קרן פנסיהתכנון פנסיוני

מסלול עתיר חיסכון לצעירים

אני בן 27, התחלתי לעבוד לא מזמן בחברת הי טק מוכרת, סוכן ההסדר במקום העבודה המליץ לי כי מכיוון ואני צעיר ורווק כדאי לי לבחור במסלול עתיר חיסכון בקרן הפנסיה. בעתיד כאשר המצב ישתנה אני אוכל לבחור במסלול אחר. האם מדובר בבחירה נכונה?

שאלה נכונה שעולה לא פעם מחוסכים צעירים שמצטרפים לקרן פנסיה. מסלול עתיר חיסכון בקרן הפנסיה, אמנם יחסוך לך בעלויות הכיסוי הביטוחי אך לא בטוח שזה המסלול הטוב ביותר עבורך כרגע. מכיוון ואתה רווק אתה יכל לבחור כל מסלול ביטוחי בקרן הפנסיה ולוותר על הכיסוי לשארים.

אם כך, מדוע לבחור במסלול אחר?

בקרן הפנסיה ישנה תקופה שנקראת תקופת אכשרה, תקופה של 60 חודשים בהם אתה לא מבוטח על אירועים שקראו לך לפני שהצטרפת לקרן. במידה ותבחר היום במסלול עתיר חיסכון ובעתיד תבצע בחירה של מסלול אחר מוטה שארים תידרש לצבור תקופת אכשרה חדשה עבור הגידול בכיסוי הביטוחי.

לכן, כיום כאשר אתה צעיר אתה יכל לבחור באחד המסלולים המעניקים לך כיסוי מירבי לשארים, אתה תצבור תקופת אכשרה עבור הכיסוי המלא וכל עוד אתה רווק, לא תשלם על כך.

מסלול עתיר חיסכון, מקטין לך גם את הכיסוי הביטוחי לאבדן כושר עבודה

למסלול עתיר חיסכון ישנה השפעה נוספת, על הכיסוי הביטוחי שלך לאבדן כושר עבודה,
במקום להיות מכוסה בכיסוי של 75% לנכות, תזכה רק במחצית הכיסוי. אמנם מדובר בחיסכון בעלויות הביטוח אך במידה וחס וחלילה תסבול מאבדן כושר עבודה מדובר בפגיעה אנושה בקצבה שתקבל.
אם דרך מקום העבודה קיים לך כיסוי אחר לאבדן כושר עבודה אפשר לבחון בבחירה של מסלול ביטוחי המקטין את רכיב אבדן כושר העבודה וזאת כמובן רק במידה ואתה בריא (האם זה כדאי?). חשוב לזכור כי כאשר תבקש להגדיל את הכיסוי לאבדן כושר עבודה בקרן הפנסיה, תידרש לצבור תקופת אכשרה חדשה עבור השינוי בכיסוי.

רוצים להגיע עם יותר כסף לפנסיה?
רוצים להפסיק לפחד מהחיסכון הפנסיוני?
קורס הפנסיה הדיגיטלי של : פנסיוני להבין את הפנסיה הוא הפתרון עבורכם
כנסו לקורס הפנסיה הדיגיטלי שלנו https://pensuni.com/?page_id=7203

מסלול עתיר חיסכון לצעירים by

נדב טסלר

נדב טסלר, מתכנן פרישה, משמש כסמנכ"ל מקצועי בקוואליטי שירותים פיננסים לשעבר סמנכ"ל מקצועי בהלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה, ומנהל המוצר באגף השיווק במנורה מבטחים. מרצה כיום במכללת נתניה ומכללה לפיננסים BDO. בעל הבלוג : פנסיוני, להבין את הפנסיה. לנדב תואר M.A במנהל עסקים מהמכללה למנהל, B.A במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון והוא מחזיק רישיון סוכן ביטוח פנסיוני מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

תגובות

  1. שלום נדב, האם ניתן להפקיד לשתי קרנות פנסיה מקיפות במקביל כשכיר אצל אותו מעסיק על מנת לבצע "פיזור סיכונים"?

  2. היי נדב, נכנסתי לתקנון של מנורה לראות מה ההגדרה המדויקת של כל מסלול ביטוחי כזה. כלומר, במסלול עתיר חסכון? כמה אחוזים מההפקדה הולכת לחסכון וכמה לאכ"ע ולכמה לריסק או למשל במסלול משולב מוטה ביטוח. איפה אפשר למצוא את הפירוט עבור כל מסלול ומסלול? תודה רבה

    1. בנספחים בסוף התקנון, תראה טבלה צפופה עם המון מספרים.
      עליך לראות בהתאם לגיל הכניסה שלך מה הכיסוי שתקבל בכל מסלול ומסלול.

      1. אאהה ראיתי, תודה רבה! עוד שאלה בנושא – האם הכיסוי הביטוחי של אכ"ע/ריסק בקרן הפנסיה החדשה מתקזז עם הביטוח הלאומי? כלומר, עמית בקרן פנסיה חדשה היה צריך לקבל אכ"ע של 6000 אבל הביטוח הלאומי משלם 2000 אז הוא יקבל רק 4000? שוב – תודה גדולה 🙂

  3. מה שלא מוזכר בהסבר הזה הוא שכאיש הייטק (או באופן כללי "צווארון לבן"), הסיכוי שלך לתבוע אכ"ע מקרן הפנסיה שואף לאפס ולכן הכיסוי הנ"ל כמעט חסר משמעות.

    1. נשמח מהניסיון שלך כסוכן למקרים בהם צווארון לבן עם אבדן כושר עבודה מעל ל – 91 ימים נדחה מקרן הפנסיה בשל הגדרת העיסוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

Back to top button