חדשות

השבוע שהיה : שעה לאחור

1. השבוע סוף סוף אושרה הוראת השעה המאפשרת למשוך כספים מקופות גמל קטנות ללא מס. התקנה תיכנס לתוקף בעוד חודש ותהייה בתוקף למשך שנה. משרד האוצר פרסם קובץ שאלות ותשובות בנושא. (לקריאה)

2. השבוע התקיים הכנס השנתי של לשכת סוכני הביטוח באילת. הכנס מאפשר לחברי הלשכה לחשוף את סקר השירות בו מדרגים סוכני הביטוח את רמת השירות של חברות הביטוח (לקריאה). בינתיים בכלכליסט עשו סקר משלהם ובדקו מה הציבור הרחב חושב על סוכני הביטוח, התוצאות לא מחמיאות לחברי הלשכה. (לקריאה). (יש גם וידאו)

3. עוד בדקו בכלכליסט את האינטרסים שעומדים בפני סוכני הביטוח כאשר הם ממליצים לכם לעבור מקופת גמל אחת לשניה או לבחור במוצר פנסיוני זה או אחר. (כלכליסט)

4. משרד האוצר ערך בין השנים 2011 ל- 2013 ביקורות בקרב בעלי רישיון משווק פנסיוני, בגופים המוסדים, בסוכנויות הביטוח ובקרב הסוכנים העצמאים. את הממצאים הוא פרסם השבוע. בין הממצאים חוסר שקיפות, חוסר גילוי נאות ובעיקר חפיפניקיות לא משהו שאנחנו לא מכירים מהחברה הישראלית. (לדוח במשרד האוצר) והתייחסות קצה שלי לחמש נקודות שאתם צריכים לבדוק בפגישה הבאה שלכם עם משווק פנסיוני (לקריאה)

5. ולמרות כל זאת כותב אמיתי זיו בכלכליסט אולי עדיף לנו שוקה על פני 1155 עובדי אי.די.אי, חברת הביטוח הישיר (לקריאה)

6. בימים אלה מתקיים קמפיין נרחב של משרד האוצר לאתר האינטרנט החדש של המשרד, האוצר שלי (לכניסה) . האתר החדש הוקם על ידי המחלקה לחינוך פיננסי במשרד האוצר, מחלקה חדשה שמטרתה לסייע בקידום החינוך הפיננסי בישראל. באתר נוכל למצוא מידע וכלים להתנהלות נכונה עם הכסף שלנו. בארץ נהדרת לא אהבנו את הטלת האחריות לחינוך פנסיוני מצד משרד האוצר על הציבור והעלו מערכון משלהם.

לצפייה בקמפיין של משרד האוצר (וידאו)

ולתשובה של ארץ נהדרת (וידאו)

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

השבוע שהיה : שעה לאחור by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. לאיזה גובה פנסיה עלי לחסוך?
    מעיון הנתונים הכספיים של החיסכון הפנסיוני שלי התברר לי להפתעתי הגמורה
    שלמרות שחסכתי כל השנים לפנסיה ומכל רכיבי השכר
    והשכר שלי היה גבוה מהשכר הממצוע במשק
    הפנסיה הצפויה נשחקה יחסית לשכר הממצוע במשק.!!!
    זה אומר שבאופן מובנה יש בעיה בחיסכון הפנסיוני
    חישבתי את שיעור הגידול של השכר בממוצע במשק ב 22 שנים אחרונות
    והגיעתי שהשכר הממצוע גדל ב 5.5 % בשנה (חושב כשורש גיאומטרי של הגידול)
    שיעור רווחי הקופה אינו מגיע לגידול כזה
    חישבתי גם על 14 השנים האחרונות והגעתי לגידול גיאומטרי של 6.5 % וזה בודאי מעבר לגידול ברווחי הקופות
    זה אומר שעם היציאה לפנסיה אני אמור להתדרדר משכר גבוה מהשכר הממצוע במשק שזה מייצג רמת חיים סבירה לרמת חיים מתחת לסביר
    האם משהו לא בסדר בחישוב שלי ?

    1. הי קותי,

      לא כתבת באיזה מכשיר אתה חוסך. בקרן פנסיה חדשה ובביטוח מנהלים אין קשר בין החיסכון לבין השכר הממוצע במשק. ככל והשכר שלך יעלה הפנסיה שלך תהווה אחוז קטן יותר ממנו מכיוון ולא תספיק לחסוך את הפער. בקרן פנסיה ותיקה ישנו קצב גידול בשכר של 2% בשנה ובונוס קטן לפי השכר הממוצע במשק, אבל במידה והשכר שלך גדל בקצב גדול יותר, הפנסיה שלך תקטן בשיעור קטן יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button