום ההי טק לאחר גיל 45 הוא נמוך מאוד או שמעסיקים לא מעוניינים להעסיק עובדים שעברו את גיל 60. אך למרות זאת כולנו ממשיכים להאמין כי אנו נמשיך לעבוד עד לגיל פרישה והשכר שלנו ימשיך לטפס באותו השיעור כפי שהוא מטפס כיום.

כדי להתמודד עם הקושי שלנו לדמיין את העתיד ולחזות את הפרישה שלנו השיק בנק אוף אמריקה אפליקציה שמדמה כיצד נראה בעתיד. (לכניסה לאפליקציה, צריך להיכנס ממחשב עם מצלמה מובנית ) האפליקציה יוצרת תמונה דיגיטלית המדמה כיצד הפנים שלנו יראו בגיל מבוגר יותר. האפליקציה מבוססת על מחקרים שנערכו באוניברסיטת סטנפורד ופורסמו ב-2011 בכתב העת למחקר שיווקי (Journal of Marketing Research).

 החוקרים  מצאו שאנשים שחזו בתמונות שלהם כמבוגרים יותר החלו לשקול להקצות יותר כסף לחשבונות הפנסיה שלהם. לדוגמה, באחד מהמחקרים, הוצגו בפני 50 המשתתפים תמונות עדכניות שלהם או תמונות שלהם כמבוגרים, ואז הם התבקשו לחלק 1,000 דולר בין ארבע אפשרויות: חשבון עובר ושב, אירוע מהנה וראוותני, קרן פנסיה ורכישת מתנה למישהו קרוב. המשתתפים שחזו בתמונה שלהם כזקנים התכוונו להקצות יותר כסף לחשבון הפנסיה שלהם (172 דולר) מאשר המשתתפים שראו תמונות עדכניות של עצמם.

אז כיצד יראו החיים שלכם בפרישה? למרות הרצון שלנו לשקוע בחלומות, לא קשה לחזות את העתיד הזה. האם אתם חוסכים מספיק? האם אתם חוסכים בכלל? במידה וכן החיים שלכם יהיו קרובים יותר לזוג בקמפיין של מגדל אחרת כדאי תצביעו למפלגת דור בבחירות הקרובות.

About the author

About the author

נדב טסלר, בעל רישיון משווק פנסיוני במנורה מבטחים פנסיה. משמש כמנהל מוצר הפנסיה במנורה מבטחים פנסיה והעורך הראשי של אתר פנסיוני.

התמונה צולמה על ידי דניאל

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

איך יראו החיים שלכם בפנסיה? by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button