מכתבים למערכת

הפקדה לפנסיה לעובדת בחופשת לידה

עוזרת הבית שלי יצאה לחופשת לידה, האם אני עדיין צריך להפקיד עבורה לקרן הפנסיה?

אכן כן, לפי תקנות עבודת נשים, אתה נדרש להמשיך להפקיד לפנסיה לעובדת גם בתקופת חופשת הלידה.

המעביד ישלם את התשלומים החלים עליו, בכל חודש, במהלך התקופה שבעדה זכאים העובדת או העובד לדמי לידה ויעביר לקופת הגמל את תשלומי העובדת או העובד באותה תקופה במועדים שבהם היה משלם את התשלומים האמורים אילולא חופשת הלידה. (תקנות עבודת נשים)

עליך להמשיך להפקיד עבורה מידי חודש בתקופה של 14 השבועות של חופשת הלידה, שים לב במידה והעובדת בחרה בחופשת לידה מלאה בת  26 השבועות אין צורך להמשיך ולהפקיד מעבר ל – 14 השבועות.  עליך לשלם  את התשלומים לקרן הפנסיה בהתאם לשכר העבודה הממוצע של העובדת  בששת החודשים שבהם עבדה לפני שיצאה לחופשת הלידה.

חשוב לזכור, כי על העובדת לשלם את חלקה בהפקדות בדומה לנהוג בתקופת העבודה.

דבר נוסף ,לפי תקנות עבודת נשים, גם עובדת בשמירת הריון המקבלת קצבה מביטוח לאומי זכאית להמשך הפקדות לקרן הפנסיה, גם עובדת זו נדרשת לשלם את חלקה בהפקדה.

 

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

הפקדה לפנסיה לעובדת בחופשת לידה by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button